Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 18621 til 18640 af 153151
-
biologi-kloghoveder!
Forumindlæghej..Er her ikke en eller anden kloghoved der kan hjælpe mig med følgende opgave:http://www.aarhusakademi.dk/detvirtuellehus/Undervisningsforl%F8b/Eksamenss%E6t/aar1993/august/opgave%202.PDFjeg har nemlig meget svært ved at lave den, så jeg håber i gider hjælpe mig.Mange venlig hilsnerfra jeres v... -
hej allesammen. hjælp mig med novellen den flyvende kuffert.
Forumindlæghej allesammen, har i ´læst den fyvede kuffert af hc andersen? -ved i hvilket tre historier der er i novellen? håber i kan hjælpe mig med at finde de tre forskellige historie i novellen? -
:)
Forumindlægnogle der har lavet sso i matematik som jeg gerne må se? vil ikke skrive af eller noget.. vil bare se det da det er anderledes i matematik.. har selv om fibonacci men det er ligegyldigt hvad emnet er.. bare det er en matematik-sso.. det kunne være dejligt.. :) -
Villy Søresen - Tigrene
ForumindlægHeysan... Jeg har til opgave at forklarer den grundlæggende forskel mellem "den indelukkede tiger" og den "frie tiger", i Villy Sørensens historie "tigrene", hvis nogle ligger inde med nogle gode noter eller lign. ville det være til stor hjælppå forhånd tak -
Hvordan gør man?
ForumindlægHej Alle. Hvordan skriver man en dansk/historie opgave??? Jeg mener, hvorledes skal man gribe den an??? skal man hvis man fx vælger at skrive i dansk, analysere en novelle fra vores tid og sammenligne med en novelle fra fx 80'erne??? Kan I give mig lidt inspiration og ledetråde???! Smil Marie. -
Historisk metode
ForumindlægSå sidder jeg begravet i min dansk/historie-opgave og er nu kørt fast: Hvordan opsætter jeg min analyse af historisk kilde? Skal det gøres via punktform: ophavssituation, meddelelse, fortolkning osv., eller skal det hellere fremstå som en sammenhængende tekst? Og ved fortolkning, går man da ind o... -
Retskrivning
ForumindlægDet vil være en stor hjælp hvis en af jer gider rette min sso opgave, jeg er lige begyndt, men jeg er meget bekymret allerede da jeg har specifikke problemer i forbindelse med sproglig komunikation, kommatering, stavefejl. Jeg ved urdmærket godt at for at give et reelt billede af sin kompetencer,... -
Hjælp søges, til retskrivning
ForumindlægDet vil være en stor hjælp hvis en af jer gider rette min sso opgave, jeg er lige begyndt, men jeg er meget bekymret allerede da jeg har specifikke problemer i forbindelse med sproglig komunikation, kommatering, stavefejl. Jeg ved urdmærket godt at for at give et reelt billede af sin kompetencer,... -
Fortolkning af "Såret vilddyr"
ForumindlægHej Nogen der kender maleriet der er malet af "Asgar Jorn" som hedder "Såret vilddyr"? Jeg har en opgave for hvor jeg enten skal skrive en fortolkning af billedet, eller skrive mine tanker og følelser billedet vækker hos mig, eller en historie billedet fortæller mig. J... -
panserformlen
ForumindlægHej. Jeg skal bruge panserformlen til at beregne løsningen, men først skal jeg bruge integration ved substitution. Det som jeg er nået frem til ser ud som om jeg har beregnet et elelr andet forkert. Har jeg lavet en fejl? -
Matematik
ForumindlægHej alle - kan nogen hjælpe mig med hvordan man får det her? Jeg har sat ring rundt om det skridt, jeg ikke forstår? Tak på forhånd -
Shelagh Delaney - Abduction
ForumindlægJeg skal prøve at lave en analyse og fortolkning af et uddrag af Shelagh Delaney's novelle Abduction. Jeg er dog lidt forvirret over skiftende sysvinkel og sådan. Derfor, er der nogen der har læst denne novelle, og kan svare mig på, hvem fortælleren er? -
Studieretningsopgave 3.g
ForumindlægHej alle.. Nu nærmer tiden sig hvor vi skal i gang med den store studieretningsopgave og vi er blevet bedt om at begynde at tænke over et emne. i 2.g skrev jeg i fagene engelsk, psykologi og samfundsfag- hvilke også er mine studieretningsfag. Det var jeg faktisk godt tilfreds med - vi fik et uddr... -
Induktion & undersøgelse?
ForumindlægJeg har et spørgsmål, som jeg håber en af Jer kan hjælpe med (: I min AT-opgave har jeg draget alemene generelle slutninger ud fra empirisk data, altså brugt induktion. Jeg har ud fra bl.a. empirisk datamateriale draget nogle slutninger om, at stålproduktion var en forudsætning for storbritann... -
dansk/samf "Pelle Eroberen"
ForumindlægHej. Jeg har tænkt på i min AT-synopsis måske at skrive om Pelle Eroberen af Martin Andersen Nexø. Jeg har allereed valgt fagene dansk (A) og samfundsfag (B). Jeg tænker at der er ret meget samfundsfag i den så det ikke vil blive så svært at inddrage samf. Tror i det kunne være et godt emne? Er d... -
Kunstens rolle
ForumindlægHejJeg skal skrive en stil om kunstens rolle, men er løbet lidt tør for inspiration..Er der nogle der ude, der har nogle gode ideer?Mvh. Aca -
Resume af Klotte Hans
ForumindlægKlotte Hans er den første udgave af Klods Hans. jeg ville spørge om der er nogle der kender et sted hvor jeg kunne finde et resume, eller selv kender eventyret. Håber i kan hjælpe mig. -
Perspektivering.
ForumindlægHvad er en perspektivering helt præcis? Nogen som også lige vil gi mig nogle eksempler, så det kan sidde fast "deroppe" :P -
salicylsyre + fedt
ForumindlægHej. Jeg skriver AT om acetylsalicylsyre, acetylsyre og teknologiske landvindinger mellem 1851 og 1914. Jeg har netop fundet på den engelske wikipedia, at: "Acetylsyre nedbryder fedtstoffer." Hvilket er glimrende, for jeg mangler noget konkret for hvorfor acetylsyre er farligt.. mit s... -
kortfilmsanalyse - "outrosekvens"
ForumindlægHej? Hvad er outrosekvens i en kortfilmsanalyse egentligt, og hvad skal man komme ind på, når man skal skrive noget omkring dette punkt? På forhånd tak
