Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 18581 til 18600 af 23684
-
systemskiftet 1901
ForumindlægHej! Jeg er i fuld gang med min DHO om forfatningskampen/ systemskiftet. Jeg skal lave en analysedel, hvor jeg analysere to kilder. Jeg har brugt det meste af min dag på at søge efter disse kilder men desværre uden held. Er der nogen der har en god idé til disse kilder?? Hilsen Daniel -
Flyv fugl! Flyv
ForumindlægHej. Jeg er igang med at analysere digtet "Flyv fugl! flyv" og kan ikke helt finde ud af hvilken fortællerstil vi har at gøre med. Er det et lyrisk- eller episk digt? Desuden forstår jeg ikke helt vers 5 "alt sol ligger bag de dæmrende skove" -
Kodeord; illustrer
ForumindlægSRP bogen beskriver forskellige "kodeord", bl.a. redegør, analyser, vurder o.s.v. men i min problemformulering har jeg fået stillet følgende opgave: Illustrer en katalysators virkning på reaktionshastigheden Hvad menes der med illusterer?? Noget med et billede?? Eller hvad indeholder de... -
Hjælp til perspektivering - Fluen på væggen
ForumindlægHej Jeg er ligenu i gang med at analyser "Fluen på væggen" af UFO Yepha, og jeg har meget svært ved at lave min perspektivering, da jeg ikke ved, hvad jeg skal perspektivere til i hverken pensum eller udenfor pensum. Så hvis i kunne hjælpe mig lidt, med hvad jeg kunne perspektivere ti... -
Forskel på andenhåndskilde og sekundær kilde?
ForumindlægHej! Jeg sidder og er ved at skrive en analyse af Novo Nordisk' og insulins historie (som fortalt af novo nordisk selv), og er blevet i tvivl om, hvilken type kilde der er tale om? Og hvad er forskellen på en andenhånds- og en sekundær kilde? Link til Novos historie https://docplayer.dk/... -
Fordele og ulemper ved vækstmodeller
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP, og en af mine problemformuleringer lyder: - Diskuter og analyser matematiske vækstmodellers fordele og begrænsninger til beskrivelse af hændelser i samfundet – med særlig fokus på den logistiske model. Jeg har skrevet om matematisk modellering generelt, og jeg ... -
SRP 'model'
ForumindlægHej Nu går SRP i gang på min skole, men noget jeg synes jeg mangler at få styr på er en skabelon for hvordan SRP opgaven skal opdeles. Feks. indledning, analyse osv.. Og hvor langt de forskellige dele ca. skal være? Håber der er nogen som kan hjælpe. :) -
Vigtigt: hjælp til kilde til afsnit om al qaeda
ForumindlægJeg skriver SRP om 9/11 og i min problem formulering stå der bl.a. analyser Al Qaedas motiver og mål og diskuter årsagerne til tilslutningen til den internationale terrorisme. Er der nogle der kender en rigtig god historisk kilde jeg kan bruge som baggrund for det afsnit? og som jeg kan lave k... -
Kildekritik af artikel SRP
ForumindlægJeg skriver SRP i historie og samfundfag om humantrafficking vil derfor analysere en artikel om Luz - der var en første som offer for trafficking til at få asyl i DK. Artiklen er fra 2001 og jeg er i tvivl om jeg skal bruge kildekritik eller blot redegøre for den (det indgår i mit redegørende sp... -
Sir-model
ForumindlægHej Jeg har lige fået min problemformulering til SRP udleveret idag. Jeg står i en mindre knibe, da jeg bedes lave en komparativ analyse af mindst to relevante film eller tv-serier efter eget valg. Jeg har kigget på et afsnit af serien numb3rs, men ved ikke hvilket alternativ der ellers er? :) På... -
Vigtigt: hjælp til kilde til afsnit om al qaeda
ForumindlægJeg skriver SRP om 9/11 og i min problem formulering stå der bl.a. analyser Al Qaedas motiver og mål og diskuter årsagerne til tilslutningen til den internationale terrorisme. Er der nogle der kender en rigtig god historisk kilde jeg kan bruge som baggrund for det afsnit? og som jeg kan lave kil... -
Indledning og konklusion af en novelle?
ForumindlægHey. jeg er igang med at genanalysere en novelle der hedder tirsdag nat af Helle Helle. Men jeg er gået lidt tabt i det med indledningen, og specielt i det med Konklusionen, da man jo som hovedregel ikke må indrage sin egen mening i en analyse af en novelle :) Men jeg vil bare lige høre om de... -
Realisme, USA's engagement i Golfkrigen 1991
ForumindlægHej Jeg har brug for lidt hjælp til spørgsmålet "Udfra et realistisk(international politik) synspunkt skal du analysere USA engagement i Golfkrigen 1991. Jeg har lavet det meste selv, så tænkte på om I kunne komme med noget inspiration til, hvordan jeg kunne gøre den bedre. Og evt rette ... -
AL Qaeda, vigtigt!
ForumindlægJeg skriver SRP om 9/11 og i min problem formulering stå der bl.a. analyser Al Qaedas motiver og mål og diskuter årsagerne til tilslutningen til den internationale terrorisme. Er der nogle der kender en rigtig god historisk kilde jeg kan bruge som baggrund for det afsnit? og som jeg kan lave kild... -
hvilke punkter?
ForumindlægHvilke punkter ville i mene jeg skal komme ind på under dette spørgsmål? "Der ønskes derefter en analyse af hvorvidt angrbet den 11. september har haft indvirkning på den amerikanske samhandel med centrale økonomier i mellemøsten" Har lidt svært ved at finde andre emner end råolien man... -
Kræftfremkaldende stoffer
ForumindlægHej. Jeg ved ved at skrive SRP i fagene biologi og kemi. Jeg skal finde en metode hvor man kan finde ud af om et stof er kræftfremkaldende eller ej. Denne metode skal jeg analyser, så det må meget gerne være noget hvor der står hvad man har gjort trin for trin. Jeg har søgt rundt på nettet, men ... -
Brug af SRO til SRP:?!
ForumindlægHej. Anses det som snyd, vis jeg genskriver dele af en andens SRO fra samme klasse, og bruger det i min SRP? Det min klassekammerat skrev om rammer ligenQjagtigt det jeg skriver om nemlig, saa det er meget relevant. men mest i forhold til brug af samme citater. ? ( til engelsk analyse skal det ... -
Fletter lige et egern.
ForumindlægWell hell-o. Jeg er i gang med at skrive SRP. Jeg kan ikke finde en kilde at analysere. skal skrive om Isaac Newton. Vil gerne bruge noget fra "Philosophiae Naturalis Principia Mathematica" (hans hovedeværk. men kan ikke finde nogle oversættelser. vil gerne have en smule hjælp. -
jeg har ikke løst til at dø!
ForumindlægJeg skal lave en analyse af sangteksten "Jeg har ikke løst til at dø" skrevet af "De eneste to." Men jeg har virkelig svært ved at skrive noget. Det spørgsmål jeg lige nu hænger ved er: Hvad handler teksten om? Indtil videre har jeg skrevet, at den handler om en der ikke h... -
Perspektivering
ForumindlægJeg har lige analyseret Peter Høegs "Kvinden og Aben" og jeg skal perspektiverer (og det er jeg ikke særlig god til) I perspektiveringen skal Peter Seebergs novelle "firbenets lille glædessang" inddreages, og der må også gerne indrages flere tekster. Jeg aner ikke hvad jeg ska...
