Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 18341 til 18360 af 29671
-
Limes af et integrale af en uniformt kontinuert funktion
ForumindlægLigesom det er mig normalt at referere til brugen af Fubini, Jensen's ulighed el. lign., selvom de kan antages trivielle på dette niveau (det letter læseligheden), vil jeg gerne referere til resultatet her: Givet en , der er (uniformt) kontinuert, så gælder der at Mit spørgsmål lyder: ... -
Rette tysk
ForumindlægEr der nogen som kan nå at rette min opgave i dag? Har virkelig brug for det, tusind tak på forhånd!! -
Skriftlig eksamen 2009, kronik
ForumindlægPlejer ikke at skrive kronok, men synes simpelthem essay-emnet var så elendigt. Er der nogen der vil vurdere den? Plejer at få 10 for mine essays, men forventer ikke at få det samme for denne da jeg sandsynligvis ikke opfylder genrekravene 100% Tak -
At finde b
ForumindlægJeg har disse 2 punkter: (2.87,-1.74) og (5.47,-12.71) Jeg har fundet punktet a - men kan ikke helt finde ud af at finde b Jeg kender formlen: b=y_1-ax_1 Men hvordan skal den udregnes? -
globalisering
ForumindlægSkal skriv SSO om Globalisering her om et par måneder.\n\nMin vejleder har forslået mig at skrive kort om glabalisering, beskrive fordele og ulemper og give et bud på fremtiden i forhold til den 3 verden.\n\nSelv synes jeg det virker lidt for let og simpelt. Synes det er svært at se, hvad jeg hel... -
ved ikke hvad jeg skal skrive om!
ForumindlægHej..\nJeg skal aflever emne til SSO på fredag d. 9 december, og jeg har ingen idé om hvad jeg skal skrive om. Så hvis I kunne hjælp med nogle emner til mig, ville jeg blive utrolig glad.. \nMVH Julie -
frivillige opgaver og pensum
ForumindlægHejsa, Mit studie har givet os to FRIVILLIGE "projekter" - dvs, vi selv kan vælge om vi ønsker at deltage eller ej. Alt dette er fint. Nu siger de så, at det er en del af pensum- dog stadig frivilligt. Jeg kan ikke finde noget online, ift regler omkring dette (da det nok ikke sker så ... -
SSO (den finske vinter krig)
ForumindlægHej folks! Jeg har valgt at skrive min SSO i historie. Jeg har tænkt mig at skrive noget om den finske vinter krig. Hvad synes I om emnet? -
Dan Turéll - Senecio
ForumindlægHejsa.\nJeg skal skrive en opgave om Dan Turéll-digtet "Scenecio". Digtet kan findes på http://herlov.dk/senecio.htm. Problemet er bare at jeg ikke har den fjerneste anelse om hvad det egentlig handler om! Der skal bl.a. perspektiveres til den tid, hvor digtet er skrevet (1965). Ville b... -
Venstre vs. Socialdemokratiet
ForumindlægJeg skal skrive en sammenligning af Venstre og Socialdemokratiet. Nogle der ved hvor jeg kan finde noget om de to partier? Har været inde på deres hjemmesider, men tror det ville være bedre at få oplysninger fra et mere neutralt sted..? nogle der kender et...? nogle der ved noget om partierne...? -
Overfladisk Beskrivelse af partier
ForumindlægHvordan kan man i grove træk og særdeles overfladisk beskrive partiernes "styreformer" og meninger, når vi fx ser på Mineavas's Kort:\n\nIdealisme =\n\nSocialistisk =\n\nLiberalistisk =\n\nDemokratisk = \n\nevt. flere.\n\nHar muligvis blandet emner sammen... -
Historie-metode
ForumindlægNår man til AT-eksamen skal være kritisk overfor sin synopsis og de metoder, man har brugt, hvordan kan man så snakke om begrænsninger indenfor historie? Der er jo ikke så mange forskellige metoder, man kan bruge?! Kan man godt fortælle om noget, man måske også kunne have undersøgt i sin opgave, ... -
Gnidningsmodstandens indflydelse på accelerationen?
ForumindlægHej,\n\nJeg er ved at skrive en fysikrapport om konstant accelereret bevægelse. Der er imidlertid noget der undrer mig, og det er hvilken indflydelse eksempelvis gnidningsmodstanden har på accelerationen af en luftpudeslæde på en luftpudebænk. Luftpudebænkens hældning er konstant. Mit spørgsmål l... -
"De Blaa Undulater"
ForumindlægHey\nSkal fremlægge sammen med nogle andre i min klasse om novellen "De blaa Undulater" af HC Branner.\nNogle der har læst den?\nVi er nemlig lidt i tvivl om hvorfor pigen Katrine gør som hun gør. Hvorfor hun hele tiden forsøger at være den stærke og overlegende, men alligevel frivillig... -
Hjælp - Opfyldningskrav til teori
ForumindlægHey Folks, Jeg skal op til AT- eksamen på onsdag og vil gerne have hjælp til at finde ud af, hvad en teori skal opfylde for at kunne kaldes en teori ,samt blive accepteret ( en teori som har bevist for et eller andet og er logisk) og evt. en lille forklaring for hvert begreb som man skal bruge fo... -
SKRIFTLIG EKSAMEN
ForumindlægHejsa :) Er der nogen der kan sige mig, hvor står betydning det har, at man kommer til at skrive et forkert opgavenummer øverst i fx en dansk stil? Mere nøjagtig, hvis man fx har besvaret emneopgave 3 med tilhørende overskrift, men har kommet til at skrive fx opgave 4 øverst ved en tastefejl? -
Enevælden i Dk!
ForumindlægHej!Jeg skal netop til at skrive 2.G's opgave, mit emne jeg har valgt er enevælden i Danmark..Men jeg ved faktisk ikke så meget om det, så derfor ved jeg ikke hvad jeg kan gøre for at få en god problemformulering, jeg er igang med at læse en masse, men måske nogle kunne hjælpe med lidt idder?... -
AT 2.G
ForumindlægHej. Mangler et emne at arbejde med, hvis du vil komme med nogle forslag, så venligst skriv dem ned. Hovedemne: Rejser Fag: Historie og biologi. tak på forhånd. -
2. årsopgave
ForumindlægHeisa..Jeg skal have valgt emne til 2. årsopgave inden i morgen.. Vi må skrive om alt inden 1914. Jeg har valgt at jeg godt kunne tænke mig noget om det gamle grækenland. Men der er så mange muligheder inde for det emne. Nogen der har idéer til et godt emne, med fyld.. eller bare et godt og spænd... -
Johannes V. Jensen (digt)
ForumindlægJeg har simpelhen svært, ved at forstå denne text (digt) , Er der nogle der kan foklar hvad den handler om.? Juvelen ved den danske Aa, forborgne Vandes sjældne Sir, en vinget, levende Safir ... dig laante Himlen af sit Blaa! Foran det vaade Møllehjul Regnbuen svæver i en Røg; he...
