Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 18321 til 18340 af 23609
-
"Nemme" miljø uddannelser?
ForumindlægJa, findes der "nemme" miljø uddannelser? - Vil super gerne gøre noget for miljøet, mindske fourening osv. MEN de uni uddannelser jeg kigger på, kræver Mat A og Kemi B/Fysik B . Det føler jeg bare, at jeg overhovedet ikke, ville kunne finde ud af og endvidere bestå. Har bl.a. kigget p... -
Udledning af Epot, mgh
ForumindlægHej Jeg skal til fysik-eksamen i morgen, og forbereder mig på mekanisk energi. Der står i mine noter og alle steder jeg kan finde, at mgh er nem at udlede. Hvis det er mgh=½mv^2, så er den nem nok (den skal selvfølgelig omskrives og udledes), men er det virkelig bare det? Der må da være me... -
Beregning af masse
ForumindlægHej Jeg sidder og skal løse nogle fysik opgaver med nogle målinger og andet som man kan foretage i hjemmet, og her er der bl.a. en der siger "Beregn massen af en telefonbog" Dvs. at jeg bare skal beregne massen af den nærmste telefonbog.. MEN, jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre det, e... -
Nuklid
ForumindlægHeeey alle sammen, jeg har lige nogle problemer med to fysik spørgsmål, er der nogen der er søde at hjælpe mig? :-) 1)Skriv de tilsvarende henfald for det radioaktive nuklid: 16C (og så skal der stå 6 under 16 men kan ikke skrive det i dette program) 2) Skriv henfaldsrækken for det radioaktive nu... -
Beregn strømmen
ForumindlægHej..! Så er jeg blevet kastet ud i en fysik aflevering, men kan ikke rigtig komme i gang.. Jeg har følgende oplysninger: R1 = 50 Ohm R2 = 16 Ohm R3 = 40 Ohm R4 = 60 Ohm Uo = 80 V. dt = 5,0 min. Første spørgsmål lyder Beregn strømmene: I ; I1 ; I2..< -
hydrostatik
Forumindlæghej.. er der nogen der kan hjælpe mig med en fysik opgave ? kan simpelthen ikke finde ud af den.. En lukket cylindrisk beholder d = 1,2m er fyldt med ferskvand. I beholderens øverste ende er der et rør med en indvendig diameter på 4cm. Beregn kraftforøgelsen på beholderens vandrrette bund, nå... -
Isolering af ubekendt
ForumindlægHej, har en ligning i fysik som siger følgende: Horizontal shift = Ø/k = Ø/(2π/λ) = Øλ/2π Hvordan kommer jeg frem til phase angle = Ø = (2π × horizontal shift) / λ , og hvad står krydset x for? er det at gane på kryds? -
Energi opg. HJÆLP!
ForumindlægHej Sidder og er igang med en fysik opg. men kan ikke finde ud af den, håber der sidder nogle der har lyst til at hjælpe! :) OPG: En 500W kaffemaskine brygger kaffe i 5 minutter, og 3 stk. 60W pærer og en 100W pærer er tændt i 3 timer. Prisen for 1 kWh er 1 kr. Hvor meget energi er der brugt... -
Kræfter - ?
ForumindlægHej Studiepotalen! Jeg er ny i denne side, og har fået at vide fra en ven at man kan søge hjælp hvis man ikke kan finde ud af at lave en opgave. Jeg er desværre stødt på det, da jeg ikke kan finde ud af at lave min lille fysik opgave som er for til i morgen. Kan nogen hjælpe? Mvh Peter Andersen -
Formelskrivning
ForumindlægHej jeg har i fysik fået en opgave med formelskrivning. "En skole har 9 gange så mange elever (E) som lærere (L)." Jeg har lavet en formel der lyder E=9L Men problemet er næste spørgsmål. "prøv at give en sproglig tolkning af tallet 9 i denne sammenhæng" ???? Jeg ... -
Foreslag til SRP-emner
ForumindlægHejsa! Jeg skal inden så længe have valgt emne til min SRP-opgave. Jeg har overvejet at skrive i fagene kemi A/biologi B eller kemi A/fysik B. Er der nogen, som har et foreslag til, hvilke emner man kunne skrive om indenfor begge kombinationer af de ovenstående fag? Jeg håber, at nogen kan ... -
Sproglig tolkning
ForumindlægHej jeg har i fysik fået en opgave med formelskrivning. "En skole har 9 gange så mange elever (E) som lærere (L)." Jeg har lavet en formel der lyder E=9L Men problemet er næste spørgsmål. "prøv at give en sproglig tolkning af tallet 9 i denne sammenhæng" ???? Jeg f... -
Svingninger (SRO)
ForumindlægJeg skal til SRO forsvar meget snart og jeg skal have svaret på den her spørgsmål, til metodiske del, som jeg er lidt forvirret over hvordan jeg kan fortælle om: C) Videnskabsteori Jeg skulle skrive det i Matematik og Fysik. Hvis nogen ville have opgave formuleringen er den vedhæftet neden... -
Privatundervisning i mat/fys tilbydes
ForumindlægGoddag Jeg har erfaring med privatundervisning til og med A-niveau, i begge fag. Jeg læser fysik på Københavns universitet og der er mulighed for at bruge undervisningslokaler på universitet. Ellers tilbyder jeg også at komme ud til dig (Dog kun i københavnsområdet). Hvis det har nogen intere... -
radiografuddannelsen
ForumindlægHej ,, jeg har afsluttet hf enkletfag , Matematik C Biologi C Kemi C Dansk A Kemi A og fysik A Arabisk A og SSo opgave PR opgave og Men jeg dumpet englisk B men jeg har bestået englesk D nievu ,, Har jeg så mulighed for at bliv optaget på radiograf uddannelsen ? -
En vinkelsliber og så rotationsfysik ??
ForumindlægJeg sidder og bøvler med en forklarings opgave i fysik.. . Der skal hverken være ud regninger eller noget. Jeg skal bare svare på forskellige spørgsmål. Men jeg er helt blank på det her!: På billedet ses en vinkelsliber og dens lysende spor, når der slibes stål. Kunne du forklare, hvorfor ban... -
hih 1 årig Adgangskursus
Forumindlæghih 1 årig Adgangskursus, jeg har bøger til hih 1 årig Adgangskursus bøgerne er helt nye og næsten er ikke brugt, så skrive hvis i mangler nogen Matematik til niveau A Fysik til niveau B Kemi til niveau C Dansk til niveau A Engelsk til niveau B. -
drag coefficient (luftmodstand)
ForumindlægHej - Jeg sidder fast i denne opgave i fysik som skal afleveres i aften. Jeg skal finde Cd, og ved at tallet ca. skal give 0,5 men jeg må ha gjort et eller andet forkert.. Jeg har vedhæftet min opgave. Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig med at se hvor jeg laver fejl. tak på forhånd -
tværfagligt naturfag
ForumindlægHej Jeg skal lave en tværfagligt naturfag fremlæggelse. Mit underemne er bakterier og min problem stilling er Hvilken indflydelse har resistente bakterier for liv på jorden. Jeg mangler dog 1 arbejdsspørgsmål til fysik/kemi er der en der kan hjælpe mig med at finde på et spørgsmål og besvare de... -
Tværfagligt projekt
ForumindlægHej. Jeg skal lave et tværfagligt projekt indenfor biologi, geografi og fysik/kemi. Det fællesfaglie fokus område er: Udledning af stoffer Jeg har valgt at skrive om "menneske skabte gasser" Nogen der kan hjælpe mig med, hvilket specifikke emner indenfor dette at jeg skal skrive om?
