Søgning på: srp engelsk musik. Resultater: 18601 til 18620 af 33808
-
antal eksamen
ForumindlægHey, jeg har lige et spørgsmål.. Eksamen er blevet offentliggjort, og jeg skal op i Tysk, NG & Filosofi. Jeg går i 2. g, STX og havde eksamen i musik i 1. g. Så vidt jeg kan forstå på alle andre har de kun været til tre eksamener i løbet af de første 2 år på gym, men jeg vil have været oppe t... -
Hvordan staver man til...??
ForumindlægHeyHvordan staver man til dansen "quang quang"(har prøvet at stave det på forskellige måder på google, men no luck!)? Til idræt skal jeg nemlig tilføje noget til mit opvarmningsprogram og for at lave et sjovt indslag, ville jeg bruge noget af denne type dans i forbindelse med sjip, og v... -
Medialogi
ForumindlægHej. Jeg overvejer at søge ind på uddannelsen medialogi på Aalborg Universitet. Men jeg har fået nogle noget blandede indtryk af uddannelsen, og er i tvivl om hvorvidt det passer til mine interesser. Jeg vil gerne arbejde med musik, grafik og teknologi i en kreativt anlagt uddannelse.Er der nogen... -
S: iPod Nano 4GB (sort)
ForumindlægSælges:Sort iPod Nano 4gb. USB-stik til opladning og overførsel af musik og data følger med, men der er ingen høretelefoner.iPod'en er en replacement iPod fra Apple, dvs. en iPod jeg har fået tilsendt istedet for en defekt. En "replacement iPod may be new, used or refurbished". Den ... -
Musikgenre
ForumindlægHej. Jeg er lige startet på et musikhold og vi er igang med at lære noget om musikgenre. Det er gået op for mig at jeg bare lyttet til musik uden at tænke over genren. Jeg ved lidt om pop og rock men hvis der sidder nogen som kan lave nogen eksempler på nogen af de forskellige genre ville det ba... -
Hjælp til mundtlig fremlæggelse af synopsis
ForumindlægJeg skal op til årsprøve i AT i 1.g. Vi har afleveret vores synopsis og har fået tilbagemelding. Tilbagemeldingen var ikke just god, og derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, om der er nogen af jer som bruger en bestemt fremlæggelses metode? Hvordan fremlægger man analyser og skal nogle ting væ... -
Samfundsfag A-niveau
ForumindlægJeg går for tiden og overvejer hvad jeg skal vælge som valgfag i 3.G. Jeg har ikke særlig mange interessante muligheder, så nu er jeg nået frem til at det skal være Musik B eller Samfundsfag A. Hælder mest til samfundsfag. Men vil gerne høre andres erfaringer med samfundsfag på A-niveau. Er det... -
Gennemsnit. Vægt?
ForumindlægHej :-) Jeg skal op i kemi her d. 25. juni. Jeg har fået årskaraktererne 10 og 12, men er kommet i tvivl omkring hvad der tæller med og hvordan og hvorledes med de forskellige vægte. Er der evt. en som kan udregne mit snit for mig, for de karakterer som jeg har fået indtilvidere, da jeg ikke ... -
Hjælp!!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lidt svært med en opgave og håber at I kan hjælpe mig. Opgaven: Styrkeforskellen S mellem to lyd, hvor I1 og I2 er intensiteterne kan ud fra definitionen på lydstyrke findes til at være: S=10*log(I1/I2) I specifikationen for en kassettebåndoptager står at styrkeforsk... -
Eksamens analyse
ForumindlægHej, jeg skal op i musik om en lille uge (C-niveau). Jeg ved at jeg vil komme op i en "the doors" sang. Så derfor vil gerne høre hvordan jeg sådan heelt præcist skal gribe sådan en sang an, eller komme med et eksempel på en analyse af en the doors sang (det kunne være helt kanon). Desu... -
SSO-spørgsmål!
