Søgning på: historie eksamen. Resultater: 18521 til 18540 af 46276
-
Chile
Forumindlæghej, please hjælp!!! Hvem er det der leverer arbejdskraften i Chile? Er det chilenere der arbejder eller kommer arbejdskraften uden for landet? Hvor bor de? Hvem er (markedet) kunderne? Hvordan er arbejdsmiljøet? Breder byerne sig? Fatter intet.... TAk på forhånd! :) -
Scenisk tid?
Forumindlægjeg skal skrive en litterær artikel om BS Ingemanns salme: Lysets engel gaaer med glans, og jeg er i tvivl om, når det er en salme om det så er scenisk tid eller panoramisk tid? Håber der er en der kan hjælpe mig! :) -
Somme
Forumindlæghejsa.. Jeg har virkelig virkelig brug for hjælp! Jeg har læst om slaget på Somme. Men hvad blev resultatet? som jeg har forstået det, så skete der ikke noget - udover en masse mistede livet. Men jeg tænker på om de tyske, eller britiske enheder ryggede frem, eller om tyskerne overtog noget? -
Iliaden
ForumindlægHej, er lidt i tvivl om hvilken funktion guderne har i homers iliade. og hvordan deres indbyrdes forhold er? og hvad betyder Nemesis? håber der er en der vil hjælpe :) -
Demokrati i Danmark
ForumindlægHar i nogle forslag til hvordan jeg kan komme ind på demokrati i forbindelse med emnet "mediernes magt"? -
Almene studieforberedelse
ForumindlægHej Jeg har valgt fagene Dansk og Engelsk i AT - 2016 med fokus på "grænser" Men jeg kan bare ikke tænke på et emne, hvor man kan bruge begge fag. Kan nogen hjælpe? -
2. verdenskrig
ForumindlægNogen der med egne ord kan forklare hvordan det hele grunlæggende startede med romerriget... -
Billedeanalyse hjælp!
ForumindlægJeg skal skrive lave en billedeanalyse men der er lige nogle punkter som jeg ikke forstår håber i hjælper så hurtigst muligt. Selve billedet : http://www.tribulationinstitute.com/world_7.jpg Spørgsmålet lyder således: Gør rede for kamerastilling/perspektiv. Ved ikke hvad de mener... -
billeder SSO
ForumindlægVil høre hvor vigtigt det er med billeder og figurer i ens SSO. Skriver om Cubakrisen, og overvejer at placere nogle billeder af hovedpersonerne, og måske af Cuba. Men er det så vigtigt med billeder?? Og hvis det er vigtigt skal de så lægges til som bilag eller skal de sættes i selve opgaven. -
2. verdenskrig
ForumindlægHvorfor tror i at hvad ophavsmændene kritiserer det parlamentariske/demokratiske system i Tyskland i begyndelsen af 1930’erne. Hvem bør ifølge ophavsmændene have magten og hvorfor? (Det er ikke en skole opgave, men noget jeg spekulerede over) -
Symbolik "Som englene flyver"
ForumindlægHej Alle Jeg står midt i en analyse/beskrivelse af forholdet mellem søstrene og personkarakteristik af fortælleren og søsteren i novellen "som englene flyver" af Naja Marie Aidt. Jeg har kigget lidt på de forskellige indlæg og besvarelser herinde, og da det ser ud til mange har været ... -
KVARKER
ForumindlægHej Hvornår fandt man ud af at protoner og neutroner bestod af flere dele? I folkeskolen har jeg nemlig hørt, at de mindste partikler var elektroner, protoner og neutroner? På forhånd tak -
Fortælletid og fortalt tid
ForumindlægEr der en, der kan give mig et konkret eksempel på hvad man kan skrive ved fortælletid og fortalt tid, når man skal analysere en novelle. Forstår ikke forklaringen af de 2 begreber, som de står i analysemodellen. -
Kedsomhed ?
ForumindlægHej! Det her er lidt et underligt spørgsmål men her kommer det: Jeg kender en hvis klassekammerat fik til opgave at skrive en stil om kedsomhed, men det eneste han skrev i stilen var: Det her er kedsomhed! Og for det fik han 12! Er det rimeligt for en som har skrevet måske 2 hele sid... -
HJÆLP hurtigt! please så du sød:D
ForumindlægJeg har læst og læst om kommunisme og kapitalisme, men kan aldrig få det limet fast i hjernen, er der nogle der vil være søde og fortælle mig hvad det er i korte træk? pleaase :D:D -
Korstoge - Synopsis
ForumindlægEn der kan svare mig på dette ? Hvad skyldes det dårlige forhold mellem muslimerne og de kristne? Et spørgsmål jeg har stillet i min synopsis .. Er det overhovedet et godt spørgsmål ? : o Hvis ikke, hvad kunne så være et godt spørgsmål? -
Hvem er min censor?
ForumindlægDet er en matematik lærer: 998-OL -
Noter på gym. ??
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er i den dejlige situation at jeg lige er begyndt på Handelsgymnasiet, og i den forbindelse er det med at tage noter og holde orden i sine ting, virkelig begyndt at blive vigtigt for mig! Nogle notater tager jeg på computeren og andre noterer jeg ned på papir og gemmer i ... -
Højeste antal lærere i et fag?
ForumindlægHvad er det højest antal lærere, du har haft i et fag? Mit er 4 lærere. I engelsk havde jeg i grundforløbet en lærer, som fik et andet job. Så fik jeg en ny lærer, som gik på barselsorlov i 2g i januar. Nu har jeg en lærer, som vi ikke skal have næste år, fordi der er mange engelsk lærere på mi... -
Kryptologi - Engima og RSA.
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart til 2 vejledningsrunde og jeg har et problem. Jeg vil gerne skrive om Enigma og RSA, men min vejleder sagde at jeg skulle vælge en af dem, da man ikke kan knytte dem til hinanden. Ved i hvorfor man ikke kan knytte Engima og RSA til hinanden? Tak. :-) ...
