Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 18301 til 18320 af 27855
  • Berlinmuren

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg skal skrive en opgave om berlinmuren i tysk. Der er et spørgsmål jeg har lidt svært ved at svare på: Gib Beispiele, warum es so schwierig ist, die Mauer und die Grenze zu überwinden. Det er ikke så meget formuleringen jeg tænker på, men mere de faktuelle forhold - jeg k...
  • Essay

    Forumindlæg
    Hej, jeg har virkelig brug for hjælp til mit essay, og det skal handle om lykke.. jeg er ikke nået særligt langt... og jeg er gået fuldstændigt i stå, og det skal være mindst to sider, og jeg har kun skrevet en halv.... det jeg har skrevet: Essay om lykke: Jeg sidder her i min lejlighed og ...
  • jødedom

    Forumindlæg
    hvornår opstod Jødedommen?Hvem opfandt jødedommen og hvor ?
  • Digt

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Sidder her og er gået helt i stå,, så ville høre om i ikke kunnne hjælpe mig igang med at skrive et digt??? Ved i hvad der karakterisere et digt!??på forhåndt tak :)
  • Standpunktskarakter..

    Forumindlæg
    HVor vigtee er standpunktskaraterne? Jeg har omsider formået at få rigtig gode standpunktskarakter, men de forrige er rimelig dårlige, hvad sker der med de dårlige? Er de dårlige hermed udratteret? Altså er det kun de gode standpunktskarakter jeg står med nu som e rgældende? Jeg går lidt og er ba...
  • AT mundtlig årsprøve

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne spørge nogle af dem der allerede har været oppe til en AT-årsprøve eller eksamen. Hvordan starter man, og hvad skal man starte med at sige? Skal der være noget indledning, eller skal man nævne problemformuleringen??? Håber der er nogen der vil svare!!!
  • Dansk mundt. eks

    Forumindlæg
    Hvordan vil I læse op til dansk mundt. eksamen? Min lærer har opgivet et HAV af tekster, og det virker så godt som umuligt at komme igennem det pensum. Det er jo også en ukendt tekst man kommer op i, så... jeg er lidt i tvivl om hvordan man bør læse op, for at sikre sig en udmærket karakter.
  • græsk mytologi

    Forumindlæg
    Hvem var dødens gudinde i følge græsk mytologi?
  • Muhammedkrisen = Civilisationernes sammenstød

    Forumindlæg
    Jeg ville bare spørge jer hvordan jeg kan koble Muhammed-krisen og civilisationernes sammenstød..Jeg synes bare det er meget tyndt at sige "Ja, Muhammed-krisen er et eksempel på Huntingtons tese" Nogen der kan hjælpe mig med nogle argumenter jeg kan bruge til at beskrive denne sammenhæng ?
  • Bog fra 60'erne

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en opgave om en bog el. lign. fra 60'erne eller deromkring.Problemet er bare at jeg ikke gider læse noget kedeligt ligesom alle de andre.Det må meget gerne være f.eks. stødende eller med meget sort humor.Den må helst heller ikke være for lang, håber at nogen kan hjælpe :)
  • Metoder

    Forumindlæg
    Jeg skal i gang med at lave min SRO, men er kommet meget i tvivl mht. hvad man kan skrive i feltet "metoder for spansk", håber I kan hjælpe lidt.
  • Perioder i litteraturen

    Forumindlæg
    Hej!Er der nogen der ligger inde med en tidslinie eller beskrivelse af perioderne i amerikansk/engelsk litteratur, lige kort om Shakespeares tid (1597), men eller fra 1920-1945.Tak!
  • Definition, tak :)

    Forumindlæg
    Nogle der lige vil sige mig, hvad strukturpolitik er? Tak på forhånd :)
  • folkeviser!!

    Forumindlæg
    nem og hurtig analyse af folkeviser.. hvordan gør jeg det?
  • Paulus

    Forumindlæg
    Hvilken betydning fik Paulus for udbredelsen af kristendommen? Please svar. Tak på forhånd!
  • Hjælp - Skriftestolen

    Forumindlæg
    Hey...Skal til mundtlig årsprøve i dansk, og har desværre fået smidt teksten "skriftestolen" af Christian Winther væk...Så ville lige høre om der var nogen der kunne give et hurtigt resume af handlingen...PÅ FORHÅND TAK..
  • Eksamen!?

    Forumindlæg
    Føler I at dansk eksamen er/var svær?Hvad forberedte I jer på?Og så ville jeg lige høre om der var nogle der havde noter til Ægtestand?Tak
  • dispositioner

    Forumindlæg
    tænkte om der er nogen som kunne lægge nogle dispositioner op til old???Har læst en masse indlæg, altså er der en masse der har været oppe, vil i ikk nok oploade nogle dipositioner??(helst til iliaden, odyssen, ødipus, og symposion :) )
  • Forslag til gode bøger på tysk?

    Forumindlæg
    Hej... Jeg skal have tysk næste år, men det er rigtig mange år siden jeg sidst har talt eller læst tysk. Er der nogen der har et forslag til nogle gode og ikke alt for svære bøger på tysk, jeg kunne læse her i ferien, for at genopfriske det tyske lidt?
  • Hans og grethe

    Forumindlæg
    Hej ! Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig... Jeg skal sætte aktantmodellen ind i Hans og Grethe. Jeg synes dog det er svært at angive hvem "giveren/afsenderen" er...? Kan I hjælpe mig ? På forhånd tak