ForumindlægHej alle! Når man skriver en præsentation af en forfatter i sin sso, er det så i orden, at bruge fornavnet (I dette tilfælde 'Federico') på denne, når man omtaler hans barndom? Sådan her: På trods af familiens forhåbninger forsømte Federico skolen, og han helligede sig i stedet til musik... -
TYSK PRØVE IMORGEN 10. KLASSE! PLEASE HJÆLP! DET ER SERIØST!JEG BER' JER!
Forumindlæghej guys, jeg skal til tysk prøve imorgen & har nogle spørgsmål. Når jeg kommer ind til prøven hvordan siger jeg så: Jeg har trukket emnet på tysk? & jeg har som underemne valgt på tysk? Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde ud af om det er ziehen som der står i ordbogen... Derud... -
At aflevere opgaver, man allerede har afleveret
ForumindlægDet her er måske lidt langt ude, men... sidste år lavede jeg en analyse af noget renæssancemusik i faget musik. I år skal vi i dansk lave en opgave under emnet renæssance. Jeg har spurgt min dansklærer og jeg må gerne skrive om renæssancemusik. Hun ved ikke, at jeg har lavet en opgave sidste år. ... -
Frivillige prøvefag - indflydelse på gennemsnittet?
ForumindlægHej jeg er lige begyndt i 9. Jeg ved at eksamerne stadig er mange måneder væk, men jeg er meget nysgerrig om hvordan de fungerer. Hvad er de frivillige prøver til for? Hvis jeg gerne vil hive mit gennemsnit op efter eksamenerne kan jeg så vælge at aflægge prøve i fx musik og fransk? Jeg ved at... -
Oversættelse til tysk
ForumindlægGræsk-tyske Zino drømmer om at stable en populær resturant på benene i et af Hamborgs gamle industrikvarter. Da hans kæreste rejser til Shanghei, beslutter han sig for at vise, at han kan gøre drøm til virkelighed. Men den stjernekok, han ansætter, viser sig at være ret så besværlig. Samtidig d... -
Leje af loftsrum, kælderrum el. skur i gården
ForumindlægHej mit navn er Osvald og jeg leder, som overskriften angiver, efter et loftrum eller lign. til opbevaring af musik udstyr. Jeg er fra København, og ser helst at rummet også er i Kbh. Jeg har ikke et problem med at det gøres sort, så det køres uden om evt. anddelsforrening eller lign. Så hv... -
Jazz.. Swing vs. Bebop
ForumindlægHej alle Jeg skal op til musik A eksamen i overmorgen, og frygter lidt at jeg ikke helt har styr på jazz endnu. Er der nogen, der hurtigt kan ridse op forskellen på swing og bebop? Og hvordan skal man i en eksamenssituation kende forskel på de to genrer? Hvilke tegn kan man lede efter? Min lær... -
Hvilken Macbook?
ForumindlægHejsa, Jeg vil gerne købe en macbook, men er i tvivl om hvilken det skal være. Den skal bruges til skole, video- og billedredigering, musik, Youtube, Netflix, Facebook og den slags. Er der nogen af jer der har erfaringer med Macbooks, og kan fortælle hvilken I synes passer bedst til de ting? ... -
Forslag: Rette i sin opgave
ForumindlægJeg mener at der bør laves en funktion, så en bruger kan rette i sine allerede uploadede opgaver. Det ville fx være meget nyttigt i Musik delen, da mange af opgaverne indeholder fejl som er blevet opdaget og nævnt i kommentarerne. På den måde kan brugeren der har uploadet en opgave, rette de fej... -
Copyright og licens
ForumindlægHej! 1) Er der nogle, der ved, om man (ifl. loven) må gemme billeder fundet via googles billedsøgning på sin computer og bruge dem til afleveringer, og om man må sætte sådanne billeder sammen til et klip, hvor de enkelte billeder vises f.eks. 5 sek. af gangen med musik til, hvorefter klippet off...
