Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 18281 til 18300 af 48880
-
Hvad betyder at manipulere med én?
ForumindlægHvad betyder det, når der er én der manipulerer med dig? :) -
Indtægterne for den offentlig sektor
ForumindlægHej. Jeg har lige et hurtigt spørgsmål: Hvorfor kan det være at indtægterne for den offentlige sektor er steget de sidste år påtrods af det indførte skatteloft? -
Haster!!! Hjælp mig
ForumindlægHej Jeg skal skrive en stil om hvad et godt pressefoto er.. og om en pressefotograf kan tillade sig at lave billedmæssige manipulationer. Er der nogle af jer der kan hjælpe mig og evt sige jeres mening om problemet??? Hpber virkelig på jeres hjælp. MVH en fortvivlet skoleelev -
VIGTIGT !!! SAMFUNDFAG (C)
Forumindlæghvad er ulempen og fordelen ved stramningsstrategien og opkvalificeringsstrategien? -
Hvor kan jeg se om jeg er blevet optaget?
ForumindlægJeg er på ferie, så mit brev om optagelse dumper ind af brevsprækken derhjemme, men jeg har hørt at man på nettet kan se om man er blevet optaget, hvor er det? Jeg har søgt ind på Biblioteksskolen i Aalborg. -
Gruppearbejde
ForumindlægGruppearbejde... Er det kun til, for at læreren skal have færre afleveringer at rette? Eller oplever man et større fagligt og socialt udbytte? Kan gruppearbejde i nogen fag være "übertræls" :p, mens det i andre fag er en byrde, der bliver lettet? Kort sagt: Hvad er din mening til grup... -
AT - Katolikker og protestanter i Nordirland
ForumindlægHvordan kan man argumentere for, om konflikten mellem katolikker og protestanter i Nordirland er religiøs eller politisk? Man kan jo redegøre for hvilke religiøse forskelle der er mellem katolikker og protestanter, men det er jo næsten et helt emne for sig, så jeg er i tvivl om hvordan man kan k... -
Fordele og ulemper haster :s
ForumindlægNogen der kan komme med fordele og ulemper ved den politiske linje? ell. tolerence og intolerence? -
Diskuter om konsekvencer?(sammenbrud af sovjet)Hjælp!
Forumindlæg"Diskuter til slut hvilke konsekvnecer sammenbrudet af sovjetunionen har haft" Det er sso opgavnes sidste del.. Ved virkelige ikke hvad jeg skal skrive her.. -
Hvad er forskellen på demokraterne og republikanerne - USA?
ForumindlægEr der nogle, der kan hjælpe med, hvilke forskelle der er mellem demokraterne og republikanerne i USA? PÅ forhånd tak -
Fordele og Ulemper ved minimumsstraffe
ForumindlægHej, ville lige høre om der ikke er nogen der kan hjælpe mig med at finde nogle fordele og ulemper ved Minimumsstraffe. håber i kan hjælpe. :-) mange tak på forhånd -
problemformulering finanskrisen
ForumindlægHej alle! Jeg håber virkelig at nogen kan hjælpe mig, og helst meget hurtigt. Jeg skal lave en synopsis om økonomi/finanskrisen, men kan ikke finde ud af, hvordan min problemformulering skal lyde. Nogle få ideer: Hvilke midler skal/kan tages i brug imod finanskrisen i DK? Hvad skyldes finanskris... -
finanskrise problemstilling
ForumindlægHej alle !! kunne være super med lidt hjælp her, har to problemstillinger: Problemstillinger: 1. Gør rede for årsagerne til finanskrisen og dens konsekvenser 2. Hvilke hjælpepakker er der lavet for at dæmpe finanskrisen? vil meget gerne have en tredje problemstilling, hvis nogen please vil hjæl... -
Økonomi vs. miljø?
ForumindlægHej! Jeg skal skrive ud fra emnet Økonomi vs. miljø, men jeg er helt på bar bund, så du er velkommen til at smide en kommentar! På forhånd mange tak! -
børns og unges opdragelse i periode fra 30'erne til 60'erne!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælp mig med at finde nogle hjemmesider, hvor jeg kan finde materialer til min historie opgave, hvor jeg har om børns og unges opdragelse i periode fra 30'erne til 60'erne eller 70'erne. På forhånd tak:D -
socialisme
Forumindlæghej jeg har to spørgsmåler som jeg ikke kan svare på som er ´´hvad er socialisme og statens rolle´´ og ´´hvad er socialisme og fordeligspolitik´´ jeg håber i kan hjælpe mig jeg skal aflevere den på torsdag..... -
EU's planøkonomi
ForumindlægEU bruger så høje afgifter på sukker at det ikke kan betale sig at impotere det fra udlandet heribland Afrika. Det er en lov, der opstod efter 2. Verdenskrig, da Europa var meget svagt stillet. Hvis man fjernede denne afgift ville det åbne op for en international, markedsøkonomisk handel, hvilk... -
Rettele af Kronik
ForumindlægHej Er der nogen, der gider at rette en stil, der først skal afleveres på onsdag? Student -
goder og værdier ?
ForumindlægHvad er forskellen på de samfundsmæssige goder og værdier? på forhånd tak. -
Skabelse i buddhisme
ForumindlægHvordan blev verdenen og mennesket skabt iflg. buddhismen? Det er vel ikke som i hinduismen, vel?
