Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18441 til 18460 af 27496
  • Hvilken reaktion?

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med en kemi aflevering, som omhandler forsæbningen. Vi har fået følgende reaktion: HCl + KOH -> Cl-+ k++H2O Problemet er jeg ikke ved hvilken slags reaktion der er forløbet? - nogen der kan hjælpe mig med at identificere den?
  • Afstemning af reaktion

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder med denne reaktion i min oplæsning til min kommene kemi-eksamen, og jeg sidder virkelig fast: FeSCN2+ + AgNO3 ---> Fe(NO3)3 + AgSCN Al hjælp er værdsat. Jeg kan ikke finde ud af at afstemme den :(
  • pH

    Forumindlæg
    Hej Håber der er nogle der kan hjælpe mig igang med en lille pH opgave Beregn pH i en 0.2 M opløsning af ethylamin (C2H5NH2). Kb = 5.6 × 10-4. På forhånd tak for en håbløs kemi studerende
  • Acrolein

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg sidder med følgende i kemi, er der nogen der kan hjælpe? MEGET gerne med forklaring på hvad du gør. På forhånd tak :-) "Acrolein kan addere dibrom. Opskriv et reaktionsskema for additionsreaktionen, og begrund at produktet forekommer i to isomere former."
  • Oxidation og Reduktion

    Forumindlæg
    Hej med jer :) Jeg fået en kemi opgave hvor der står følgende: Forklar begreberne oxidation og reduktion, og forklar hvilke andre stoffer end syrer, ethanol kan oxideres til? Please hjælp, jeg er på bar bund. Tak på forhånd!
  • Snyde i eksamen

    Forumindlæg
    Eftersom der er kommet nye regler omkring internet og eksamen, er der så nogle der har tænkt sig at snyde i: Man kunne f.eks. oprette et forum når man har fået opgaven og efterfølgende snakke sammen om hvordan opgaverne skulle regnes :) Skriftligt: MAT A KEMI A
  • Rapport hjælp idag?

    Forumindlæg
    Hej folkens ...en fra Aarhus som kan hjælpe mig med en rapport, altså person skal helst være en som har meget styre på kemi og helst en som enten læser det eller underviser kun. Jeg søger hjælpen her idag med rapport skriving. Du får penge til at hjælp mig med dette... min mail:miss-isku-fi...
  • Hjælp til at aflæse ækivalenspunkete

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en kemi rapport for hvor jeg skal aflæse ækvialenspunktet. Jeg skal aflæse V(NaOH) og pH ved ækvivalenspunktet men problemet er at jeg ved hvordan jeg skal gøre det. Jeg har vedhæftet titrerkurve, så jeg håber der er nogen der hjælper mig med det.
  • at aflæse ækvivalenspunktet

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en kemi rapport for hvor jeg skal aflæse ækvialenspunktet. Jeg skal aflæse V(NaOH) og pH ved ækvivalenspunktet men problemet er at jeg ved hvordan jeg skal gøre det. Jeg har vedhæftet titrerkurve, så jeg håber der er nogen der hjælper mig med det.
  • Methanol og H2O - hjælp

    Forumindlæg
    hej ;) jeg sidder med en kemi aflevering og har problemer med 2 af spørgsmålene: 1) hvordan kan sukker C12H22O11 være polær når den har den formel med C og H i starten? 2) hvorfor er methanol ikke lige så polært som H2O? det ville være fedt med noget hjælp! :)
  • Hjælp til 9. klasses afgangsprøve!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har brug for nogle små forsøg til min afgangseksamen i fysik/kemi. Jeg kan komme ud for at komme op i følgene: Radioaktivitet. Lyd, lys og bølger. Magnetisme/elektromagnetisme. Syrer og baser.
  • Fremstilling af brint og stofmængde.

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har lavet det her klassiske forsøg i kemi, og spørgsmålet går så på hvad stofmængde for brinten der dannes når 30 g zink reagerer med 100 mL saltsyre (enten HCl, 4 eller 6m) Er der nogen der kan pege mig i retning af hvordan jeg udregner det?
  • Bestem molekylestruktur udfra integralkurve og kemisk skift?

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med en kemi opgave, hvori jeg overhovedet ikke kan huske hvordan man bestemmer molekylestrukturen vha. integralkurve, kemisk skift og koblingsmønster. Nogen der kan hjælpe mig? Se den vedhæftede opgave, og det er del opgaven e) som jeg har brug for hjælp til!
  • Stor hjælp!

    Forumindlæg
    Jeg har et stort spørgsmål i kemi som jeg ikke aner hvordan jeg skal gribe an fordi jeg har været syg en periode og ikke har lært om emnet, er der nogen der kan hjælpe mig? :/ Se vehæftede fil
  • Overskud af H3O

    Forumindlæg
    Hej jeg er ved at forberede mig til en mulig Kemi B eksammen, jeg kan se at flere steder står der at en syre, har et overskud H3O+ ioner. Hvad vil det sige? når jeg tænker på H3O+ ioner, tænker jeg på H2O som reagerer med sig selv.
  • Tegne titrerkurve

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :-) Jeg sidder og er igang med en kemi opgave, og jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe den an, håber der er nogle der har tid og lyst til at hjælpe. På forhånd tak! Opgave: Skitser titrerkurven for titreringen af 20,0 ml 0,100M NH3 med 0,100M HCl
  • Hvilken linje åbner for hvilke uddannelser?

    Forumindlæg
    Hej allesammen :-) Jeg ville gerne vide, hvilke uddannelser der bliver "åbnet", hvis man fx vælger linjen Mat A, Fysik A, Kemi B? På HTX Håber nogen måske har lidt kendskab til sådan noget :D takker på forhånd
  • Acetylsalicylsyre, virkning som smertemedicin og stoffets pasage gennem mavesækken til blodet

    Forumindlæg
    Hej Jeg er ved at skrive en opgave i kemi om acetylsalicylsyre - jeg skal her forklare acetylsalicylsyres virkning som smertemedicin.? - Der skal også gøres rede for stoffets passage gennem mavesækken til blodet.? Håber der er nogen som kan hjælpe med!
  • Opslag for styrkeeksponent (pKs)?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal op i skriftlige kemi, og jeg stødte på nogle opgaver, hvor vi selv skulle finde pKs-værdierne i opslag som databogen o.l. Er der nogen som kan give mig et opslag over forskellige stoffers styrkeeksponenter? Der står meget lidt om pKs-værdier på nettet og i databogen? ...
  • Hvad er vands autohydrolyse mm.

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med at forbedre mig til min mundtlige kemi eksammen, til det har jeg to spørgsmål 1) - Hvad er vands autohydrolyse? 2) - Hvordan beregnes pH i en opløsning af en stærk, monoprot syre? Tak på forhånd! Mvh. Martin