Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 18601 til 18620 af 27855
-
årsager til murens fald
Forumindlæghvad var de væsentlige årsager til murens fald? -
Hvilken bog er god?
ForumindlægHey Folks :-) Jeg skal til på fredag have fundet en bog. En bog som jeg skal læse & analysere i en bograpport. Efter min søgning efter en god bog (flere steder), har jeg stadig ikke fundet nogen. Så derfor beder jeg jer om hjælp. Jeg er ikke så meget til krimier, gyser o.lign. Men jeg kan god... -
1. Verdenskrig
ForumindlægHej allesammen. kan i linke en side hvor den fortæller kort men rigtig godt om 1. verdenskrig? eller ville i fortælle det til mig hvad det gik ud på, altså hvem startede og hvem vandt? -
Skal skrive en artikel... HJÆLP
ForumindlægHej alle :-) Jeg har fået til opgave at skrive et debatindlæg/artikel omkring mine holdninger og synspunkter på to artikler "Danskere bryder sig ikke om blær" og "Danskere er dejligt realistiske". Jeg har vedhæftet begge artikler :-) Det kunne være virkelig rart hvis der va... -
Fysik rapport
ForumindlægHej er der nogle der gider at rette min fysik rapport? -
Folkeuniversitetet?
ForumindlægHej, Jeg er en elev i 8. Klasse, der mangler en del faglige udfordringer. Jeg har tænkt på om det mon vil være ok at melde mig til nogen af folkeuniversitetets forelæsninger/kurser? Er det noget, jeg overhovedet kan komme til, eller er jeg for ung? -
Vi er nogle stykker
Forumindlæghej er der nogen som har læst og analyeret digtet "vi er nogle stykker" af Klavs Bondebjerg? jeg skal nemlig anlysere det, men ved ikke rigtig hvordan jeg skal starte.har brug for gode råd.... Tak! -
Oversættelse
ForumindlægHej er dette rigtig formuleret har prøvet det bedste jeg kan. Das Geschichte handelt um das Glückliche Fall um wie Sascha und Elisabeth treffen. Sascha ist der schlimmste junge in viertel. Er ist ein einsam junge. Er schwänzte oft die schule. Ab und zu stielt er auch Apfelsinen ins Frau B... -
jeg har brug for hjælp til et essay!!! har brug for hjælp.
Forumindlægvi har fået et essay for og jeg ved ikke 100% hvad det er. og jeg har rigtig meget brug for hjælp til hvordan man starter. -
Symboler i eventyr?
ForumindlægJeg skal forklare denne tekst for klassen, men jeg aner ikke hvad jeg skal sige. Så er der nogen der ville give mig en ide om hvordan jeg kan forklare teksten?.. Symboler: Fugl Fønix symboliserer f.eks. lykken Dragen og trolden f.eks. ondskab Skoven f.eks. verden udenfor hjemmet Skønhed f.eks. go... -
Ideologier og holdninger - hvad og hvorfor?
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med disse ? hvordan finder jeg ud af hvem tilhøre de forskellige holdninger? tror godt jeg efterfølgende kan beggrunde hvorfor, hvis jeg lige får hjælp til at vide hvad er hvad. Nedenstående udsagn er udtryk for forskellige ideologiske holdninger. Du skal prøve at fin... -
EU
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål? Hvilke problemer der truer sammenholdet i EU? -
Litterær artikkel
ForumindlægJeg skal lave en litterær artikel, hvor jeg skal lave en sammenlignende analyse af Herman Bang: "Ved Alteret" og Henrik Ibsen: Af "Et dukkehjem". Jeg ved godt hvordan man skriver en litterær artikel, men hvordan laver jeg en "sammenlignende" analyse? Skal jeg lave 2... -
Tema ? vigtigt ?
ForumindlægHeej Allesammen ;) Jeg ved godt , hvad tema er. Men jeg vil lige høre om i ved, hvad man kan kalde temaet, hvis fx. pigen er rig og drengen han hører til middelklassen. Det er en tekst vi har læst, og pigen er rig mens drengen hører til middelklassen, og de får ikke hinanden. Så socialklassen kan... -
det ubeskrevne blad????????????
ForumindlægHej folkens er der nogen som har læst det ubeskrevne blad?? Har læst den men kan ikke rigtig finde den røde tråd… -
Dansk - nutid og datid
ForumindlægHej! Jeg har et par spørgsmål vedrørende dansk, som jeg håber, at I vil svare på. Hvis jeg skriver min stil i nutid - skal resten af stilen så også skrives i nutid? Er der nogle regler for, at teksten skal stå i datid, når jeg skriver min stil i nutid? Er det ikke rigtigt, at teksten skal stå i ... -
hvad betyder dette ?
Forumindlæghvad er en tema i teksten og hvad er modsætning af en tekst ? hvad er en morale ? og hvad er tilværelse ? Har brug for hjælp please hjælp -
Hvad skal en boganmeldelse indholde?
ForumindlægSe titel -
diskussion af racisme??
ForumindlægHej... :D jeg skal skrive den her stil hvor opgave beskrivelsen lyder 'Discuss the problems of racism' MEN jeg kan altså ikke helt se hvordan det er meningen at jeg skal kunne diskutere det? Jeg kan personligt kun se en side af den sag og kan ikke finde en anden at sætte den op imod -hv... -
HTX eller STX snit
ForumindlægHeej jeg går stadig i 9.kl, men skal vælge mellem htx eller stx. Pludselig kom jeg i tanke om der var forskel på, at man kommer ud med et højere snit fra stx men lavere i htx eller omvendt, altså er der forskel ?
