Søgning på: srp historie musik. Resultater: 18561 til 18580 af 24890
-
ord forkl: sekularisering til prøve i morgen :/
Forumindlægjeg er blevet stillet et spm. i old der lyder: herodot er historiker, men ikke sekulariseret historiker. hvorfor? jeg ved at sekularisering betyder adskilelse, men synes det er lidt forvirrende. menes der adskillelse i form af at han ikke adskiller realitet og 'gode historier'? eller at d... -
Figurer o. lign.
ForumindlægHej. jeg vil bare høre om der er nogen, som kan fortælle mig, hvor grænsen går for brug af figurer og andre illustrationer i studieretningsprojektet. Jeg skriver om elektromagnetisme i fysik og historie, så der er ikke tale om flotte solnedgange eller noget i den stil, men små figurer som f.eks... -
Does love conquer all? Romeo and Juliet
ForumindlægHeysa! En af jer der kan hjælpe med min engelsk eksamen som består af spørgsmålet følgende ; does love conquer all? Der har jeg sat extra fokus på historien om Romeo og Juliet. Håber i kan hjælpe! Sender gerne min dispostion og forklarer dybereliggende, hvis der er en sød sjæl, som gider at hjælp... -
Oversættelse af vending
ForumindlægHej allesammen, Jeg sidder og skriver en novelle i dansk, og skal have oversat en vending til latin (det er lidt vigtigt for historien, at den ene vending er korrekt oversat). Vendingen jeg skal have oversat er skiftende dyr, eller lignende (det skal være en betegnelse for væsener, der har ... -
MÅ MAN??!
ForumindlægHeej. Jeg skriver om diabetes 2 i biologi og historie, vedrørende den generelle samfundsudvikling, vores leveforhold, osv. Mit spørgsmål lyder på om jeg må indsætte et afsnit omkring hvad der kan gøres ved problemet, konsekvenser osv. til sidst i opgaven, når det ikke står i min problemformule... -
Hjælp til gennemsnit.
ForumindlægHejsa. Mit gennemsnit ligger på 5.4 Matematik 7,7,7 - Dansk 4,4,4,2 - Engelsk 7,7 - Tysk 4,4 - Geografi 7 - Fysik 4 - Samfundsfag 7 - Idræt 10 - historie 2 - Kristendom 4 - Biologi 4. Hvad kan jeg gøre, så jeg lige kan "skubbe" karakterende lidt op? Håber i kan hjælpe. -
Abstract
ForumindlægHejsa! Ja, så skal man skrive 2g dansk/historie opgave. Jeg har valgt at skrive i dansk, og min dansklærer har så leveret en ordentlig stabel papirer. Men så står der, at man skal skrive et abstract? :s Og hvorfor skal der skrives engelsk midt i det hele? Skal man skrive et abstract eller gælder ... -
placere kildekritik ?
ForumindlægHej Nu skriver jeg i engelsk og historie, og har såvidt opfattet, at jeg så bør have kildekritik med i min opgave. Det vil jeg meget gerne placere i et afsnit for sig, da jeg ikke ser nogen grund til at skrive det samme om diverse websider flere gange i løbet af opgaven. Regner med at det skal... -
problemer med tidsregningen; før,- og efter vor tidsregning.
ForumindlægHejsa Vil høre om nogen kort vil komme med den historiske baggrund for tidsregningen, f.kr. og e.kr. Jeg har altid og har stadig svært ved at forholde mig til disse to når jeg fx læser romersk historie. Jeg har forsøgt at google mig frem til sider, som måske kunne forklare den historiske bagg... -
Min disposition er væk
ForumindlægJeg skal op i engelsk på omsdag, og der er sket det at jeg ikke kan finde min outline det samme med min disposition i historie. Kan jeg stadig komme op til eksamen og hvad skal jeg gøre? Har totalt stress på da jeg er virkelig bange for at jeg så ikke kan komme op gil eksamen? -
oversættelses-sætning forkert?
Forumindlæghej har problemer med en sætning jeg har oversat: The disturbances in Northern Ireland, which plenty characterize as a civil war, only can be understood if you know something about Northern Ireland’s story. her er den danske: Urolighederne i Nordirland, som af mange karakteriseres som borgerk... -
lille oversætelse
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om min oversætelse er rigtig?! Dansk: Der er mange lege, der bygger på disse historier, som uden tvivl formidler almenmenneskelige erfaringer. Tysk: Das ist viel Spiele, das auf diese Geschichten aufbauen, als ohne Zweifel vermitteln allgemein menschlich Erfahrungen. Nolge... -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHej alle! Jeg var så uheldig at blive syg under SPR skriveugerne, hvilket gør at jeg nu skal til at finde et helt nyt emne og en ny bog. Skal skrive i engelsk/historie med engelsk som hovedfag og vil høre om der er nogen der har et forslag til et emne/englsk skønlitterær bog? På forhånd tak! -
Sechzehn Jahre af Erich Junge
ForumindlægEr der nogen, der har nogle guldkorn til Sechzehn Jahre af Erich Junge. Forstår, hvad den handler om, men kan ikke finde ud af at fortolke den. Hvad har lommekniven med historien at gøre, og hvorfor vil Martin ikke have at Bastian tager afsted? Og hvordan kan den kobles til skæbnen? Hvis der er... -
Symbolsk gestus - kortfilm
ForumindlægHalløj. jeg sidder med dette: 7. Syvende parameter – filmen skal være kogt ind til benet og afrundet I en vellykket kortfilm er ikke bare hver begivenhed, men hver eneste frame (billede), der ikke er essentiel for filmen, klippet ud. Det er koncentratet af historien, der er tilbage. ... -
Den kolde krig, Den kolde krig: "Vandt republikanerne den kolde krig?" 1996
ForumindlægJeg sidder med en tale af George Kennan "Vadnt republikanerne den kolde krig?" og jeg har svært ved at analysere den. Er der nogen der kan hjælpe mig, som eventuelt kender til den og kan give mig en opsumering? -Jeg skal til mundtligt historie imorgen, og kan ikke komme videre. ... -
hjælpen med at komme igang
Forumindlæghej . Jeg skal skrive en opgave i skolen som skal afleveres d. 21 jan. og ved ikke hvordan jeg skal komme igen, hjælp. endledene hjælp. det er et fly som er styrtet med 150 ombord hvor kun 2 over levede, Den ene er piloten rod Willis og en anden. Opgave skal handle om. endten skal jeg skrive e... -
Billedanalyse om til problemformulering?
ForumindlægHej, jeg skal lave en dansk/historie opg, og har valgt dansk som mit emne. Jeg har så tænkt mig at lave en billedanalyse. Men, hvordan skal jeg lave problemformuleringen? Jeg skal jo så'n set bare gå ud fra en analyse model. Nogen der har lavet det samme, eller en som har en ide? Alt vil hj... -
Udvandringen og Moses
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal aflevere en kristendoms opgave på onsdag, og jeg er nu gået i stå. Jeg er noget til spørgsmålet "Betyder historien om Moses og udvandringen noget for en kristen?" Jeg kan virkelig ikke finde noget om det nogen steder. Håber at i gider at hjælpe ;-) -
Holocaust problemformulering
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til at skrive historie opgaven i 2g, men mit problem er at jeg bare ikke kan komme igang... Jeg skal først og fremmest opstille en problemformulering, og ville høre om der var nogle der have et godt råd for en god problemformulering? Mit område er folkedrabet holocaust.. ...
