Søgning på: dansk reportage. Resultater: 18381 til 18400 af 41162
-
betydning af sætning
Forumindlæger igang med at analysere "Lønningsdag - En idyl" af Martin Andersen Nexø. Er der nogle der ved, hvad han mener med følgende sætning: Den lille bys tage skinner røde gennem den hvide sne - rødt og hvidt, det kunne se ud, som om man flagede for fattigdommen. -
The perks of being a wallflower film
ForumindlægHej allesammen, jeg skal lave en "comparison" mellem karakterene i filmen og i bogen til titlen "The perks of being a wallflower". Men er lidt i tvivl om hvad jeg kan skrive. På forhånd, tak for svar. -
antivirus program
Forumindlæghvilke antivirus programmer er gode? -
Udregning af kvadratrødder
ForumindlægHej Min lommeregner er lige gået istykker, og jeg skal bruge en lommeregner der kan regne med kvadratrod. Er der nogle der kender en online lommeregner eller ved hvordan windows har gemt funktionen i standartlommeregneren? Jeg skal udregne kvadratrødderne med 3 cifre af: 29 18 66,41 90,005... -
Lys og bølgelængder
ForumindlægHej er virkelig gået i stå og har brug for en stor hjælp. Er gået i stå i nu 2 dage og fatter ikke hvad jeg skal gøre. Det drejer sig kun om de her 3 opgaver: 1. Benyt det elektromagnetiske spektrum, til at afgøre, hvilken type stråling, en lysbølge med bølgelængden λ = 10−8m er. 2... -
partiers holdninger til tørklæder
ForumindlægNogen der ved, hvor man kan finde noget om de forskellige partiers holdninger til tørklædesagen? -
metallo-enzymer
ForumindlægSidder lige med et del-spørgsmål, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal håndtere. Er der nogen der kan hjælpe? Hvorfor ses som oftest overgangsmetal-ioner og kun meget sjældent hovedgruppemetal-ioner i metallo-enzymers aktive center? -
dobbelte blik
Forumindlæger der nogen der kan redegøre for det dobbelteblik -
Lille spørgsmål: Renten
ForumindlægHej alle. Jeg skal lige have klargjort en lille detalje. Som jeg har forstået det, er det nationalbanken, der fastsætter renten. I disse dage kan jeg høre i nyhederne at regeringen vil hæve renten. Hvordan hænger det lige sammen? -
Meget Meget hurtig rettelse
ForumindlægHej har kun to meget korte spørgsmål: hva skal jeg skrive i stedet for mean i disse to sætninger.. det er min lærer der har rettet det, men ved ikke hva der ska stå i stedet.. " 1)Some people would mean that it’s bringing cultures 2)Other people mean that nature doesn’t benefit from the... -
Gode vendinger
ForumindlægHej alle :-) Er der nogle som har nogle gode tyske vendinger til tysk skriftlig eksamen? Lasse... -
lægesekretær
Forumindlæghejsa alle sammen.... jeg undrer mig over hvorfor der ikke nogen unge der interesserer sig for en uddannelse som lægesekretær. Jeg har undersøgt og fandt uf af at det tager kun 2 år hvis man har HF. Når jeg siger jeg gerne vil være lægesekretær oplever jeg tit tit at mange synes det er for ældre... -
den grimme ælling. HJÆÆÆLP plz
ForumindlægHej folkens Jeg skal op til eksamen og mit eventyr er den grimme ælling, Har svært ved at lave en person karakteristik, så håber der er nogen herinde som kan hjælpe. Tusind tak på forhånd -
Råd, tips osv!?
ForumindlægHej alle sammen jeg er igang med at skri´ve en stil om hvordan jeg vil have andre skal opfatte mig, men syntes ikke rigtig at jeg rammer emnet, selvom jeg blot har skrevet ½ side. Jeg sidder derfor i en vanskelig situation. Der rimelig stor sandsynlighed for at jeg skifter emne og derimod skriver... -
HJÆLP RELIGION - ISLAM EKSAMEN!!
ForumindlægHey derude. Jeg skal til religion eksamen og har trukket Islam, som jeg er rigtig tilfreds med!! Dog ved jeg ikke hvad mit underemne skal være, og jeg skal også lave et produkt. Er der nogle som har nogle ideer? Det kunne være så fedt, hvis I gad at hjælpe mig!! Tusinde tak på forhånd!! ;) -
Odysseen FORM OG HEXAMETER !?
ForumindlægKære alle studieportal brugere :) Sidder med nogle noter til min Old eksamen, men forstår ikke min lærers noter. Håber I kan være mig behjælpelig :) Der står følgende: "Form for Odysseen: Verseformen hedder Hexameter, som består af 6 rytmiske enheder, nemlig 5 tre-stavelsesenheder og en af... -
3.års opg. om Hemingway!!
ForumindlægHejsa alle.. Jeg skal skrive om Hemingways novelle "in our time" men mangler sekundær litteratur.. Nogle ideer??? på forhånd tak.. Mich. -
Er der en som kan rette 1.side af min billedanalyse??
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at rette 1 side af min billedanalyse. Det er for at finde ud af om jeg har forstået den del af litteraturhistorien kaldet ; romantikken. Hvis der er nogel som har tid:) så skriv gerne tilbage eller smid en besked i min indbakke tak:) -
Hjælp til oversættelse af et ord
ForumindlægHej jeg sidder og er i gang med oversættelse af en spansk tekst, men jeg lidt i tvivl om et ords betydning: nemlig ordet une som bliver brugt i denne sammenhæng: yo soy el puente que le une con España. Jeg tror det betyder : jeg er den bro, som slutter Spanien?? hjælp tak. -
SSO - Hvor mange kilder?
ForumindlægHalløj.. Jeg sidder her og knokler med SSO som mange af jer andre nok også gør.. Og kom så lige til at overveje, hvad det normale antal kilder er? Nu skriver jeg i biologi og indtil videre har jeg brugt 8 forskellige bøger/artikler og et utal af internetsider! Ved i tilfældigvis hvad det "...
