Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 18501 til 18520 af 33698
-
Krum overflade SI-enhed?
ForumindlægGod aften SP. Jeg sidder med en matematik aflevering og jeg ved ikke hvad den typiske SI-enhed er for en krum overflade, så ville høre om der var nogen der kunne fortælle mig hvad den var ville det være fint. -
Polynomier
ForumindlægJeg sidder med en matematik opgave om Tredjegradspolynomier, som går ud på at jeg skal forklare hvad jeg selv forstår ved et polynomium. Men jeg tænkte på om polynomium og polynomier er det samme? Tak på forhånd.. -
Kemi aftenkursus?
ForumindlægHej, hvor kan man tage kemi suplering om aften ? Nogle som kender noget til det ? Har prøvet at søge rundt, men uden held. Kan kun finde matematik og fysik som aftensupplering. -
færdighedsregning
ForumindlægHej! Jeg så småt begyndt at træne til terminsprøven i matematik. Jeg tænkte om nogen ville uploade noget færdigheds regning jeg kan øve. TAK! -
Kvadratsætninger eksempler?
ForumindlægHej igen Jeg forbereder mig til min skriftlige årsprøve i matematik, og vil meget gerne løse nogle eksempler, hvis nogle gidder at skive én eller flere? -
FSA 2013 - hvordan gik det?
ForumindlægHej! ;) Så har man lige været oppe i Dansk Skriftlig Fremstilling. Jeg valgte nr 4, Hvad med jer? Skal I op i Matematik eller Geografi? Hvordan gik det? :) -
hvordan gør man?
Forumindlæghej folkens. jeg har brug for hjælp til mit matematik. hvis 15622,25 kr sættes i banken til 9% pr. år, hvor meget kan man så hæve efter et år? Ikke giv mig resultatet men hvordan man gør. på forhånd tak. -
Sammenhæng mellem sidelængde og omkreds (kvadrat)
ForumindlægHej Jeg har fået en matematik opgave for, hvor der står at jeg skal beskrive både med ord og med en funktionsforskrift sammenhængen mellem sidelængden og omkredsen i et kvadrat Er der nogen der har svar på dette?? -
Bøger om det gyldne snit til SRP
ForumindlægHej. Jeg skal skrive om det gyldne snit i fagene dansk og matematik til SRP. Så jeg ville høre om der var nogen, der kendte nogle gode bøger om emnet. De skal helst være på dansk. -
Hvad med latex plugin til forum?
Forumindlægburde indføre muligheden for at skrive med latex ligesom på andre udenlandske fora. Det vil gøre det nemmere at anskue f.eks. matematik problemer. -
nulpunktsreglen
ForumindlægHej alle, jeg har matematik aflevering for, hvor man først skal bestemme toppunktet og så nulpunkterne. jeg kan bare ikke finde ud af det med nulpunkterne. så hvis der er nogen der kan hjælpe mig med det her stykke: f(x)=x^2-6x+5 -
Omskriv ligning til formel
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har et lille matematik-spørgsmål, som lyder: Omskriv 4x^2 - 12x + 9 til formlen (ax+b)^2. Nogen som har et forslag, til hvordan man bærer sig ad? -
TI-30xs
ForumindlægJeg laver matematik aflevring, og jeg skal tage den 5. kvadratrod af et tal - nogen som ved hvordan man gør det på en TI-30xs lommeregner? jeg kan simpelthen ikke finde ud af det :-) -
SRP.. har ikke styr på det!
ForumindlægHej Alle samme.. Jeg håber i nyder søndagen. Jeg søger en til at hjælpe mig med forståelsen af noget græsk matematik. Jeg skal MEGET SNART skrive studieretningsopgave i historie og matematik, og har valgt at skrive om græsk matematik. Jeg har egentlig ikke styr på meget af det, men eftersom man... -
Intervaller
ForumindlægHej alle, Jeg sidder lige med noget matematik, som jeg ikke umiddelbart ikke lige forstår. Jeg skal finde hyppigheden og frekvensen af intervallet )65;70) Håber nogen kan hjælpe derude -
Hjælp :((((
ForumindlægHej jeg har lige brug for hjælp til matematik. Der står tegn et koordinatsystem med enheden 1 cm indtegn punkterne A = (2,-1) B=(5,-1) og C=(5,-6) -
definition af logaritmen (y=log(x))
ForumindlægHej :) Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig matematik eksamen på b niveau, og skal derfor skrive en definition af logaritmen (y=log(x)) - hvordan gør jeg det? mvh -
Beregne skæringspunkt - HJÆLP
ForumindlægHej alle. Jeg har brug for hjælp til en matematik opgave Hvordan beregner jeg skæringspunkterne af denne funktion:g(x)=x^2+2 og denne ligning: y=3x Help Tak -
Tutor til mat A - Fredericia og 50 km radius
ForumindlægSøger en matematik tutor der kan hjælpe ca 5 timer om måneden. God løn. Helst weekend. Bor i Fredericia, men kører gerne efter det. -
sumkurve
ForumindlægHej jeg sidder og forbereder mig til eksamen i matematik og er kommet i tvivl om, hvad man bruger som variabel, når man laver en sumkurve - højre eller venstre endepunkt eller midtpunktet? Jeg håber en ved det og gider hjælpe :)
