Søgning på: analyse william. Resultater: 18341 til 18360 af 24034
-
Nykritisk - valg af lag..
ForumindlægHej Alle. Jeg har nu analyseret "En stol for lidt" af Helle Helle, med nykritisk metode... Jeg har valgt de 3 lag, syntaks, fortæller og planstruktur. Hvordan argumenterer jeg for valget af dem?.. Tror jeg har nogle ideer.. Men vil lige høre om nogle af jer har noget??? :) Julie K. -
Nogen som kan hjælpe mig med at forstå denne strofe fra en folkevise?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er igang med at analysere en folkevise, ved navn "Germand Gladensvend", men jeg er desværre stødt på en strofe som jeg ikke helt forstår. "Han satte sig på de tinde så gusten og så bleg: alle de jomfruer, i buret var, de tabte både skæmt og leg" Tak p... -
overgangen til kristendommen
ForumindlægWidukind og Adam af Bremen har to forskellige historier om hvordan indførelsen af kristendommen gik til. jeg har fået til opgave, at lave en analyse at disse to kilder. Hvilken gavn har de hver især fået af dette? og hvorfor kunne det tyde på, at kilderne er utroværdige/troværdige? mvh. :-) -
Desperat studerende søger hjælp!
ForumindlægSkal med en kammerat lave et lille oplæg til i morgen omkring "fløjten" af Tom Kristensen (1926). vi ved ikke lige hvordan vi skal gribe den ad, og vi kan ikke finde noget inspiration på nettet. Er der nogle der kan hjælpe? (referat, betydning, samtiden, andre analyse punkter at tage fa... -
HO - franske revolution og demokrati
ForumindlægHej alle sammen!! Jeg skal snart til at skrive HO (historieopgave) og jeg har valgt emnet: Den franske revolution og vejen til demokrati i Danmark. Jeg vil bare utrolig gerne ha hjælp med min problem formulering!! Jeg skal have et redegørende, analyserende og diskuterende spørgssmål! ... -
Biologi A og Engelsk A - SRP
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil gerne skrive SRP i Biologi og Engelsk. Jeg tænker at skrive om hvordan steorider påvirker kroppen og dens bivirkninger. I Engelsk vil jeg analysere en film om og vise hvordan bivirkninger skader kroppen. Men hvordan skal jeg kunne mødes med de tog fag nogen ideer? Tusin... -
Hjælp til sætningsanalyse
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe med sætningsanalyse? Synes det er svært, hvis hvert ord skal analyseres. Det drejer sig om denne sætning: Livet var mere entydigt for østtyskerne før murens fald, men samtidig blev muren symbolet på livets begrænsninger. Her er hvad jeg har fundet ud af in... -
Klaus rifbjerg digt
ForumindlægHej Jeg er ved at analyserer et digt som er skrevet af Klaus Rifbjerg. I digtet står der: gaar gennem vores ører sidder bagefter som brune pletter paa loftet aandrighedernes patinerede fluebæ Nogen der kan forklare hvad aandrighedernes patinerede betyder. -
Festens gave
ForumindlægJeg er i gang med at analysere novellen "festens hellige gave kommer til menneskene" jeg er nået til budskabet, men jeg synes det er meget svært. Er der nogen der kan hjælpe mig. teksten kan læsen her http://www.zenos.dk/cms/mod/dkt/data/000232.htm#XC4 -
budskab i dokumentarfilm
Forumindlæghej... er igang med at forberede oplæg til min synopsis i morgen, AT. og er ved at analysere en film og er lidt usikker på om der overhovedet sådan rigtigt findes budskab i dokumentarfilm, Columbus filmen hvis evt nogle har set den?, det jo nærmest en historisk film, så ku budskabet være noget om... -
Hossbach-notatet
ForumindlægJeg skal snart op i historie, men jeg har problemer med helt at forstå Hossbach-notatet, fordi jeg synes det er indviklet. Er der nogen, som kan give mig et referat af teksten/kilden, samt en analyse? Jeg har kilden fra "Mellemkrigstiden og 2. Verdenskrig 1919 - 1945. Det ville være rart hvi... -
Mini-SRO - en der kan hjælpe med smårettelser? Engelsk/Historie
Forumindlæghej søde venner Er der en, der har mulighed for at hjælpe mig med et par rettelser til en mini-SRO? Jeg har ikke så meget brug for en grammatisk retning, men mere om jeg har en rød tråd, og om min analyse og diskussion er uddybende nok. Jeg har egentlig bare brug for en med et par friske øjne, o... -
HJÆLP!!! Til forståelse af et digt
ForumindlægHej! Jeg har brug for hjælp til forståelse af et digt! Jeg har ikke brug for hjælp til analyse eller andet, jeg har bare brug for at forstå hvad digtet handler om. Jeg har virkelig svært ved at opfange det, der det jo ikke er skrevet direkte. Håber en kan hjælpe og mange tak på forhånd!! Jeg ... -
Filmiske virkemidler i Al Gore "An Inconvenient Truth"
ForumindlægHej! jeg sidder lige med AT-synopsis og skal have udformet mig en analyse af Al Gores film "An Inconvenient Truth" til imorgen - hurtighjælp!! Jeg mangler noget om de filmiske virkemidler; mere præcist kameraføring og klipning. Nogen der har noget liggende? bare sådan som jeg muligvis k... -
metoder - haster
ForumindlægGodaften folk.. Jeg sidder med en opgave i dansk og samfundsfag om novellen "den blomstrende have og det senmoderne samfund. Jeg har analyseret novellen og beskrevet, hvad senmodernitet og identitetsdannelse er for noget. Det helt store problem er bare, at jeg søger og søger, men kan ikke fi... -
Billedanalyse
ForumindlægHej.. Jeg har fået til opgave at analysere billedet "livet i en sjællandsk bondegaard ved middagstid" af P.J Larsen. Jeg er lige begyndt på HHX, og har egentlig ikke arbejdet ret meget med billedanalyse før, så ville høre om der var nogen som kunne give mig nogle ideer til hvad ... -
SRP - Er musik et godt valg?
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til at vælge fag i SRP og da jeg har musik på A, er dén vej en mulighed. Jeg vil bare lige forhøre mig først hvad erfaringerne har været med jer der skrev i musik? Min frygt er nemlig at det bliver meget let at lave fejl i fx analyser af musik. Hvad siger i ? -
9/11 problemstilling hjælp
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp med hensyn til problemstilling til AT projekt. Jeg har om 9/11 i historie og samf. Vil gerne lave en retoriksk analyse George Bushs tale den 20. sep 2001. Og desuden lidt om de politiske konsekvenser som følge af terroreangrebet. Jeg ved bare ikke helt hvor jeg skal ... -
Hvor langt må et referat være
ForumindlægJeg har lavet et referat på ca. 1,5 side med 1,5 linjes afstand. Det fylder i alt 644ord og er udefra en novelle : "Den lille Karen" af Thomasine Gyllembourg. Jeg er kommet i tvivl om det er et alt for langt referat. Min opgave er at lave en analyse og fortolkning af novellen. Håber... -
Pligt- og konsekvensetik?
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave min dansk aflevering. Jeg skal analysere nogle artikler ud fra nogle spørgsmål. Jeg er nået til et spørgsmål, som lyder: forsøg at vudere om der er tale om pligt- eller konsekvensetisk tænkemåde. Her er et link til artiklen http://www.berlingske.dk/article/20070513/danma...
