Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 18481 til 18500 af 31730
  • regnerregler

    Forumindlæg
    når et matematik stykke står således: 4a +(2c - 3b) - 3a(4c + 2b) + 2a - (3c - 4b) skal man så gange 4a ind i den 1. parantes, 3a ind i den 2. parantes og 2a ind i den 3. parantes right?
  • opgaver

    Forumindlæg
    hej jeg tænkte på om der er nogen der ved, hvor jeg kan hente en masse eksamensopgaver til standartforsøg 3-årigt a.-niveau, matematik, jeg har forsøgt at kigge lidt på uvm.dk men synes ikke selv jeg kunne finde frem til noget, håber i kan hjælpe, for vil gerne øve mig lidt :)
  • lommeregner gymnasie

    Forumindlæg
    hej jeg sidder og øver lidt til årsprøve i matematik til 1.G jeg har dog et problem med min lommeregner, jeg ved ikke hvordan man laver ekspontionel vækst på den kender godt ligningen. x2-x1^(Kvadratrod)Y2/y1 men den giver de forkerte svar er der en der kan hjælpe mig på forhånd tak
  • hjælp.. - ligninger?!

    Forumindlæg
    hej .. jeg har brug for hjælp til nogle matematik stykke?! 1. løs ligningen 2(3x-1)=4x+8 2. løs andengradsligningen x^2+x-30=0 gerne gør det nemt og simpelt! håber i vil hjælpe mig... på forhånd tak!
  • Rødder og potenser

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal forklare denne formel i matematik: √(s&a^r=)a_s^r. Ved ikke, hvordan jeg skal forklare det til min klasse i morgen, håber der er nogle herinde der kan forklare med gode ord. På forhånd tak.
  • B niveau

    Forumindlæg
    hej vil lige spørge minder matematik niveau b ligesom c eller er det ikke vil lige også spørge når man er færdige med sin gymnasium og mangler måske kemi b kan man godt starte på uddannelsen og læse kemi B imens eller skal man tag og supplere en fag på et år
  • funktioner

    Forumindlæg
    hej jeg skal op til mundtlig matematik på onsdag kan nogen hjælpe med spørgsmålet: gør rede for hvordan man ved hjælp af passende papirtyper kan afgøre hvilke af de tre lineære, eksponentiel eller potens funktion passer bedst til et givet talmateriale. tak på forhånd:)
  • Taylor.

    Forumindlæg
    Hej. Vi har i matematik A haft et projekt om Taylor polynomier. Dette er blevet opgivet til eksamen. Jeg ville bare gerne høre om der var nogen der har noget ekstra vejledning og teori om dette emne, specielt med henblik på partiel integration og udledelse af Taylorpolynomier. Jacob.
  • lommeregner (TI-89 titanium) sælges

    Forumindlæg
    TI-89 titanium sælges, (den du skal bruge hvis du har matematik i gymnasiet.) den kan tegne grafer og tilsluttes computer osv. den kan alt hvad der forventes i gymnasiet. nypris: 1300 kr. sælges til 600 kr.
  • Lineær programmering

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg sidder med en matematik emneopgave om lineær programmering og der er et spørgsmål, som volder mig problemer. 1) Beskriv kort hvad en funktion i to variabler er. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal svare på det. Nogen som kan hjælpe Tak på forhånd:D
  • EKSAMENEN HJÆLLLP!!

    Forumindlæg
    skal til og op til eksamen i mundtlig dansk, matematik, eng, tysk og fysik. Nogle gode ideer til ting som skal med eller ting som er gode at få læst på? Gode råd til eksamen? og gode råd til evt. disposition?
  • Eksponentiel udvikling bevis for b

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig matematik, og skal under eksponentielle funktioner f(x) = b*a^x bevise, at b findes ved y1/x^x1. Beviset står ikke i min bog. Nogle der kan hjælpe??
  • Eksamen A Mat.

    Forumindlæg
    Da jeg åbenbart ikke hører særlig godt efter i engelsk timerne, er det gledet forbi mig, hvordan selve eksamenen skal foregå i detaljer. På Eng A for matematikere. Kan forstå, at man skal analysere, læse op og oversætte. Nogen der ved mere præcist, hvordan det hele foregår?
  • Funktioner

    Forumindlæg
    Hej SP! Jeg sidder med en opgave i matematik, som jeg slet ikke kan se mig ud af.... Er der nogen der kan være søde at forklare den? Bestem forskriften for den lineære funktion, ??, når det oplyses at ??(−2) = 3 og ??(14) = 7
  • Reducer Udtrykket ?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen.. Da det er længe siden jeg ikke har ahft matematik, har jeg glemt et par ting.. Jeg skal reducer udtrykkene i opgave 1 som er vedlagt som et fil. Håber nogen der ville hjælpe.. OPAGEVEN ER VEDLAGT
  • Mat parabel opgave

    Forumindlæg
    Hej alle. Nogle der kan hjælpe mig med denne matematik opgave? dvs. skrive fremgangsmåden :) En parabel er gived ved: f(x) = ax^2 - 4x + 4 a) Bestem a, så parablen får toppunkt i (1,2). Mange tak på forhånd!
  • Vækstmodeller

    Forumindlæg
    Så skal jeg til 1.g - mundtlig årsprøve i matematik. En af emnerne er vækstmodeller. Og spørgsmålet lyder: Gør rede for de karakteristiske egenskaber for de 3 vækstmodeller: lineær vækst, eksponentiel vækst og potensvækst. - Hvad er det lige præcis jeg skal komme ind på her?
  • Statistik?!

    Forumindlæg
    Goddag! Er på bar bund i emnet "statistik" i matematik. Hvordan skriver man "my"-formlen ind på sin lommeregner (CAS)? (den der med bl.a. N og "store sigma") Det haster en del! Kom også gerne med eksempler. På forhånd tak!
  • Gode matemaikbøger?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og læser til eksamen i matematik og er derfor på udgik efter gode matematikbøger på gymnasieniveau. Har i gode erfaringer med nogle? Indtil videre er Kristensen og Rindungs, det bedste jeg har set.
  • sinus, cosinus og tangens

    Forumindlæg
    Hej Vi er i matematik ved at arbejde om sinus, cosinus og tangens. Er der ikke nogle som kan hjælpe mig med dette spørgsmål: Beskriv, hvordan de trigonometriske størrelser sin, cos og tan hænger sammen med siderne og vinklerne i en retvinklet trekant.