Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 18281 til 18300 af 158923
-
Hjælp
ForumindlægJeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg løser denne opgave, er der nogle der kan forklare mig hvordan jeg gør?:( -
Hast
ForumindlægAngiv gerne en meget lang og præcis forklaring, Opgave 1) Angiv den præcise og fuldstændige definition for en differentiabel funktion. Opgave 2) Fortæl om den geometriske betydning af f’(x0) og udled ligningen for tangenten til grafen for en funktion f(x). Fortæl ligeledes om anvendelsen a... -
Diff.
ForumindlægHej, er der nogle, som kan hjælpe med denne opgave? -
Fy og Ke eksamen C og B
ForumindlægHej Er der nogen, som kan foreklare mig, hvordan kemi og fysik eksamen på c og b niveau foregår? Er der forskel på disse to eksamener? Jeg har længde overvejet at hæve fysik og kemi til B, men ved stadig ikke hvad der er det rigtige. Der er meget forskel fra C niveau til B? Hvis jeg nu i ... -
Toppunkter
ForumindlægHej, er der nogen der kan fortælle mig hvad top punkter er, altså hvad det betyder i forbindelse med andengradspolynomier, og hvordan top punktet kan bestemmes? Hvad fortæller rødderne om parablen? -
Inkommensurable størrelser og Pythagoræernes verdensopfattelse
ForumindlægHej:) Jeg er igang med min SRP- opgave og kan ikke komme igang med mit spørgsmål, da jeg ikke kender noget til det. Mit spørgsmål lyder således: - Gør rede for inkommensurable størrelser og vurder betydningen for pythagoræernes verdensopfattelse. -
enorm stigning på adgangskvotienterne
ForumindlægMange af adgangskvotienterne er steget voldsomt i år. bemærksesværdigt stiger blandt andet HA (Almen) fra CBS fra 7.0 til 7.6 altså med 0.6 pct. Medicin, psykologi, jura m.m. samt de karaktertunge uddannelser (Statskundskab, International Business) lader også til at stige gevaldigt. Hvad er jeres... -
Persona analyse
ForumindlægJeg er igang med afsluttende eksamensprojekt på htx i komm it, og jeg skal lave en Persona til det grønne segment, jeg tænkte på om der var nogle der havde lavet en? Jeg vil virkelig gerne have et eksempel og gå ud fra? --Tak (: -
Hvad kan jeg blive?
ForumindlægHejsa :) Nu har jeg tænkt mig at gå på STX jeg har valgt den naturvidenskabelige retning, og den indeholder: Biologi A, Matematik B (har tænkt mig at sætte den op til A nivea i 2g) og psykologi B. Men ved ikke rigtig hvad jeg kan vælge som uddannelse? Nogen der har nogle forslag? :) eller forslag... -
Latin, vil være advokat / jurist
ForumindlægHvis jeg vil værer advokat / jurist, så er latin et meget godt fag at tage på stx, ikke? Det bliver kun på C niveau, men det er stadig meget relevant at have, har jeg ikke ret? Mvh. Frederik. Ps. Hvis jeg skal vælge mellem Fransk A, og Tysk B, er der så et af de to sprog der ville være be... -
Notater mat. B stx --> fik 12
ForumindlægHej. jeg sælger 4 store ringbind med virkelig fine matematik B notater, der resulterede i et 12 tal i skriftlig eksamen. Alle emner inden for matematik B. Desuden også opgaver med svar fra matematikbutikken (printet ud og også svar i rød lille bog) Har også en stor mappe med matematik A noter du... -
Ligning for parabel ?
ForumindlægHej, jeg er lige igang med en opgave til IT projektet på B niveau (htx)Jeg skal have fundet en ligning til to (ens) parabeler.MEN det eneste jeg ved er at parablen krydser x-aksen ved (1,5;0) [punkt A på billede] og (16,5;0) [punkt B på billede] samt at parablen har en 22 graders indfaldsvinkel (... -
Fuldstændig reaktionsskema
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp. Er der nogle der har lavet eksamenssættet for bioteknologi august 2012? For jeg er helt blank i det, og jeg skal aflevere det på søndag. Jeg har fået opgave 4 for, og jeg kan ikke huske, hvordan man skriver en fuldstændig forbrænding for Benzen. Er der en der kan hjæ... -
studieretning
ForumindlægMin studievejleder sagde at man efter jul kunne skifte retning fra stx til hh, htx, eller hf. Jeg forstår ikke lige helt hvordan man kan skifte til hf da man ikke har taget en 10. klasse eller hg ? -
Dumpning af eksamen i 2g
ForumindlægHej, Jeg går på 2.årgang HTX og skal snart op til eksaminer. Jeg tænkte på hvad reglerne var for dumpning af eksamener af afsluttende fag. Jeg har fra nogen hørt man skal tage 2g om, og andre siger at det ikke har nogen betydning. Tak for svar på forhånd :) -
So sad. :(
ForumindlægIm sad that cowards blow up random people in Pakistan. What a distortion of a beautiful religion...... :( -
Opgradering af faget
ForumindlægHej, Jeg vil bare spørge om det er muligt at opgradere samfundsfag på stx fra c til a niveau? Jeg ved at man kan gå fra c til b eller b til a. -
Merit for selvstudie med eksamen
ForumindlægDa jeg blev optaget på STX, bestod jeg eksamenerne i matematik A som selvstudie i 1.g. Nu tager jeg en komplet HF som selvstudie og bad om merit for bl.a. mat A, men uddannelsesvejlederen gav kun merit for mat C med den begrundelse, at jeg kun har haft matematik i et år. Det er åndsvagt. F.eks.... -
Er det svært at blive Advokat?
ForumindlægAltså jeg er en 13 årig dreng som virkelig gerne vil være advokat når jeg bliver ældre. Jeg har læst en masse på denne fede hjemmeside om hvad det er og sådan og jeg tror lige det er mig. Jeg følger virkelig med i skolen og er rigtig god til Matematik og jeg er også god i de andre fag. Altså det ... -
KRAV TIL BANKELEV UDDANNELSEN
ForumindlægHej alle sammen. Håber der er en som kan hjælpe mig lidt med min søgen omkring om jeg har nok skolegang med i bagagen til at søge ind som elev i en bank? Er en 2 årig HG nok? Har erhvervsøkonomi på B niveau ellers er resten på C niveau, sys jeg har hørt en lille fugl synge om at man min skal have...
