Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 18381 til 18400 af 325233
  • Nogen der ved dette?

    Forumindlæg
    Forskere i kræftens bekæmpelse har fulgt 770 danske patienter, som fik konstateret tarmkræft i perioden 1985- 1990. med henblik på af afdække, om det socilae netværk har betydning for patienternes evne til at overlece sygdommen. Undersøgelsen viser ifølge forskere, at tarmkræftpatienter, der er ...
  • Noget der ligner formlen til en andengradspolynom

    Forumindlæg
    Et opgaveoplæg lyder således: Overskuddet i en virksomhed kan bestemmes ved funktionen: f(x)=80*x^0,4-4x-100, x€[0;130] f(x)=overskudet i tusinde kroner og x = antal solgte ton Herpå bedes man om at bestemme x således, at overskudet er størst. Først prøvede jeg at lave et sildeben for at hav...
  • Er der noget galt med undervisningen i gymnasiet/ HF er motivationen god nok?

    Forumindlæg
    Hejsa... Er i gang med en psykologi- rapport og derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jeres mening til dette spørgsmål:Er der noget galt med undervisningen i gymnasiet/ HF ? og er motivationen god nok?
  • Varmefylde

    Forumindlæg
    Hey!Jeg skal forklare hvad varmefylde er. Er det nok at sige, at det er den tilførte varme pr. temperaturstigning?På forhånd tak! :)
  • Træ i søbunden?

    Forumindlæg
    hvilken betydning har det for træets holdbarhed, at det bliver opbevaret på søbunden i stedet for at blive liggende i skovbunden. ? =)
  • synonym...

    Forumindlæg
    ..eller rent faktisk har jeg brug for at finde det modsatte at et synonym.social bliver til socialisme, asocial bliver til ???-asocialisme lyder nemlig temmelig forkert :(
  • Bakteriers delingscyklus vs. replicering af deres DNA

    Forumindlæg
    Hvordan kan det lade sig gøre, at bakteriers delingscyklus kan være kortere end den tid, det tager at replicere deres DNA?
  • 13 i old?

    Forumindlæg
    Hvad skal der til at få 13 i old?Udover at kunne tømme teksten for relevant stof og påpege de vigtigste begreber og tema i teksten?
  • Jobansøgning

    Forumindlæg
    Nu skal jeg til at skrive en job ansøgning. Men da det kun er til et deltidsjob, kunne jeg godt tænke mig at høre, hvor meget I skriver i sådan en ansøgning
  • Symboler

    Forumindlæg
    Hvordan skriver man matematisk at en variabel har to løsninger? vil gerne skrive som konklusion i min opgave at "c" har to løsninger.. Hvordan, hvordan?
  • hjælp....

    Forumindlæg
    Nogen der kan fortælle, hvad zyklon er?? Ved at det blev brugt til at udrydde jøderne under 2. verdenskrig.....
  • Hvad vil det sige x er gående mod 0?

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Hvad vil det sige at x er gående mod 0, eller bare generelt det at noget er gående mod noget andet?
  • Geografiprøve

    Forumindlæg
    Hej. : ) Vi har fået at vide, at Undervisningsministeriet har fået lagt en geografiprøve ud på Internettet for folkeskoleelever; er der nogle, der ved, hvor man eventuelt kan prøve den?
  • Karaktergivning

    Forumindlæg
    Jeg mindes at kunne huske, at 15% af alle elever i en klasse skal have 10 eller 12 ved en karaktergivning. Kan det virkelig passe?
  • Atombombe

    Forumindlæg
    Hejsan Hvad ville være relevant at skrive om hvis emnerne fysik og atombomber var indblandet, altså hvordan kan man bruge fysik til at forklare en atombombe? - pox
  • Kraftanalyse

    Forumindlæg
    Det eneste jeg ikke forstå i denne opg. det er at T2=T3. Jeg tror at det må være en fejl i bogen ?? Mvh.
  • Hvorfor drejer alle planeterne den samme vej rundt om solen?

    Forumindlæg
    Er der en videnskabelig grund til, at alle planeterne drejer den samme vej rundt om solen? Og er der en grund til at retningen er mod uret, og ikke med uret?
  • Orbitaler

    Forumindlæg
    Jeg har læst om at orbitaler bevæger sig på forskellig vis og at dette benævnes s, p og d. Hvad står de enkelte bogstaver for?
  • Trekanter

    Forumindlæg
    Hej! Hvilken formel skal jeg bruge til at bestemme vinkel A i b)? Jeg er ikke sikker på at jeg har regnet rigtigt i a) Mange tak på forhånd!
  • Engelsk stil

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der nogle der vil hjælpe mig med at rette min engelske stil (jeg er ikke så god til at formulere mig på engelsk, og det grammatiske er helt i bund) :-)