Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 18461 til 18480 af 153151
-
Mekanik: Rotation
ForumindlægHej! Først og fremmest ville jeg høre, om der er nogen der har et forslag til supplerende stof til Fysik 2 på KU? Jeg har nemlig nogle problemer med at få helt fat i, hvad det egentlig er, Jens Martin Knudsen og P.G. Hjorth mener i Elements of Newtonian Mecanics. Jeg kunne godt tænkte mig en bo... -
Eksamensprojekt
ForumindlægHej allesammen! Det er første gang man skal skrive eksamensprojekt på HF, og jeg skal præsenterer min opgave i morgen. Jeg har skrevet en synopsis om Jerusalem (religion og historie), så er der nogle her der kan komme med nogle gode råd... -
Rettelse ``Tysk``
ForumindlægHEj.. Er der nogen, der gider kigger på min oversættelse? 1) Han lod sit hår farve rødt. Er lässt sein Haar rot färben. 2) Om lørdagen sover de længe. Um den Samstag schlafen sie lange danach. 3) De har mødt eb ræv i skoven. 4) Månen skinnede hvidt over landskabet. Der Mond scheinte we... -
udveksling
ForumindlægHej,så er sommerferie slut :(og jeg har glemt ALT.Så er der nogen som kan forstå hvordan denne her opgave skal løses ?Jeg er helt blank.http://www.thedeathart.dk/mat1.htx.jpg -
Funktioner
ForumindlægHjælp til løsning af opgave i "Eksamensopgaver i matematik bind 1"Opggave 4.14, den med en metalkasse...?Tak tak... -
TERMINSPRØVER
ForumindlægHej... Er der nogen som har nogle idéer omkring terminsprøverne i år i spansk?? plejer det at være gamle opgaver som bliver stillet?? eller hvordan?? -
Matematik hjælp
ForumindlægHej alle - nogen der kan hjælpe mig med opgave 1 (ii). Jeg kan godt se, mit svar er forkert, da un ikke konvergerer mod u? -
Sisyfosmyten
ForumindlægEr der en der ka fortælle mig om hvordan man kan rede gør Sisyfosmyten..?? Er der noen eksperter til stede..? -
HJÆÆÆÆÆLP HASTER
ForumindlægHar en opgave om pest. men skal redegøre for europa fra 1300- 1500 tallet. har nogle ideer om hvad jeg kunne komme ind på? -
Problemformulering af Den kolde krig - 24 timers eksamen i Samtidshistorie
ForumindlægJeg har lige været oppe og trække til min 24-timers eksamen i Samtidshistorie. Jeg trak "Den kolde krig". Jeg skal selv udarbejde min problemformulering med problemstillinger mm. men jeg er lidt på bar bund da det ikke er mit stærkeste fag. Så jeg håbede lidt på lidt hjælp fra nogle kl... -
Rend mig i Traditionerne af Leif Panduro
ForumindlægHej - Jeg skal, som så mange andre har gjort, skrive om denne bog, og jeg har lidt svært ved at finde ud af, hvad jeg burde burde skrive - hvad der er det vigtigste osv. Jeg har forsøgt at søge lidt rundt her på internettet, men der synes ikke at være noget at finde om denne bog som jeg kan bruge... -
1. Verdenskrig
ForumindlægHej Jeg står og skal lave en opgave om 1. verdenskrig, jeg har søgt på nettet og læst i lidt bøger og også fundet en del oplysninger om emnet. Men et spørgsmål jeg har lidt problemer med er: Hvad var Danmarks rolle i 1. verdenskrig? Jeg ved godt at vi var neutrale. Men hvis der er nogle som lig... -
SRP Emner
ForumindlægHej Jeg er i en lidt presset situation at jeg mangler et emne til min SRP opgave. Jeg regner stærkt med at skrive i fysik, og så et hvilkårligt fag. Har tænkt på om man kan skrive SRP i Fysik og Historie. Men mangler lidt et emne. Ville høre om der er nogen som har erfaring med at skrive i fysi... -
Apartheid- SRP(redegørelse)
ForumindlægHej alle historie interesserede :-) Jeg er i gang med at skrive SRP om apartheid i historie og engelsk. Dog er jeg ikke kommet i gang med at skrive endnu, da jeg har brugt dagen på at læse mit hovedværk færdig + læse om Sydafrikas historie. I min redegørelse, skal jeg redegøre i hovedtræk f... -
Mundtlig prøve 3.G ny reform?
ForumindlægHej! Jeg er en elev der desværre har haft en lærer med en del sygdom og det har gjort at undervisningensperioden har mangler. Vi nåede ikke pensum men der bliver ikke opgivet noget vi ikke har gennemgået. Ud over dette er vi ikke blevet forklaret hvordan eksamen foregår og hvilke ting vi skal læg... -
hjælp til løsning af differentialligning
ForumindlægHej.. Jeg er ved at skrive min SSO i 2.g. og har om newtons afkølinglov. Jeg har i min problemformulering fået differentialligningen f ' (t ) = c * f(t ) + k hvor både c og k er konstanter Jeg skal nu finde ud af hvilke typer af funktioner der løser den differentialligning... Nogle der kan hj... -
Eksamen på mandag
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til eksamen på Tirsdag, Så håber i kan hjælpe mig her, kender i nogle gode måder at forberede sig til Dansk mundtlig Eksamen, fx. nogle opgaver på nettet? :) Håber i kan hjælpe -
Valg af fag - gode idéer?
ForumindlægHejsa. Jeg skal vælge fag til SRP senest i morgen, men jeg er på bar bund... Jeg skal vælge Samfundsfag, da det er mit hovedfag, men 2. fag er sværere.. Jeg står lidt mellem Tysk A, Historie A eller Dansk A - men det sværerste er om der er nogle gode enmer indenfor hvert fag.. Nogen der har ... -
Engelsk + ? - Peter Pan?
Forumindlægjeg skal snart til at skrive SRP-opgave, og jeg er HELT på bar bund. Har læst nogle forskellige SRP opgaver igennem, og kigget på en masse emner, men det er som om det ikke helt fanger mig. Jeg har Samfundsfag på A og Drama på B udover Engelsk som næsten er 100% det jeg vælger. Så kom jeg... -
Praktisk anvendelse til andengradsligning...?
ForumindlægDa der er gået karrieresnak i den gamle tråd under denne overskrift laver jeg lige en ny...Den oprindelige spørger (Sy Demon) efterspørger stadig RIGTIGE praktiske anvendelser for en andengradsligning.Tidligere har starF foreslået noget med at optimere arealet af en mark som skal indhegnes med en...
