Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 18321 til 18340 af 153151
-
Kaosteori
ForumindlægVi havde lidt om mandelbrot i filosofi og da jeg søgte på det stødte jeg ind i den her (for midt vedkommende) enormt spændende side med kaosteori i fokus: http://www.socialister.dk/ist/ist-05mj.htmTror nogle herinde vil synes det er spændende læsning.Hvis denne type indlæg ikke er tilladte så må ... -
HTX Eksamen
ForumindlægHey all...der må være nogle htxere her inde :) 2. år. mundt engelsk.. man trækker en kendt og en ukendt tekst. man gennemgår den ukendte på dansk, og oversætter stykket som er markeret. gennemgår den kendte text på eng. analysere perspektivere den.hurtig gennemgang af projetk, hva har du lavet, h... -
Hvad skal du skrive om i din 3. årsopgave?
Forumindlægheysa.. Jeg kan godt lige starte med at lægge ud og fortælle. Jeg har tænkt mig at skrive i Kemi, da jeg tror at dette ville være det mest spændende fag at bruge min skriveuge på. har dog været i tvivl da jeg ikke rigtigt ved om det eret let fag at skrive i og score en ordentlig karakter i, og hv... -
Frodo?
ForumindlægHej.! ved godt jeg nok ikke må skrive herinde. Men har du fået mit brev herinde, for det står der ikke. har du ikke fået det eller er intet svar = nej? på forhånd tak vh -
Emne til Dansk og Psykologi
Forumindlægjeg har valgt at skrive AT i Dansk og Psykologi da det umiddelbart var de fag jeg helst ville have, men jeg er i tvivl om hvilke emner der er til rådighed, så ville høre om der er nogen der sidder inde med idéer? På forhånd tak! -
2. verdenskrig -kunne den have været forhindret?
ForumindlægDa jeg på nuværende tidspunkt sidder og skriver dansk-historie opgave, er jeg gået lidt i stå. Jeg har valgt udelukkende at skrive i historie, og er kommet til det sidste spørgsmål i min problemstilling - 'vurderingsdelen' Det lyder således: <p class="MsoNormal" style="... -
Maclaurin (taylor)
ForumindlægJeg skal opskrive Maclaurinrækkerne for funktionerne f(x)= ln(1+x) og g(x)= ln(1-x) for -1 f(0)=0\nf'(x) = (1+x)^-1 -> f'(0)=1\nf''(x)=-(1+x)^-2 -> f''(0)= -(1)^-2 = -1\nf'''(x)= 2(1+x)^-3 -> f'''(0)= 2(1)^-3 = 2\nf''''(x)= ... -
AT-EMNE !!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægKære derude. Jeg er blandt andet en af de 3.g elever, som skal til at skrive AT-eksamen. Er der nogen der kan hjælpe mig emner ??? jeg er virkelig LOOOOSTTTT !!! Jeg har overvejet fag: Dansk & Psykologi eller Historie og Biologi. Håber nogen vil hjælpe !!! MANGE TAK! Lærke. -
trist :0(
Forumindlæghey..jeg var til historie igår.. jeg fik 6. jeg er bare så ked af at få så dårlige karakter. Jeg har læst så meget jeg kan,men lige så snart jeg kommer til eksamen, så glemmer jeg simpelthen alt.. det irritere mig virkelig, for da jeg gik på folkeskolen, var jeg så god til alt. men nu hvor jeg gå... -
Periodeoversigt samt faktorer
ForumindlægHej jeg sidder og skal til at gå igang med at læse historie og har søgt lidt rundt på forumet. Har ikke været i stand til at finde en periodeoversigt (dvs perioder som middelalder osv.). Desuden så ville jeg høre om der var nogle der ligger inde med en slags oversigtsliste til diverse perioder,... -
Komme videre til 2.hf
ForumindlægHej. Jeg tvivler virkelig på om jeg kan komme videre. De fag jeg har været oppe ihar været NF - mundtlig, Billedkunst - mundtlig også skal jeg op til min sidste eksamen som er matematik mundtlig på mandag. Mit snit er på under 2. Jeg har kun bestået 1 fag med 02 indtil videre. Siden folkeskolen... -
Skriv om dig selv.
Forumindlægihh, man tror opgaven er så nem, hvorfor man jo blot skal skrive en A4-side om sig selv, men jeg har virkelig problemer med det. Både med indholdet, men også med skrivemåden. Jeg er elendig til at skrive om mig selv, så det lyder spændende. Stort set alle mine sætninger starter med "jeg,&quo... -
En god indledning :)
ForumindlægHej derude :) jeg har skrevet en kort indledning (ca. 5-6 linjer) af en historie..Er der nogen som, har lyst til at læse den igennem?? -
hjælp til en kort sætning
Forumindlægog vi vil leve os mere ind i historien, men det gør vi ikke eftersom den er fortalt i datid. hvordan siger man det på engelsk ? -
Jeg skal op i AT imorgen, give mig gode råd..
ForumindlægHej alle sammen... det haster lige lidt :D Jeg skal op i AT imorgen og mine fage er fysik&historie........ Kan I fortælle mig hvad ligger de meget vægt på i AT ? Tak på forhånd -
Ang. Ressourcerummet
Forumindlæghttp://195.231.159.5/ATapr07/ressourcerum/opgave_fr.html Den kan bruges som inspiration til synopsis-skrivningen. Men er det bare mig, eller er mange af forslagene slet ikkke tværfaglige? Jeg tænker især på dem i "Videnskab og teknik" og "Konsekvenser for natur, mennesker og samf... -
eksponentiel
ForumindlægHej, jeg har svært ved at lave den her opgave. har set i mine matematik bøger men fandt ikke frem til noget. er der nogen der kan hjælpe mig med den her: Om en eksponentielt voksende funktion f oplyses, at f(1) = 10 og f(4) = 80 . Bestem en forskift for f. -
FSA, forskellige måder at læse den på?
ForumindlægHej, sider lige og "øver" til terminsprøven, som klassen skal tage på onsdag. I LÆSETESTEN FSA, ER DER I DE OPGAVER FORSKELLIGE "MÅDER" AT LÆSE PÅ? altså er der en del hvor man fx skal skimpte, eller grundliglæse el.lign.?? + har svært med teksten hvor man skal vælge et... -
Er dansk og religion begge humaniora (metode)??
ForumindlægJeg skriver i dansk og religion, men jeg skal skrive om metode. Er de begge humaniora? eller kan historie også være samfundvidenskabelig? -
Historieopgave
ForumindlægHejsa..Jeg skal snart skrive historieopgave og har fået tildelt et emne, nemlig "Danmarks udenrigspolitiske stilling 1864-1908". Er der nogle, der har gode råd og ideer til, hvad jeg kan skrive om?:)
