Dansk
HJÆLP!!! Til forståelse af et digt
Hej!
Jeg har brug for hjælp til forståelse af et digt! Jeg har ikke brug for hjælp til analyse eller andet, jeg har bare brug for at forstå hvad digtet handler om. Jeg har virkelig svært ved at opfange det, der det jo ikke er skrevet direkte.
Håber en kan hjælpe og mange tak på forhånd!!
Jeg linker digtet til mit opslag :-)
Svar #1
12. november 2016 af bycille (Slettet)
Malinowski benytter tre teknikker til at vise den manglende sammenhæng og harmoni gennem hans digtes former. For det første lader han den grafiske opsætning bryder med meningsindholdet, som det sker i ”Myggesang” ved ”og lydløst hakker et usynligt næb// på spejlets hinde”, hvor læseren fornemmer et muligt enjambement, men ikke føler sig sikker. Dernæst anvender han en surrealistisk collageteknik, hvor forskellige billedregistre blandes sammen. Det sker i ”Discjecta Membra”, hvor kropslige erfaringer blandes med en natursfære. Den tredje teknik er en syntaktisk opløsning, hvor ordene bruges som materiale i digtet, som det sker ved ”Tavle”, der visuelt gengiver en atombombe. Dette sprængte formsprog tydeliggør en kaotisk verden, hvor meningen er svær at genskabe. Som digtene må mennesket finde sig selv splittet. Stilistisk er det markant, at teksterne næsten ingen interpunktion har. Det bliver særligt markant, når den grafiske opsætning også bryder sætninger over uden hensyn til syntaksen. Gennemgående er også en brug af negationer og modstillinger.
Svar #2
13. november 2016 af MariaChanelDyreholm (Slettet)
Mange tak, det var lige det jeg havde brug for:)
Skriv et svar til: HJÆLP!!! Til forståelse af et digt
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.