Søgning på: matematik b eksamen 2016 hhx. Resultater: 18601 til 18620 af 130414
-
valg af eksamens tekst
Forumindlæghej jeg står og skal op til mundlig prøve i dansk jeg har trukket "det morderne menneske - noveller" og jeg har brugt en del tid på at finde en tekst til dette emne er der nogen der har en god novelle der kan gå ind under "det morderene menneske". det ville være en stor hjælp ... -
hjælp til dansk eksamen på mandag!!!!
Forumindlæghåber i kan hjælpe. - arbejder med en fast reklame, men hvad er forskellen på aldersgruppe og målgruppe? tak! !! -
mat eksamen mundt.
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe med dette? - argumenter for at trekantens areal kan beregnes som en halv højde gange grundlinjen -
Planetsystemet? Fysik C eksamen hjælp!
ForumindlægHej alle, jeg har trukket et spørgsmål ångående planetsystemet. Det lyder således: "Lav en præsentation hvor du fortæller om jordens, solens og månens indbyrdes beliggenhed, og hvilke iagttagelser det giver anledning til fra jorden" Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad... -
Eksamen Mat C
ForumindlægHejsa. Jeg skal op i mat C 9. juni, og jeg sigter efter et 10-tal, da jeg gerne vil hæve mit dovenskabs-gennemsnit. Hvor meget af det stof, man er oppe i, skal man kunne og vide for at få 10? -
Metaforer HJÆLP. Eksamen i morgen
Forumindlæg"hvor skinnet faldt på muren", er det en metafor, og for hvad? Og hvad med " Det var klarer end den lyse dag" Ved i om der er andre metaforer i "Den lille pige med svovsltikkeren"? -
Eksamen - Superpositionsprincippet og konstruktiv interferens
ForumindlægHej, Ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig med hvad forskellen er på superpositionsprincippet og konstruktiv interferens. Håber der er en der kan forklare nogle generelle ting om det :) På forhånd tak! -
Dansk mundtlig eksame, længde?
ForumindlægHey. Jeg skal op i dansk i morgen. Jeg har dog det problem at min fremlæggelse ca. tager 15 min. Har hørt den kun må tage 10? Er det rigtigt? Hvad siger I? Mvh. Peter PS Det er folkeskolens afgangsprøve :) -
Mundtlig engelsk eksamen
ForumindlægIdag klokken 9:20 skal jeg oppe i mundtlig engelsk, er super nervøs. Og med i det er der, at vi skal snakke om et tema som vi selv har valgt i 5 minutter. Jeg har valgt at fortælle om min bror, men det rummer kun 2-3 minutter - dvs. jeg har et problem. Er der måske nogen, som kan give mig nogle ... -
Eksamen i old - gennemgået tekststykke?
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal i gang med at læse op på old, men er kommer i tvivl om en ting: Man trækker 1-1½ side af en "kendt tekst" - hvis vi siger, at det er Odysséen, vil det så sige, at jeg kun kan komme op i det tekststykker, vi har gennemgået i timerne, eller vil det bare sig... -
SOS EKSAMEN I MORGEN!!!! EU!!!!
ForumindlægNogle der har en ide til en problemformulering til EU jeg tænker noget med demokratisk underskud i forhold til EU?? -
dansk - eksamen - identitet
ForumindlægHej :) Om en uge skal jeg aflevere 9.klasses, dansk synopsis og jeg har trukket emnet "Identitet udtrykt i tekster" Jeg har valgt at arbejde med eventyre "Den grimme ælling" , men har svært ved at analysere den. Er der nogen der kan hjælpe mig med at analysere "Den grim... -
Dansk mundlig eksamen
ForumindlægJeg skal op til dansk eksamen om 9 dage, og det er et stykke tid siden, at jeg sidst var til dansk eksamen. Sidst var i 10.klasse, og niveauet er jo lidt højere i 3g (forhåbentligt). Så ville hører: Efter man har trukket teksten og sidder inde i forberedelsesrummet, om det er en god ide og lave e... -
Historie eksamen problemstilling
ForumindlægHeeeej :-) Til historie eksamen får man jo udleveret nogle forskellige tekster, som man skal stille nogle spørgsmål til og besvarer, altså problemstillinger. Mit spørgsmål vedører så selve eksiminationen: Skal man til eksamen efter at have præsenteret sine tekster også præsentere sin pro... -
Historie Eksamen; Kilder til korstogene. hjælp!
ForumindlægHej Jeg har lige trukket "korstogene" eller rettere sagt "Kulturmødet i middelalderen". Jeg har fået udleveret 12 forskellige tekster. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an? Derudover skal man finde noget ekstra materiale til eksamen. Nogle der kan give mig nogl... -
Tysk A - Skriftlig eksamen
ForumindlægHej alle. Så er tiden til tysk skriftlig a stx eksamen på vej. Jeg vil gerne vide nogle ting hvis i kan hjælpe. Gode råd? Hvor meget vil i sige de forskellige opgaver skal fylde? ( Da der ikke står hvor mange ord ligesom i engelsk) -
Noter til tysk romantik (24timers eksamen)
ForumindlægHey all.. Sidder her med "Die kluge Else" af brd. grimm og tre digte af Joseph von Eichendorff. Hvis du har nogle gode noter til disse ting eller tysk romantik generelt kunne jeg meget godt tænke mig dem.. Vielen dank /vtting -
Dansk mundtlig eksamen 9. klasse
ForumindlægHej jeg har trukket reklamefilm og valgt reklamen "bussen" af midttrafik. Jeg har svært ved at analysere nogle punkter, derfor ville jeg spørger om en af jer har analyseret reklamen før, og måske kunne sende den til mig? Det ville hjælpe meget hvis i kunne. -
Matematik - accerelation, hastigheden, vejfunktionen
ForumindlægHej. Jeg sidder og knokler med den her matematik opgave. Vi fik den for som lektie. Den er ikke fra pensum, men vores lærer vil gerne have vi laver den, men da jeg ikke er særlig god til matematik i forvejen, gør det her det ikke meget bedre. Håber jeg kunne få lidt hjælp :') Opgaven: En b... -
Må man downloade opgaver til eksamen?
ForumindlægHej folkens Jeg står lidt i et dilema da jeg har fået to ting at vide omkring om man må downloade opgaver fra studienet til dansk eksamen. Min dansk lærer siger man gerne må, man må bare ikke uploade. Skolelederen siger at man ikke må. Derfor ville jeg gerne have et officielt svar og håber på no...
