Søgning på: matematik aflevering. Resultater: 18401 til 18420 af 39386
-
Vinklen mellem 2 vektorer
ForumindlægHey, jeg sidder lige med en opgave, jeg skal beregne vinklen mellem 2 vektorer. det giver mig imidlertidig følgende: V = cos^-1(10/Sqrt(5*5) Men når jeg udregner resultatet får jeg en error. hvorfor kan jeg ikke tage cos^-1 til 2 ??? -
Forklaring af arealfunktion
ForumindlægJeg skal skrive matematikrapport om integralrening, og derunder forklare arealfunktion. Og forståpr ikke helt hvad man bruger det til? Hvorfor er det smart? -
SSO - hvad skriver I om?
ForumindlægJeg er så lost vdr. SSO, ved ikke hvad jeg skal skrive om... Hvad skriver I andre om, eller hvad har I skrevet? -
100-meter løb - hjælp!
Forumindlæghvordan kan man vise at accelerationen afhænger lineært af hastigheden? jeg ved at a er def. som hældningskoefficienten for tangentene til (t,v)-grafen i punktet (to,vo) men hvordan kan man vise det= -
Optagelsesprøve!!!!!!!!!!
ForumindlægHej Er der nogen der har været til optagelsesprøve på katedral gymnasium. Gymnasium og HF Kursus Odense Katedralskole Jernbanegade 34 5100 Odense C Var det svært? Hvordan foregår det til prøven? Kan man forberede sig til prøven? Tak på forhånd!!!! -
Dumper til VUC mat hva så?
ForumindlægHey jeg skulle spørge hvis man dumper ti VUC i mat niveau B kan man så tage det om igen? -
Komplekse tal
ForumindlægSvar #1 d. 16-12-2006 kl. 13:40 af sigmund (Professor) Du skal altså løse ligningen log(z) = 5+2i. Logaritmen af et komplekst tal z er log(z) = ln(|z|) + i*arg(z), hvor |z| er z's modulus og arg(z) er argumentet af z. Således kan ligningen omskrives til ln(|z|) + i*arg(z) = 5 + 2i, ... -
hvilket tegnsæt skal browser sættes til.
ForumindlægHej Er jeg den eneste der har problemer med at læse og tyde div. indlæg pga. der ret ofte optræder følgende "", jeg er klar over at dette "" betyder et eller andet evt. fed tekst el. det vises i større eller mindre omfang i alle de indlæg jeg kigger igennem i forb. med søgnin... -
gange reglen og runding af karakter
ForumindlægHey alle.. mit gennemsnit er 6.9 ganget med 1.08 ender den på 7.452. Ender mit gennemsnit så på 7.4 eller 7.5.? Nogler der ved det? -
Ny lektieguru
ForumindlægVi har i dag valgt at udnævne Sigmund til Lektieguru på baggrund af hans store pædagogiske engangement og faglige dygtighed. Et stort tillykke herfra. -
Diskontinuert spektrum
ForumindlægHej alle, Jeg er lidt i tvivl om hvad et diskontinuert spektrum er, udover at det har spektrallinjer, men hvad er spektrallinjer i øvrigt? Jeg er på bar bund. På forhånd tak. Hilsen Julie -
FSA - færdíghed
ForumindlægHej. Er der nogle af jer, der ligger inde med nogle FSA´er, så jeg kan øve mig. Evt. Links hvis I har nogle. Det vil være en kæmpe hjælp. Hvis ikke, har i nogle typiske fejltyper jeg kan øve mig på? -
Optagelsesprøve HHX
ForumindlægJeg er blevet erklæret ikke uddannelsesparat af min UU-vejleder begrund af fravær, hvilket også er gået udover mine karakter og standpunktskarakter. Det skal lige siges at jeg går i 10. klasse og mine standpunktskarakter fra sidste år lå til at jeg var blevet erklæret uddannelsesparat, men valgte... -
HJÆLP! mangler en der er go til mat.
ForumindlægJeg sidder med en opgave jeg bare slet ikke kan finde ud af, er der mon en der kan hjælpe?? F(x) = 2x^2+bx-4 Bestem b således at f har nulpunkterne -1 og 3 -
HJÆLP til analytisk plangeometri!!!!!
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer med at huske formelen for at finde afstanden mellem et punkt og en ligning: y=a*x+b Her er opgaven: Find afstanden fra punktet P(4,8) til linjen L med ligning y=3x+2. Håber i ka hjælp.! -
rumfang, massefylde m.m
ForumindlægHjemme hos familien Hansen har de en julestjerne, som de bruger år efter år. Den er gået i arv fra generation til generation siden oldefar Hansen selv fremstillede den i 1890. Julestjernen er lavet af sølv og har et rumfang på 60 cm3. Hvor meget vejer julestjernen? Jeg ville virkelig værdis... -
SRO - Chi i anden test
ForumindlægHej, jeg har er i gang med at skrive en SRO opgave og skal gøre rede for hvad signifinkansniveau er og hvad Chi-i-anden teststørrelsen er og jeg blander dem sammen og kan ikke forstå forskellen. -
Chi-i-anden
ForumindlægJeg har vedhæftet hele opgaven og har et spørgsmål til OPGAVE B. Hvis jeg har forstået det rigtigt skal jeg først finde de observerede og forventede værdier: Men hvordan gør jeg dette i en tabel som denne?? -
Moment, Statik ?
ForumindlægHej Alle Hvis der en af der har forståelse for statik inden for byggeri, altså når der f.eks. skal beregnes reaktioner også moment for at finde de ukendter størrelser osv... Er der en der kan forklare mig noget om momentet ? - Hvilken betydning har det f.eks. hvis momentet er postivt mo... -
sammensatte funktioner?
Forumindlæghvordan løser man nedestående`? Bestem forskrift of definitionsmængde for (f ο g )(x) ( altså f(x) sammensat med g(x)) og (g ο f)(x) (altså g(x) sammensat med f(x) ) f(x) = x2+√x g(x) = 2x+1 jeg er helt lost - var syg da vi lærte om det, så jeg er lidt i et problem :S Hj...
