Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 18501 til 18520 af 153574
-
Vekselspænding
ForumindlægKan I godt forklare mig lidt om en vekselstrøm? Også gerne om hvorfor den beskrives ved en sinusfunktion over tid? Hvad er et magnetfelt siden det beskrives underligt i min bog. Tak på forhånd! :-D -
spids
Forumindlægi et koordinatsystem har en ret linie m parameterfremstillingen: (x,y)= (5+4t,4+3t) , tER og en vektor a er bestemt ved: vektor a= (2,4) 1)beregn gradtallet for den spidse vinkel mellem linjerne m og vektoren a. 2)men så skal jeg beregne koordinatsættet til vektor a's projektion på m? ... -
Rapport om storebæltsbroen Del 1
ForumindlægEr der nogle der evt. kan hjælpe!!!! Opgave 2 Punkterne B og C er placeret på toppen af de to pyloner 254 meter over havet. Afstanden mellem de to pyloner er 1624 meter Punkterne A og D er placeret 58 meter over have på de to såkaldte ankerblokke. Afstanden mellem de to ankerblokke er 2694 met... -
Vilkårlig trekant.
ForumindlægJeg har en vilkårlig trekant, med to bekendte sider på a = 11,7 og b = 8,1 + én bekendt vinkel - Vinkel C = 121grader. Kan nogen hjælpe mig med at beregne længden af siden AB og vinkel A og vinkel B? -
lineær vækst
Forumindlæghvis x vokser med den absolutte tilvækst h fra x0 til x0+h,ændre funktionensværdierne sig fra f(x0) til F(x0+h) dvs den absoullte vækst er f(x0+h)-f(x0)=a(xo+h)+b.(ax0+b)=ah det hvad der står i min bog , og kan ikke rigtig forstå det , har du mulighed for at forklare det lidt dybere med et forstå... -
eksamen..er lidt nysgerrig
Forumindlæghej alle sammen nu er der omkring eet år tilbage at jeg skal op til eksamen. nu kommer spørgsmålene: skal man op til fysik/kemi eller bliver det trukket? når man skal op til mundtlig eksamen i fysik/kemi trækker man sit emne har man så tid til at øve lidt mere på det og hvis ja hvor langt tid? ... -
Amplitudemodulering af laserstrålen Eksamen 2015
ForumindlægHej. Jeg har valgt at arbejde med Amplitudemodulering af laserstrålen til min fysik eksamen er der nogen der har en fed ide man kan skrive om ud over hvordan en AM-Radio fungere ? er løbet tør for idere, fysik er ikke mit stærkeste fag. på forhpnd tak :) -
rapport - diskution - perspektivering
ForumindlægHey...jeghåber der er nogle med forstand på fysik.. der ganske kort kan fortælle mig hvad man skal skrive ved diskution / perspektivering i en fysik rapport.. jeg har op vands opdrift.. jeg håber du vil hjælpe.. anne marie -
Gode råd??
ForumindlægTil min fysikeksamen lyder et af mine fysikspørgsmål: Du skal give en mundtlig præsentation af hvad fysik er og hvordan man arbejder i fysik, herunder fortolkning af data - herunder grafisk fremstilling. Hvordan ville I gribe dette spørgsmål an?? M. -
Dispositioner!!
ForumindlægHey alle.. Skal op i fysik d. 10 (FSA) og skal have nogle dispositioner med. Jeg skal have en til fysikken og kemien. Den første skal være noget om El i hverdagen, muligvis om induktion. Den anden skal være i kemi, stoffer i hverdagen osv. Kan nogle hjælpe mig? -
HJÆLLLLLLLLLLLLLLP
ForumindlægJeg skal op i mundt fysik i morgen, og vi skulle læse næsten hele vores 9.klasses fysik og kemi bog....Men jeg har ik læst EN SKID:?...ved nogen hvad jeg skal gøre????? HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPP plssssssssssdet er imorgen jeg skal!! -
terminsprøve
ForumindlægJeg skal imorgen til terminsprøve i fysik. Hvordan foregår det? Har jeg først prøve uden hjælpemidler eller hvordan? For at være ærlig, så er jeg elendig til fysik. Er der nogen der har nogen gode noter eller lign., som jeg må låne til imorgen? / Malene -
eksamen
Forumindlæghej efter 10 klasse skal jeg på eud og i eksamen skal man op i dansk,matematik,engelsk,fysik kemi og 2 andre men skal jeg bruge for eksempel fysik senere i mit liv og for eksempel biologi skal jeg bruge det til noget -
Den lille prins
Forumindlæghej er der nogen der ved hvad man kan skrive om , når man Har danks og Fysik, og har valgt den lille prins i dansk. ved ikke hvad jeg skal vælge at skrive om i fysik så det kan passe sammen med den lille prins. . Det er Synonsis ( AT) -
Induktionsstrømmens retning
ForumindlægHeej, sidder her med en fysik aflevering.. Fysik afleveringen handler om induktion, nu er jeg nået til induktionsstrømmens retning og her står jeg af har læst meget om det men alt står forvirret. så hvis der er nogle der er søde og forklare det meget kort? -
En konstant magnet
ForumindlægHej alle. Jeg skal til fysik/kemi eksamen i morgen, og jeg har virkelig brug for at vide, hvad en konstant magnet er. Jeg er ikke særlig stærk i fysik, så er der nogle der kan en nem forklaring på tranformation og el-produktion? Tak på forhånd! Anna -
Regnskoven
ForumindlægJeg skal snart op i naturfagsprøven - biologi, geografi og fysik kemi. Jeg har valgt emnet regnskoven, men jeg mangler spørgsmål inden under fysik kemi. Nogle forslag? På forhånd tak :) -
hvileeffekt!!! SOS!
Forumindlæghej ppl! jeg har en nv rapport, som skal snart afleveres! der er en biologi del og en fysik del, men mit problem er mere fysikken delen, og JEG skal kunne beregne hvileeffekten, men det ved jeg ikke hvordan?? og P= P?varme + ?P?fordampning ?jeg har regnet ud hvor meget flamingokassens rumfang ... -
Kan man skifte skole efter 1.g?
ForumindlægKan godt være jeg spørger dumt, mens hvis jeg har tager fysik/mat på htx 1.g kan jeg så godt skifte til gym fysik/mat i 2.g? føler at jeg er gået død i alle fag og selve htx stilen siger mig ikke så meget -
Fjederkonstanten
Forumindlæghej mennesker ;D jeg har en fysik rapport for til om to dag. og mangler at skrive om fjederkonstanten. men kan ikke rigtigt finde noget på nettet, og tænkte på om i kunne hjælpe mig. jeg har lidt svært ved fysik, så hvis i kunne gøre svaret simpelt, så ville jeg være glad. bare lidt information o...
