Dansk

kortfilmsanalyse - "outrosekvens"

22. december 2021 af j00nsm00nchild (Slettet) - Niveau: 8. klasse

Hej?

Hvad er outrosekvens i en kortfilmsanalyse egentligt, og hvad skal man komme ind på, når man skal skrive noget omkring dette punkt?

På forhånd tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. december 2021 af Eksperimentalfysikeren

Det er ensekvens, hvor man "binder knude på de løse ender".

Et eksempel fra en noget længere film:

I filens intro vises en optagelse fra en flysimulator, hvor to piloter skal løse en bestemt opgave. Det lykkes ikke. de mener, der er noget galt med programmeringen, men får kommentaren: "Det skete i virkeligheden". Derfeter kommer selve filmen om et pasagerfly, der løber tør for brændstof i 12km's højde. Det bliver landet næste uden skader og kun få tilskadekomne pasagerer. Til sidst i outroen omtales, hvad der skete med besætningen og jordpersonalet i tiden efter, f.eks. fortsatte kaptejnen med sit arbejde. Et eksempel på en løs ende er her: Kunne kaptejnen flyve igen eller var han blevet bange for at flyve" og "knuden" Han kunne godt flyve igen.


Svar #2
23. december 2021 af j00nsm00nchild (Slettet)

#1

Det er ensekvens, hvor man "binder knude på de løse ender".

Et eksempel fra en noget længere film:

I filens intro vises en optagelse fra en flysimulator, hvor to piloter skal løse en bestemt opgave. Det lykkes ikke. de mener, der er noget galt med programmeringen, men får kommentaren: "Det skete i virkeligheden". Derfeter kommer selve filmen om et pasagerfly, der løber tør for brændstof i 12km's højde. Det bliver landet næste uden skader og kun få tilskadekomne pasagerer. Til sidst i outroen omtales, hvad der skete med besætningen og jordpersonalet i tiden efter, f.eks. fortsatte kaptejnen med sit arbejde. Et eksempel på en løs ende er her: Kunne kaptejnen flyve igen eller var han blevet bange for at flyve" og "knuden" Han kunne godt flyve igen.

Tak for svar, men hvad er det egentligt så helt præcis jeg skal komme ind på, når jeg skal skrive noget om outrosekvensen? Kunne du evt. skrive det i punktform?

På 'indidansk' hjemmesiden står der følgende om outrosekvens: "Outrosekvens: Er der en outro efter handlingen slutter? Fx grafik, tekst, billeder, fraklip osv."

Er lidt forvirret nu, for det ser ud til det ikke er det samme som du har forklaret ovenover.


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. december 2021 af Eksperimentalfysikeren

Det, du omtaler her, passer også med min opfattelse af outtro, nemlig noget, der kommer efter at selve historien egentlig er slut.


Svar #4
25. december 2021 af j00nsm00nchild (Slettet)

#3

Det, du omtaler her, passer også med min opfattelse af outtro, nemlig noget, der kommer efter at selve historien egentlig er slut.

Kan man så kalde de rulletekster, der kommer efter filmen er slut, for en outro? 


Skriv et svar til: kortfilmsanalyse - "outrosekvens"

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.