Dansk
Må man downloade opgaver til eksamen?
Hej folkens
Jeg står lidt i et dilema da jeg har fået to ting at vide omkring om man må downloade opgaver fra studienet til dansk eksamen. Min dansk lærer siger man gerne må, man må bare ikke uploade. Skolelederen siger at man ikke må. Derfor ville jeg gerne have et officielt svar og håber på nogen ved præcis hvad reglen er.
Tusind tak hvis nogen ved det :)
Svar #1
20. maj 2015 af PeterValberg
Hvorfor vil du hente opgaver på Studienet ?
det er vel ikke for at aflevere dem som dine egne, håber jeg :-)
Svar #2
20. maj 2015 af MathiasFreakz (Slettet)
Nej det er jeg godt klar over man ikke må ^^ det er mest til perspektivering eller inspiration.
Der hersker generelt usikkerhed omkring, hvad der er tilladt, og hvad der ikke er tilladt, og derfor bør du spørge skolelederen evt. pr. e-mail, hvis skolens politikker ikke er klare på området.
Men som udgangspunkt gælder:
Hvis du skal til eksamen i dansk med netadgang, må du gerne bruge Studienet.dk.
Men du må ikke stille spørgsmål i forummet her, da det er at kommunikere med omverdenen.
Hvis du skal til eksamen i dansk uden netadgang, må du ikke bruge Studienet.dk med mindre, at der er eksplicit er henvist til bøger/vejledninger på Studienet.dk i undervisningsbeskrivelsen for dit hold. Du må så kun anvende disse kompendier, der er henvist til, og altså ikke bruge søgefunktionen på Studienet.dk til at finde andet materiale.
Skriv et svar til: Må man downloade opgaver til eksamen?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.