Søgning på: international økonomi noter b. Resultater: 18541 til 18560 af 103789
-
Mikroøkonomi - boganbefaling
ForumindlægHey, er der nogen der kan anbefale en GOD bog om mikro-økonomi. Jeg har "Microeconomics" (på tysk) af Pindyck og Rubinfeld, og vil gerne finde en tilsvarende god - og meget gerne på dansk. Blandt andet hvor elasticitet bliver grundigt gennemgået. Har kigget i "Mikroøkonomi - vi... -
Danmark...
ForumindlægHey folkens!!jeg skal til eksamen om 1 time.. er ret bange.. og nervøs og ryster hel vildt..:0(Fandt lige ud af, at jeg er ik ret sikker på om jeg forstå hvordan Danmarks situation var under 2.verdenskrig.. altså jeg mener økonomien og politiken.. Jeg håber virkelig i gider hjælpe mig straks...:0... -
hjælp til samf!!
Forumindlæghey alle! ska skrive en opgave om økonomi i samf.. Hvis regeringen ikke vil ændre på skattestoppet, og samtidig ønsker at fastholde en stram finanspolitik, hvilke instrumenter er den så tvunget til at bruge? Håber virkelig nogen vil hjælpe, er kørt ret fast i min opgave :s Tusind tak -
Samfundsfag A Synopsis
ForumindlægHej. Jeg sidder og er igang med min 24 eksamen til mundtlig samfundsfag.Jeg har trukket emnet økonomi. Jeg har lavet en synopsis, men jeg er i tvivl om hvorvidt den er god nok? Jeg ved godt i ikke har alle mine bilag osv. men er der evt. en som har været oppe i samfundsfag eller i hvert fald ha... -
Studere i udlandet
ForumindlægHej derude! Jeg skal til at læse økonomi på universitet, men kunne enormt godt tænke mig at læse i udlandet. Er der nogen der ved om det er muligt at gøre på andet år i 3. eller 4. semester? Nogen der har erfaringer med selv at arrangere deres ophold i udlandet? Hvis ja, fortæl om jeres oplevelse... -
Haster!!! AT - immigration i spanien
ForumindlægHej Vi er to piger som snart skal aflevere en synopsis i AT, vores fagkombination er spansk og samfundsfag, men vi har problemer med at finde materialer på spansk som ikke er alt for svære. Vores emne er immigration i spanien og hvordan det påvirker spaniens økonomi. Vores overordnede problemfor... -
Aahh! fremlæggelse til fagprøve
ForumindlægHejsa derude Jeg er i gang med at skrive min fagprøve i kontor med økonomi som speciale. Jeg skriver om implementering af elektronisk bogføringssystem, men jeg har ingen ideer til hvad jeg kan fortælle om til eksamen håber der er nogen derude der har nogen ideer til hvad jeg kan fortælle om... -
DIO materialer
ForumindlægHej. Jeg leder efter noget materiale/artikler til min DIO opgave. Det skal helst være noget engelsk materiale.. Min problemformulering er følgende: Jeg vil redegøre for arbejdsforholdene i Kina under planøkonomi og kapitalistisk økonomi. Dernæst vil jeg undersøge levekår for migranter i Kinas sto... -
Mikroøkonomi - MRTS
ForumindlægFordeling er i simpel økonomi er har MRTS(c) = 2 og MRTS(f)\n\nHvordan finder man ud af det er efficiens ? Det er vel fordi de skal have den samme værdi, men hvordan laver man så en omfordeling der resultere i en Pareto forbedring... \n\nPå forhånd tak... \n\n -
HJÆLP-Spørgsmål
ForumindlægHey..jeg har stødt på det følgende, som jeg intet ved om, men regner med Jeres kloge hoveder: "Den første store kapitalistiske krise (1873-1895) havde omformet kapitalismen fra en liberal frikonkurrence-økonomi til en monopolistisk og imperialistisk kapitalisme."Kan nogen herinde forkla... -
Råstoffer, Brasilien - geografirapport
ForumindlægHej! I min rapport om Brasilien skal jeg skrive om Brasiliens råstoffer; Hvilke råstoffer har landet? Hvor og hvordan udnyttes råstofferne? Eksporterer landet sine råstoffer? Hvilken rolle spiller råstoffer for landets økonomi? Har søgt mange steder på nettet, og ledt i bøger, men j... -
Modeller?
ForumindlægMin problemformulering lyder således: Foretage en kort beskrivelse af, hvordan Londons værtskab for OL 2012 påvirker byens udvikling og markedsføringen af byen. Analyser hvordan Londons OL-værtskab påvirker den britiske økonomi. Vurder de langsigtede effekter af OL-værtskabet, både på samfu... -
Generel og om Irland
Forumindlægeg har fået en opgave, der lyder således:Forklar meningen af økonomisk vækst og angiv mindst 3 økonomiske incitamenter, der kan igangsætte en sådan (høj konjektur, BNP og inflation skal inddrages)Jeg har samtidig fået en anden opgave, der lyder sådan:Forklar hvorfor Irlands økonomi i dag betegne... -
Mao (grundlæggeren af folkerepublikken KINA)
ForumindlægHvis man skulle stille et spørgsmål omkring Mao - og hans måde at føre økonomi på. Hvad kunne man så fx spørger? Et andet spørgsmål jeg gerne vil stille er: "Hvad skyldes Kinas økonomiske vækst" jeg skal også svare på det og der ville jeg sige: de har billig arbejdskraft, de er ved at b... -
HJÆLP! Renæssancen.
ForumindlægJeg har AT om renæssancen lige nu. Og det jeg skal finde noget om er; Kirkens rolle under renæssancen og noget om kirkens økonomi under renæssancen & Italiens rolle for den danske renæssance. jeg har googlet alt hvad jeg overhovedet kunne komme i tanke om, men jeg finder kun forklaringer på... -
Danmarks konkurenceevne
ForumindlægHej folk! :D Jeg skal lave en opgave hvor jeg skal skrive et notat til Ole Sohn. Opgaven lyder således: Du er politisk-økonomisk rådgiver for erhvervs- og vækstminister Ole Sohn. Skriv et notat, der indeholder en begrundet strategi for, hvordan Danmarks konkurrenceevne skal sikres i den glo... -
Mdt. eksamen
ForumindlægHej alle,Så blev det en realitet - jeg skal op i mdt. samfundsfag til eksamen! Jeg har det på A-niveau, og er meget nervøs for, hvordan det kommer til at gå. Er der nogen, der er forstand på, hvordan sådan en eksamen foregår? Det jeg er mest nervøs for er økonomi, men chancen er vist desværre ret... -
Sætninger fra aktiv til passiv
ForumindlægJeg kan simpelthent ikke finde ud af at oversættes disse sætninger til tysk 1) I 1948 var vestmagternes kommet til den opfattelse, at økonomien i deres besættelseszoner skulle genopbygges. 2) derfor blev der indført en ny valuta, D-marken nogen som kan hjælpe? -
kalk og olie
ForumindlægHej. Er der nogen der har nogle gode links om kalk og olie? hvad det benyttes til i sammenhæng økonomi, hvilke erhverv og hvor man finder olie, kalk i DK mv.? også leder jeg også efter noget stof om den geologiske kredsløb?Og kalkbjergarter i DK? I det hele tager noget stof om den danske undergru... -
10.klasse matematik
ForumindlægOpgave 5.3 Indhold af energi: Pris: Træbriketter: 5,0 kWh/kg 1,95 kr/kg Fyringsolie: 11,5 kWh/kg 11,15 kr/kg Brændovn: Oliefyr: Virkningsg...
