Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 18321 til 18340 af 40685
-
Kan SRP karakteren beholdes?
ForumindlægHej Situationen er den, at jeg går på 3.g (STX) og har tænkt mig at flytte til HF. Jeg har skrevet en SRP-opgave, som jeg fik 10 for. Hvis jeg flytter til 2.HF, må jeg så beholde denne karakter? Jeg ved man skriver en 'slags SRP' i HF, men kan jeg undlade at skrive den og få flyttet min ... -
OPP indflydelse???
Forumindlæghej, Jeg spørger dette fra min vens vegne. Hvis en elev har været til en optagelsesprøve til gymnasiet, og ikke er kommet ind, men kommer ind næste år, vil det da have indflydelse fra lærerenes side eller evt. en tredje person på elevens karakter eller synspunktet eleven skaber på selve gymnasie... -
gymnasium
ForumindlægHeiij. Jeg skal snart på gymnasium, men jeg ved ikke hvilken gymnasium jeg skal vælge. jeg bor i ishøj. Har tænkt meget over det, men ved ikke om jeg skal vælge ishøj stx eller avedøre stx. Den retningslinje jeg skal vælge er: Matematik, fysik og kemi. Altså den naturvidenskabelig ret... -
Gymnasium
ForumindlægHeiij Jeg skal snart på gymnasium, men jeg ved ikke hvilken gymnasium jeg skal vælge. jeg bor i ishøj. Har tænkt meget over det, men ved ikke om jeg skal vælge ishøj stx eller avedøre stx. Den retningslinje jeg skal vælge er: Matematik, fysik og kemi. Altså den naturvidenskabelig retning ... -
Bestemmelse af reaktionstype.
ForumindlægHej. Har nogle spørgsmål som jeg ikke rigtig er sikker over: c) Angiv reaktionstype for reaktionerne I og II. d) Færdigfør reaktionsskemaet for reaktion III. Benyt bilaget. e) Argumenter for, hvilket af stofferne C, D og E der er tungest opløseligt i vand. Kig på reaktionerne på det... -
E17 kreditkort
ForumindlægHej Jeg ved at der har været andre som har spurgt om den her opgave men jeg forstår ntet af deres forklaringer. Derfor håber jeg at I kan hjælpe :) Opgaven kan ses på dettte link: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Studieretninger-og-fag/Studentereksamen-stx/Fag... -
HJÆLP TIL DEN GYMNASIALE UDDANNELSE
ForumindlægHej allesammen jeg går i 9. klasse og skal til at vælge, hvilket gymnasie jeg skal vælge. jeg står imellem htx og stx og har derfor brug for nogle råd. jeg henvender mig hovedsageligt til dem, der går på ørestad gym eller kg - hvordan er stx? hvordan er niveauet? kan dit gymnasie anbefales? ogs... -
Brobygning!
ForumindlægHej, jeg går i 9 klasse, og i uge 40 skal jeg til Brobygning. Jeg vil gerne på STX efter 9, og jeg har så fået: " Metropolitan skolen " som ligger på Jagtvej. Men jeg hører, det er et dårligt gymnasium. Min venninde skal på Frederiksberg gymnasiet STX, så jeg fik lov til at komme der. ... -
beregning
Forumindlægjeg ved ikke hvordan jeg skal beregne dettem håber der er nogle der kan hjælpe mig Beregn den respiratoriske udvekslingskvotient (R) for nedbrydning af palmitinsyre. Vis dine beregninger. linket til de oplysninger jeg får opgivet http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-u... -
Droppe ud?
ForumindlægJeg går i 3.g på STX og ved ikke, om jeg skal droppe ud? Jeg ønsker at tage en uddannelse, der kræver et højt snit og stoler ikke helt på, at kvote 2 er vejen.. Overvejer derfor at droppe ud og tage en 2-årig STX i stedet for netop at have den mulighed for at forbedre mine karakterer. Jeg spørger... -
test
Forumindlæghej alle jeg skal til prøve imo. og øver mig på forskellige opgaver, jeg håber der er nogen, som gider vise hvordan man regner opgave 11 i dette link: http://uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Studieretninger-og-fag/Fag-paa stx/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Fagenes%20sider/Matematik/... -
HJÆLP - Præsentation af eksamensprojekt i billedkunst?
