Søgning på: dansk eksamen mundtlig hf. Resultater: 18641 til 18660 af 74459
-
Hjælp Matematik
ForumindlægHej Jeg skal nemlig op i mundligt eksame i matematik og jeg har nemlig lavet en amortisationsplan under denne spørgsmål:" Ida har et ønske om at skylde maksimalt 1500 000 danske kr. om 10 a°r. c) Undersøg, om finansieringen af de to lejligheder opfylder dette ønske." Jeg fandt ud... -
Udannelse spørgsmål bestået faget?
ForumindlægHej alle, jeg sidder her og tænker hele tiden på mine karakter i matematik, jeg har nu fået 4 og 02 i matematik. Og da jeg skal bestå faget for at komme ind på min drømmeuddannelse skal jeg bestå faget. Men HVORFAN regner man det ud, er så dårlig til mat at jeg ville sige jeg får disse karakter: ... -
Årskarakterer!
ForumindlægHørte fra andre, at årskaraktererne overførtes på skemaet, men skal det forstås sådan, at årskarakteren både tæller med når årskaraktersnittet samt eksamenskaraktersnittet udregnes?? Altså i forbindelse med udregningen vha. denne side https://home.eg-gym.dk/scripts/elever/karakter/bevis/matbevis... -
Ekstroverte slår mig ihjel... Hjælp!
ForumindlægNu er jeg jo bare endnu en dum gymnasie elev. Jeg overlevede folkeskolen med nød og næppe, et år på efterskole, uden at lære noget, også røg jeg på gymnasiet. Jeg er blevet chokeret!! Jeg er igen blevet konfronteret med hvordan de ekstroverte elever dominerer timerne, og kører slavisk diktatur på... -
Nogen der er skarp skriftlig i dansk, da jeg har den her artikel jeg har skrevet og kunne godt bruge en der er rigtige god på det skriftlige Til at rette den...
ForumindlægNogen der er skarp skriftlig i dansk, da jeg har den her artikel jeg har skrevet og kunne godt bruge en der er rigtige god på det skriftlge Til at rette. Da jeg tit kommer til at blande det med talesprog. -
bestået eller ej
Forumindlæghej jeg har fået 00 i matematik B i skriftlig samt mundtlig i årskarakter, men fik dog 4 i eksamenskarakter i skriftlig. Ville Faget Matematik nu være bestået, eller skal det læses op som supplerende? det skal lige siges at jeg kun var op i skriftlig eksamen i matematik. håber i kan hj... -
Fra STX til IB
ForumindlægHej Går på STX 1g, med Engelsk A, Samfundsfag A, Matematik B. Jeg har tænkt lidt over at skifte til IB her efter sommerferien. Men jeg ved ikke om det ville være for svært at starte på 1ste år, uden at have haft en Pre-IB. I Engelsk fik jeg 7 mundlig - 10 skriftlig til eksamen i folkesko... -
sproglig mat b
Forumindlægjeg går i 3.g sproglig og skal til skriftlig eksamen i mat B om en uges tid. Jeg er imidlertid kommet i tvivl om, hvorvidt jeg må bruger mit grafprogram på computeren til eksamen. Nogen, der har kendskab til dette? -
Brug af ordbog
ForumindlægNår I skriver stil i fransk og tysk (spansk og italiensk også, men vil helst tage udgangspunkt i fortsættersprog), hvor ofte bruger I så ordbogen? Cirka. Jeg taler ikke om oversættelser o.l., men tekster I selv har formuleret.Grunden til, at jeg spørger, er fordi jeg virkelig har voldbrugt ordbog... -
danskeksam A
Forumindlæghej hvordan foregår en mundtli og skriftlig eksam i den ny reform for jeg vil læse på pensumet her i sommerferien -
Skr. årsprøve tilbage?
ForumindlægFår man sin skr. årsprøve og eksamen tilbage, eller får man bare en karakter? -
“Danmark, mit fædreland" af H.C. Andersen
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til dansk mundtlig eksamen og jeg har valgt digtet “Danmark, mit fædreland" af H.C. Andersen, hvad er digtets indre og ydre komposition? Tak på forhånd. -
HJÆLP! Skole noveller?!
ForumindlægJeg har trukket emnet: Skole til dansk-mundtlig eksamen og jeg kender ikke nogle noveller/digte som handler om skole???!!! Er der nogle der kan hjælpe mig ? -
Døvens dør
ForumindlægJeg har valgt teksten "døvens dør" til dansk mundtlig eksamen, så jeg tænkte på om der ikke var nogen, der har lavet en analyse af den novelle. Er helt lost over hvordan jeg skal "åbne" teksten? -
Novelle om identitet og selvværd
ForumindlægHej. Jeg har lige trukket emnet "identitet og selvværd" til dansk mundtlig eksamen, og leder efter en god tekst - gerne en novelle. Nogle gode forslag? -
Saga analysemodel
ForumindlægHej alle! Nogen som har en god analysemodel til sagaer? Jeg går ud fra, at man også kan trække det til dansk mundtlig eksamen, så det ville være super godt hvis nogle af jer havde noget man kan analysere ud fra? Tak på forhånd -
Lidt hjælp!! Tak :)
ForumindlægHej! Ville høre om der er nogle der har nogle ideer til hvilke tekster man kan komme op i til en Dansk mundtlig eksamen!? Så man evt. kan øve lidt eller kigge på nogle relevante tekster!? Tak :) -
Hjælp til billedeanalyse
ForumindlægHej, så jeg skal til eksamen snart i mundtlig dansk, jeg har trukket billeder og har valgt billedet Eine Kleine nachtmusik. Mit spørgsmål er hvorsan tolker i dette billede? -
Artikler og perspektivering
ForumindlægHej alle, jeg skal op på mandag til mundtlig dansk eksamen. Man kan f.eks. godt komme op i artikler, essays, medie hvad kan man perspektivere disse ting til, da man helst også skal kunne perspektivere til noget litteraturhistoriesk. -
Synopsis - værdier
ForumindlægJeg har trukket 'værdier' til min mundtlige dansk eksamen, og har ingen idé om hvad mit underemne kan være. Nogle der kan hjælpe mig? Tak på forhånd
