Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 18481 til 18500 af 325233
  • A(t)=(3-sint)(5-cost)

    Forumindlæg
    Jeg har en besværlig opgave fra august-september 1999: (99-8-4)....håber at der er en der lige vil hjælpe mig igang.....I et rektangel med siderne 3 0g 5 er der tegnet en cirkelbue QP med centrum i O og med radius 1. For ethvet t E (o;2pi) er punktet R på cirkelbuen QP bestemt ved, at vinkel QOR=...
  • intern rente

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan hjælpe mig med at isolerer r i følgende udtryk:2,22= ((1+r)^5-1)/((1+r)^5*r)" -1 " og " *r " er ikke opløftede i potensen.På forhånd tak..
  • Gymnasie valg

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at kigge på gymnasier, og tænker naturvidenskablig retning. Jeg kan dog kun finde et gymnasie der har en retning der hedder matematik - biologi - kemi. Kender i nogle gymnasier i københavvs området der har en retning der hedder det?:)
  • Dansk aflevering, "Hverdagsliv"

    Forumindlæg
    Hej!Skal lave en dansk aflevering om "Hverdagsliv" fra skriftlig dansk eksamen 2004. Hvis der er nogen der har lavet en stil om den, men som ikke har lagt den ud, så må de meget gerne sige til. Har ikke tænkt mig at skrive af, men mangler idéer til hvad jeg skal skrive!På forhånd tak:)
  • siRNA

    Forumindlæg
    Hej mennesker :) Er der nogle der kan hjælpe mig med disse to spørgsmål: -Forklar hvorfor fx. virus eller fedtstoffer anvendes til at få siRNA ind i cellens cytoplasma ? -Angiv basesekvensen i det siRNA der kan begrænse produktionen af proteinet, som det vidste mRNA koder for? Tak på forhånd
  • hjælp!

    Forumindlæg
    jeg har en funktion: A(t)=Ao*e^-(kt)+Bjeg ved at B=20, A(10)=800 og A(70)=300Hvordan finder jeg Ao og k?
  • Brumspænding

    Forumindlæg
    Når man ensretter en vekselstrøm, og man tilsætter en ladekapacitor til kredsløbet, får man en jævnspænding. Hvis man så lader strømmen kører igennem en belastningsmodstand fremkommer brumspændingen.Mit spørgsmål: Hvorfor er det at brumspændingen fremkommer, når man fører strømmen gennem en forbr...
  • Proteinbestemmelse i øl

    Forumindlæg
    Hej, er i gang med at brygge en øl i proces/levnedsmiddel HTX - i den forbindelse ville jeg gerne lave en proteinbestemmelse i min færdige øl, har imidlertid ikke kunne finde nogen analyse der kunne hjælpe mig - har i nogen ideer??
  • hurtig ligning

    Forumindlæg
    jeg har en lgining der skal løses men desværre forstår jeg ikke helt spørgsmålet i opgaven. lidt hjælp tak! vis at ligningen (a-2)x(i anden) + 3x - a =0 har to løsninger for alle a = 2 (der skal være streg igennem ligmed tegnet) a må altså ikke være 2
  • Thise Erhvervscase - COOP

    Forumindlæg
    Well, jeg ville bare høre om I har brugt problemet med at de kun har en stor kunde, coop, i jeres erhvervscase.Hvis I har hvordan har I så gjort;Hvad er jeres løsningsforslag?Har I brugt nogle modeller i jeres powerpoint?Eller andre smarte ting - på forhånd tak for hjælpen :D
  • Grader vs tid

    Forumindlæg
    En tørsterilisation ved 160 grader i 2 timer (Q10 = 2,5) svarer til en behandling i en tørsterilisator ved? Jeg ved, at svaret er 150 grader i 5 timer, men hvordan kommer jeg frem til det resultat?
  • Synopsis

    Forumindlæg
    Jeg er simpelthen ved at brække halsen på min synopsis, jeg er slet ikke sikker på jeg skriver i den rigtige form, så gode råd er dyre og jeg ønsker lidt hjælp. Emnet er miljø og bæredygtighed i fagene IØ og engelsk Pleace hjælp mig
  • Sange til studenterrundkørsel?

    Forumindlæg
    på lørdag er det så vores tur til at køre studenterrundkørsel, og det er så mig der står for det ... men man skal selvfølgelig have noget musik med på vejen... så er der nogle der har nogle gode ideer til hvilke sange der sætter gang i sådan en tur :-) nogle der vil komme med nogle forslag. på fo...
  • Nogle der lige vil hjælpe?

    Forumindlæg
    Nogle der vil være så venlige at læse min jobansøgning igennen for mig? Det er første gang jeg skriver en og ved faktisk ikke helt hvad de skal indeholde og sådan.Skriv din mail, så sender jeg den..Håber der er en der vil hjælpe lidt :)
  • Intergrale

    Forumindlæg
    Funktionen F er stamfunktion til f.Det oplyses at F(3)=4 og f(3)=-2Bestem en ligning for den tangent til grafen for F hvis røringspunkt har førstekoordinat 3.Hvordan kommer jeg i gang? :(
  • Ensvinklede trekanter - opgave

    Forumindlæg
    Figuren viser to ensvinklede trekanter ABC og DEF. Nogle af målene fremgår af figuren. a) bestem længden af siden EF Jeg ved at |AB| er 4,0 og |BC| er 5,0 og |DE| er 6,8 Kunne godt bruge lidt hjælp.
  • Hvad er en Bankassistent?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har brug for at researche om forskellige "jobs". Så,hvad er en Bankassistent? Det er en ud af mangesom jeg bare ikke kune fnde noget om, der står hvordan man får et arbejde som en bankassistent. Men intet om hvad det er. Så nu spørger jeg, hvad laver en bankassistent?
  • Offentlig gæld og underskud

    Forumindlæg
    Hej Alle sammen Jeg har lidt problemer med at forstå sammenhænget mellem offentlig gæld og underskud. Nogen der kan forklare sammenhænget/forskellen på den offentlige gæld og underskud? evt. kunne det være dejligt hvis der var en kildehenvisning med til.
  • Funktioner

    Forumindlæg
    Hej. Har lidt problemer med denne opgave, håber i kan hjælpe mig Opgaven lyder: Om funktionen f gælder, at f' (2) = 3, desuden er g(x) = 7 × f (x) . Angiv g' (2). Tak på forhånd.
  • billeder SSO

    Forumindlæg
    Vil høre hvor vigtigt det er med billeder og figurer i ens SSO. Skriver om Cubakrisen, og overvejer at placere nogle billeder af hovedpersonerne, og måske af Cuba. Men er det så vigtigt med billeder?? Og hvis det er vigtigt skal de så lægges til som bilag eller skal de sættes i selve opgaven.