Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 18601 til 18620 af 24857
-
Hjælp til SRP valg
ForumindlægHej der ude, jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til et emne til min SRP. Jeg ville meget gerne lave noget med idræt, men mangler nogle idéer til nogle emner. Foruden idræt har jeg Mat, fysik, og self dansk og his. Håber der er nogle der har nogle super idéer :) -
Hjælp til valg af emne og fag
ForumindlægHej alle sammen, Jeg går på mit 3. år af HTX og skal til at lave studieretningsprojekt. Jeg er MatFys'er og kunne godt tænke mig at arbejde med konstruktioner indenfor matematik og fysik. Men jeg har ikke noge idé om, hvad indenfor konstruktioner jeg vil arbejde med. Er der nogle herinde der ... -
Den specielle relativitetsteori
ForumindlægI forb med AT7 har vi valgt at skrive om den specielle relativitetsteori i fagene fysik-historie. Vi skal finde ud af, hvordan teorien er blevet anvendt, men vi skal holde os inden for tidsrammen 1850-1914 - så vi kan fx ikke skrive om dens anvendelse ved atombomben. Har I nogle ideer? (Og ja, vi... -
Ledige studiepladser
ForumindlægHusk nu - der er altid masser af ledige studiepladser. Hvert år overser mange de små uddannelser, eller uddannelser som udbydes længere mod vest. Der er stadig ledige pladser til uddannelser inden for fysik, produktionsteknik, velfærdsteknologi, it, energi, kemi og bioteknologi, mekanik, elektron... -
Størrelsen af minimal kraft
ForumindlægHej. Jeg sidder med lidt repition af noget fysik, og er gået i stå med følgende opgave. Jeg har regnet den samlede inerti til at være 0,0633, hvilket jeg har en fornemmelse af er rigtigt nok. Jeg er så gået i stå med andet delspørgsmål omkring den minimale kraft. Jeg mistænker at jeg bl.a. ska... -
hvad for en er den rigtige formel?
ForumindlægHej, jeg sidder og skal løse nogle fysik opgaver. Men jeg er gået i stå ved noget. I bogen har jeg fundet Archimedes lov til: Fop = pv*Vv* g Men på nettet finder jeg: Fop = mvæske · g, hvor der står at det er Archimedes lov. Hvilken skal jeg bruge, og hvad for en er Archimedes lov???? -
bøger
Forumindlæghej sp-medlemmer jeg skal i gang med srp men har svært ved at finde godt materiale... mit emne er radioaktivitet.... matematik og fysik... nogle der kender nogle gode bøger som man kan skrive om i srp.... også en bog om possionsfordelingen(el. hvordan man nu staver til det) vil være super lækk... -
lys og bølger
ForumindlægHej folkens. jeg skal snart op til mundtlig årsprøve i fysik, og ville dermed høre ad om der var nogle der skulle sidde inde med nogle gode forklaringer på følgene emner: Totalrefleksion linser (dem der sidder i øjet) spejling brydningsloven brydningsindeks Håber der er nogle der kan h... -
hvad betyder induktion??.
ForumindlægHej..:-) Er i gang med noget fysik, hvor vi skal forklare hvad nogen forskellige ord betyder. Induktion er et blandt mange som jeg ikke kan finde ud af.. Så er der nogen som kan forklare mig kort og præcist hvad det betyder? Har prøvet at søge på google, men der kommer kun sådan nogen sider fre... -
Hjælp til valg af litteratur
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive srp om planetbaner og ellipser, hvor mat er mit hovedefag og fysik sidefag, men jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal gribe det an, med hensyn til litteratur:S Er der nogen, der kender nogle gode bøger, der handler om ellipser eller planetbaner, så vil jeg meget gerne h... -
Beregning af lysets hastighed i acryl! HJÆLP
ForumindlægHej jeg skal aflevere en fysik aflevering imorgen og kan ikke beregne lysets hastighed i acryl! :( n acryl = 1,40 og lysets hastighed i vaccum er c=3,00*10 ^8 m/s Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde ud af lysets hastighed i acryl? -
Elektrolyse af kobbersulfat
ForumindlægHej! Vi har fået en opgave i fysik som jeg ikke helt ved hvordan man løser er der nogen der kan hjælpe mig? Spørgsmål 1) Hvilke ioner er der (har fået Cu2+ og SO4 2-.. Skal der også være H+ og OH-?) Spørgsmål 2) Opskriv elektrodernes reaktion Spørgsmål 3) Hvad er PHen, og hvorfor? Tak på forhån... -
radioaktivt henfald
ForumindlægHej fysikgeni :) Jeg kunne godt bruge noget hjælp til en rapport i Fysik om radioaktivt henfald. Vores formål er at undersøge det tidslige forløb af et radioaktivt henfald og vise, at intensiteten af strålingen aftager eksponentielt. Mit problem er bare: jeg ved ikke hvordan man regner intensit... -
Elektrolystisk fremstilling af metal!
ForumindlægJeg skal aflevere en raport om en elektrolystisk fremstilling af metal i Fysik. Jeg skal beskrive forsøget og beskrive dens anvendelse i industrien. Jeg forstod intet af forsøget og jeg ved virkelig heller ikke hvordan jeg skal kunne lave en raport om sådan et forsøg! Jeg håber at nogen har prøve... -
DET HASTER!
ForumindlægHej allesammen... Jeg skal aflevere en fysik rapport imorgen, og jeg mangler at skrive om effekt/joule og alt det der ... Problemet er bare, at jeg ikke forstår det. Er der nogen, der kan forklare mig det på en nem måde? Jeg går i 9.klasse. Det haster virkelig, hvis i kender en god hjemmeside, så... -
Svingninger (SRO)
ForumindlægJeg skal til SRO forsvar meget snart og jeg skal have svaret på den her spørgsmål, til metodiske del, som jeg er lidt forvirret over hvordan jeg kan fortælle om: C) Videnskabsteori Jeg skulle skrive det i Matematik og Fysik. Hvis nogen ville have opgave formuleringen er den vedhæftet neden... -
tværfagligt naturfag
ForumindlægHej Jeg skal lave en tværfagligt naturfag fremlæggelse. Mit underemne er bakterier og min problem stilling er Hvilken indflydelse har resistente bakterier for liv på jorden. Jeg mangler dog 1 arbejdsspørgsmål til fysik/kemi er der en der kan hjælpe mig med at finde på et spørgsmål og besvare de... -
kun 3 opgaver
ForumindlægJeg er igang med at lave nogle opgaver i fysik. Men er lige stødt på nogel spørgsmål som jeg ikke kan besvare.. Er der nogle der kan hjælpe, en som ved hvor jeg kan læse om det evt ? :) 1) Forekomst af kalk i Danmark 2) Forskellige planters behov for gødning. 3) Omsætning af naturgødning håbe... -
Isolering af ubekendt
ForumindlægHej, har en ligning i fysik som siger følgende: Horizontal shift = Ø/k = Ø/(2π/λ) = Øλ/2π Hvordan kommer jeg frem til phase angle = Ø = (2π × horizontal shift) / λ , og hvad står krydset x for? er det at gane på kryds? -
Tværfagligt projekt
ForumindlægHej. Jeg skal lave et tværfagligt projekt indenfor biologi, geografi og fysik/kemi. Det fællesfaglie fokus område er: Udledning af stoffer Jeg har valgt at skrive om "menneske skabte gasser" Nogen der kan hjælpe mig med, hvilket specifikke emner indenfor dette at jeg skal skrive om?
