Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 18461 til 18480 af 31467
  • svarark

    Forumindlæg
    er der nogen der tilfældigvis skulle ligge inde med SVARARK (ubesvaret) til fsa matematik prolemløsning 2006 (vikingeskibe) da min søn skal afleverei morgen og arketer blevet væk, kan ikke finde det nogen steder mail til [email protected]
  • Er der nogle der vil hælpe kort omkring algebra??

    Forumindlæg
    Eksamnens spørgsmål: Algebraiske metoder Specielt ønskes en gennemgang af anvendelse i ligninger. Vi sidder to der skal op til eksamen i mundtlig matematik, men vi ved ikke helt, hvordan vi skal forstå spørgsmålet, og hvordan det skal besvares... På forhånd tak:)
  • HJÆLP MAT C

    Forumindlæg
    Hej nogle, der kan hjælpe mig med at få løst denne opgave, er virkelig ikke ret god ti matematikken, så det vil være en meget stor hjælp . 3 (x - 4 ) < - ( 2x - 7) - tegnet er altså minus.
  • Hurtig hjælp til mat...!

    Forumindlæg
    Hej... kigger på matematik studenter eksamen 2009 a-niveau og er gået i stå... har vedhæftet de opgaver jeg ikke kan finde ud af. Jeg tror at opgave 1 er lig med 3(x-1)8(y-5)... er det rigtigt...? I må også meget gerne hjælpe mig med de andre...
  • Pythegoras sætning- bevis

    Forumindlæg
    Heej.. er der nogen der kan hjælpe mig med at bevise pythegoras sætningen ud fra de her figurer. http://www.ies.co.jp/math/java/geo/pythafor/pythafor.html Der står lidt i min matematik bog, men jeg forstår det ikke helt.. please help. :).
  • Hvad er en logaritmefunktion ? :s

    Forumindlæg
    Hey hey! sidder og laver en emneopgave om eksp. funktioner. Og ehm, så har jeg skrevet at en eksp. er det mdosatte af en logaritme funktion, og så kunne jeg meget godt tænke mig at vide hvad sådan en overhoved er? nogen der kan forklare mig det for matematik er ikke lige my thing
  • Løse Ligninger

    Forumindlæg
    Hej! Kunne virkelig godt bruge noget hjælp med matematik. Er er der nogle, som kan løse denne her ligning for mig: 5 * 76 = - 7 + 8 ps. er der nogle der har nogle gode råd/måder, som gør det lettere at løse en ligning uden hjælpemiddler? :)
  • hvad er kryds/front perspektiv?

    Forumindlæg
    <p>hej jeg er ved at lave en matematik opgave men jeg kan ikke huske hvordan man laver / hvad krydsperspektiv og frontperspektiv er? hj&aelig;lp mig det er en terning jeg skal lave det med </p>
  • HJÆLP HURTIGT

    Forumindlæg
    Potensfunktioner -Gør rede for potensformlen y=b*x^a, herunder betydningen af b og a. Giv et ekspempel på anvendelse af potensmodellen. Kan nogen hjælpe mig med det spørgsmål. Det er matematik på C niveau..
  • Hvordan finder jeg rentefoden?

    Forumindlæg
    Hej :) - jeg har en matematik-aflevering for og jeg er stuck ved et spørgsmål, som siger: En kapital på 1500 kr ønskes forøget til 3500 kr. i løbet af 8 terminer - hvad er rentefoden pr. termin? - Al hjælp er værdsat :)
  • Algebraiske metoder?? Hjælp...

    Forumindlæg
    Eksamnens spørgsmålet lyder: Algebraiske metoder Specielt ønskes en gennemgang af anvendelse i ligninger. Vi sidder to der skal op til eksamen i mundtlig matematik, men vi ved ikke helt, hvordan vi skal forstå spørgsmålet, og hvordan det skal besvares... På forhånd tak:)
  • finde koordinater til to punkter

    Forumindlæg
    hej jeg sidder med lidt matematik lektier, hvor jeg kun mangler denne opgave. da der er to figurer med til denne opgave har jeg valgt at vedhæfte den. håber der er nogen der ved hva jeg kan gøre. men se vedhæftede fil Tusind millioner tak på forhånd! :)
  • Snyd ved skriftlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej Hvad er konsekvenserne ved snyd ved den skriftlige eksamen i matematik? Hvis nu man går på nettet og får hjælp? Tjekker it'erne på skolen om der er nettraffik? Får man bare - 3 eller kan man gå om på et andet tidspunkt? Håber nogen vil svare
  • Perspektiv + Bevis

    Forumindlæg
    Jah, jeg er så heldig at jeg skal op i mundtlig matematik A. Jeg sidder lige og forbereder, og er nu nået til perspektivtegning, men sagen er at jeg forstår ikke beviset for perspektivtegning:-S Nogen som kan hjælpe?? Soklet.-D
  • Trigonometri hjælp

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg har rigtig meget brug for hjælp til 2 opgaver i min matematik aflevering. Jeg har vedhæftet afleveringen og har brug for hjælp til opg. 1 på 2. side og opg. 3 på 3. side. Håber der er nogen der vil hjælpe mig.
  • Differenialligninger

    Forumindlæg
    Hejsa :) Jeg har følgende to opgaver som jeg ikke er med på. Begge opgaver må begge gerne laves på maple. I må meget gerne forklare mig opgaverne trin for trin, da jeg har lidt svært ved matematik :) Tak på forhånd!
  • mundtlig matematk

    Forumindlæg
    hej jeg vil gerne vide noget omkring mundtlig matematik. hvad skal man endlig i det, men skal vel ikke stå og regne ting ud for læreren eller sådan. eller skal man fyre alt mulige beviser af og sådan. jeg ved overhovedet ikke hvad jeg skal.
  • Hypotesetest (Hvornår chi^2-test? Hvornår binomial?)

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Jeg sidder her og sveder over min SRO opgave, hvor jeg i matematik skal forklare forskellen på hvornår man anvender chi^2-test og binomialtest. Jeg vil blive rigtig glad, hvis der var nogle der kendte svaret og havde lyst til at dele det. Mvh
  • Koble Texas TI-89 til computeren ?

    Forumindlæg
    Heeej Vil gerne efterbevise mine beregninger i matematik.. Men har sku lidt problemer med at få dem overført.. Jeg har USB kabel.. Ellers intet software.. har søgt på google, dog uden gevinst..
  • sandsynlighed - delingsproblem

    Forumindlæg
    okay, jeg skal op i matematik i morgen og har så et eksaemensspørgsmål der lyder sålede: sandsynlighedsteori: delingsproblem okay, delingsproblem, der er baseret på et eksempel-gennemgang betyder det så, at jeg selv skal finde på et eksempel og komme med teorien?!?! argh - sandsynlighedsteori...