Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 18621 til 18640 af 27855
  • Kvindehandel

    Forumindlæg
    Hej. Mine veninder og jeg er igang med en projektopgave om Kvindehandel/trafficking og vi har et spørgsmål vi meget gerne vil have hjælp til: - Hvordan kan det være at i en verden der er så kontrolleret, kan der foregå kvindehandel?
  • AT 2011 - Hvad har du valgt at arbejde med?

    Forumindlæg
    Hej derude. Kunne godt bruge lidt inspiration til valg af emne til AT 2011 - At være på. Synes derfor det kunne være interessant at høre, hvad folk har valgt/gjort sig tanker om at arbejde med og hvordan de vil bearbejde det mht. fagkombination.
  • Økonomi

    Forumindlæg
    Hey nogle der kan hjælpe med dette spørgsmål: "Hvorfor er økonomer glade for prisstigninger?"
  • HTX

    Forumindlæg
    Hej. Kan nogen fortælle mig, hvordan HTX er.. Hvordan er hverdagen osv.. Altså er det MEGET sværere end STX? + Få man den samme viden indenfor det naturvidenskabelige i STX`, som i HTX, eller lærer man mere i HTX? Hilsen Den forvirrede ..
  • hvad er real/billedplan og utroværdig fortæller?

    Forumindlæg
    Hvad er real/ billedplan og hvad er utroværdig fortæller?
  • Lineære og angulære moment?

    Forumindlæg
    Jeg forstår slet ikke hvad det lineære og det angulære moment er? Hvad går det ud på og hvad bruges det til? Ville blive glad hvis der var nogle der kunne prøve at skære det ud i pap for mig ;)
  • Hvad sker der i Libyen

    Forumindlæg
    Hej folkens :) Hvad er det der sker i Libuen, hvorfor er der krig??? Nogle der kan fortælle det kort, for synes nemlig, at det er meget oppe i medierne, for det sidste stykke tid :) Malene
  • terminsprøve - hvad gælder det?

    Forumindlæg
    jeg var i terminsprøve i dag i mat. a. men hvad gælder det karakter for? det gik nemlig ikke godt så håber ikke det tæller for det helt store :(
  • Analyse af Østkyst hustlers´ >Han får for lidt<

    Forumindlæg
    Som overskriften siger, mangler jeg lidt stof til at analysere "Han får for lidt" med østkysthusters. Håber på hjælp ;)
  • "The notebook" - min mening

    Forumindlæg
    Hello guys Er der nogen, der vil se om jeg har fejl i teksten? The plot in the movie was good and beautiful, because it was about to persons who loved each other and split up, but they ending with to be together again and are together to they die. The main characters, Noah and Allie, are really s...
  • Et dukkehjem, budskabet???

    Forumindlæg
    Hej! Håber virkelig på der er nogen som har læst dramastykket '' Et dukkehjem'' af Henrik Ibsen. Da budskabet kan jeg ikke finde. Vi har faktisk kun fået udleveret Det sidste af stykket, så det er meget svært at finde budskabet hvad '' Nora'' og forfatteren har ...
  • Tysk disposition...hjælp!!!

    Forumindlæg
    Disposition Name: Azim Klass: 9.D Unser Thema: Mein Thema: Der Zweite Weltkrieg Warum habe dieses Thema gewählt? Es hat meine persönliches Interesse Ich habe nicht viel wissen über dieses Thema 1. Auf Der Zweite Weltkrieg Wann ist es passiert? Warum ist es passiert? ...
  • Tilhørende Novelle til maleriet "Barnemordet"

    Forumindlæg
    Jeg vil bare lige høre om der er nogen der har et forslag til en novelle fra det moderne gennembrud, som på en eller anden måde kan perspektiveres til maleriet "Barnemordet" af Erik Henningsen. Det behøver selvfølgelig ikke at være samme mening/handling med at en mor har dræbt sit eget ...
  • Retskrivning - staves vikingetiden med stort s?

    Forumindlæg
    Staves "vikingetiden" med stort s?
  • Synopse - Klods-hans

    Forumindlæg
    hey jeg sidder og laver synopse om klods-hans, og jeg har ikke fundet en tekst at perspektivere til endnu, er der nogen der har nogle goder idé'er for jeg tror aldrig jeg har hørt om tekst der minder om klods-hans? det ville være super rart med lidt hjælp :) på forhånd tak :)
  • Østrig og ungarn

    Forumindlæg
    jeg har valgt landene østrig og ungarn. Hvorfor og hvordan indførtes diktatur i landet? Hvilken type diktatur indførtes (kommunistisk, nazistisk/fascistisk, andre autoritære styreformer)? Hvem var diktatoren? Hvorfor blev det netop ham, der fik/tog magten? Løste diktaturet problem...
  • svovlsyre reaktion med vand

    Forumindlæg
    Hej jeg skal vise svovlsyres reaktion med vand er det bare sådan her reaktionen ser ud eller er der flere trin? H2SO4 (aq) + H2O (l) --> HSO4- (aq) + H3O+ (aq)
  • eksponentiel

    Forumindlæg
    Hej, jeg har svært ved at lave den her opgave. har set i mine matematik bøger men fandt ikke frem til noget. er der nogen der kan hjælpe mig med den her: Om en eksponentielt voksende funktion f oplyses, at f(1) = 10 og f(4) = 80 . Bestem en forskift for f.
  • Oversættelse

    Forumindlæg
    Hej. Jeg ville gerne hører om der ikke er nogen der kan oversætte noget tysk jeg skal have lavet til imorgen, da jeg er virkelig dårlig til skriftlig tysk. Hilsen Anton
  • Gode eventyre til mundtlig eksamen (FSA)

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle som kender et godt eventyr, som er god at analysere..kan nemlig ikke rigtig finde nogle, som jeg synes er gode. Det er til den 9.klasses mundtlige dansk eksamen ;-) Laura