ForumindlægHejsa! Jeg har trukket billedkunst som min første mundtlige eksamen på mit gymnasie... Jeg er dog meget i tvivl om hvordan og hvorledes med denne eksamen, da min lærer faktisk ikke har forklaret særlig meget om det... Jeg ved dog at man kommer ind, trækker et spørgsmål som har noget med pen... -
Uklarhed omkring pensum
ForumindlægLæste lige et andet indlæg om uklarhed omkring det opgivne pensum, og kom i tanke om en lidt mærkelig oplevelse til en spansk eksamen. Jeg var oppe i spansk i forsøgsmetoden, hvor man af de opgivne tekster udvælger én som man forbereder et oplæg om. Derudover trækkes en ekstemporaltekst og spørgs... -
Årskarakter vs eksamenskarakter HJÆLP!
ForumindlægHej studi. Jeg har været oppe til eksamen i et C-fag, hvor jeg fik en god årskarakter, men fuckede helt op til eksamen. På mit eksamensbevis fremgår det, at eksamenskarakteren har erstattet årskarakteren og trukket mit snit en del ned. Kan det passe at eksamenskarakteren erstatter årskarakteren i... -
Facitlistr til eksamensopgaver!? (kemi)
ForumindlægHej!!Er der nogen af jer derude, der ved om man kan låne/købe/downloade en facitliste til eksamensopgaver i kemi??? - har aldrig selv hørt om eller set en....Skal nemlig op til skr. eksamen, og sidder derfor og laver en masse dejlige kemiopgaver - men det ville da være rart hvis man ku tjekke de ... -
faktoriser og cirklensligning
Forumindlæger ved at læse til skriftlig eksamen til i morgen:S og har lige nogle problemet:hvad menes der med Faktoriser:ved fx: 2^2x+3x-10og så har jeg regnet en opgave med cirklens ligning, som jeg lige vel se om den er rigtig:en cirkel har ligningen: x^2+y^2+10x-14y-7=0bestem cirklens radius og koordinat... -
Gode råd til fysik mundtligt??!!!
Forumindlæghey folkens - jeg er vel ikke den eneste der skal op i fysik.. vel??!!nææ nej, et tror jeg ikke på ;DDerfor kunne det være dejligt hvis der er nogen der har nogle gode råd til sådan en eksamen - en slags huskeliste kan jo altid bruges.....jeg kan jo selv starte op:- disposition: utrolig vigtigt,... -
Hjælp til idrætseksamen
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i idræt/B på mandag. Dertil har jeg nogle spørgsmål: En af de cases, jeg kan trække er en "bevægelsesanalyse af ketcherarmen" i badminton, nogle der har lavet en sådan tidligere? En anden case omhandler idrætsskader. Nogen, der har nogle gode notater? En tredje... -
angående Point of no return i, Kim Fupz novelle, '' læreplads''
ForumindlægHej Folkens(-: Jeg sidder og skal til eksamen her i slutningen af juni, og har valgt novellen Læreplads. Men der er hele 3 steder, jeg mener kunne være point of no return, og jeg er usikker på hvilken en af dem det er(-: Så jeg tænkte på, om i ikke ville svare på, hvor i synes den er i forho... -
ekstrem eksamensangst.
Forumindlægjeg har sindssyg eksamensangst, og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. det er som om at jeg bliver helt sort inde i hovedet, og kan slet ikke tænke klart. jeg stammer og fucker selv de nemmeste opgave op. normalt falder jeg 2-3 karakterer til en eksamen - simpelhent kun på grund af nervøsitet. ...
