Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 18641 til 18660 af 33698
-
plizzs hjælp mig med blækregning
ForumindlægSkal aflevere på mandag, og er ikke et geni matematik er det omvendte af geni Spørgsmål: grunden herunder er tegnet i målestoksforholdet 1 :600 Mål tegningen, sæt de virkelig på - og beregn grundens areal -
geometri
ForumindlægHvordan kan man bruge geometri i hverdagen og hvad bruger man den til? forklar hvad Målestoksforhold er og hvad man bruger det til? en der kan hjælpe med disse spørgsmål til en matematik prøve (for karektere) så håber der er en der kan hjælpe mig -
Differentialkvontienten
ForumindlægHej! Sidder fast i en opgave i matematik: Du skal bestemme differentialkvontienten af følgende funktioner a) f(x):(3x4+x2-3)*(2-3x) b) f(x):2x2+x-1/x+2 -
Svarark til FSA
ForumindlægHej! Jeg står og mangler et svarark til matematik FSA 2005 December, og ville hører om nogle havde eller kendte til et link hvor jeg kan skaffe det? Jeg har dog selv søgt! På forhånd tak! -
emne???
ForumindlægHej alle, Jeg skal skrive srp i matematik og kemi.. og ville høre om emnet syre base titrering med henblik på kemisk ligevægt, var et godt emne ?? Håber der er nogen der vil svare:) -
Hjælp til mat! :(
ForumindlægHej :) Jeg sidder med en matematik opgave jeg ikke rigtigt kan finde ud af at løse, jeg ville være taknemlig nogen gad hjælpe mig :) Har vedhæftet opgaven her forneden :) -
Rummeter
ForumindlægHej SP. Jeg sidder og laver en matematik opgave, hvor jeg er stødt på ordet: Rummeter. Er det det samme som rumfag? Skal jeg bare antage at det er det samme som rumfang? -
Løs ligning - mat B
ForumindlægHej søde medmennesker, jeg sidder fast i en matematik aflevering, i følgende opgave: Løs ligning (x+1)(x-1)(x2+1)=0 Jeg takker på forhånd -
Hvad betyder dette?
ForumindlægSkal snart starte på AVU, matematik F. Og læser lidt hvad jeg skal igennem og der kom jeg til: "De 4 regningsarter inde for de rationale tal" Hvad er det for noget? Hvad er det for nogle opgaver? -
Hjælp med en grubler
ForumindlægJeg har fået udleveret et matematik sæt, men der er en af opgaverne jeg ikke ved hvordan jeg skal løse... nogen der evt. kunne hjælpe eller allerede har løsningen ? opgaven findes her : http://gyazo.com/970a582a36816cbf34b1e1b0ade31db7 -
2. grads ligning
Forumindlæghej! sidder med en matematik opgave, som jeg ikke har nogen anelse om hvordan jeg skal løse... 2x^2-8x+6=0 ville blive meget glad for noget hjæp?? (^2 = hævet i anden) -
Målestoksforhold HJÆLP
ForumindlægHej allesammen. Jeg sider med en matematik opgave hvor jeg skal finde ud af hvad målestoksforholdet er, det eneste man får at vide er at 4 cm på kortet er 20 km-er der nogen der vil forklare mig hvordan man gør? :-) -
Giver denne adgang til HF?
ForumindlægSkal på AVU på vuc i januar. Giver disse fag adgang til HF? Matematik F Dansk F Naturvidenskab G Engelsk F Samfundsfag G ... -
Isoleret system
ForumindlægGodmorgen studieportalen Et hvert system er da isoleret, hvis man ser i meget korte tidsperioder. Hvordan kan man skriver det op matematik. Noget med at lade tiden [t] gå imod 0? -
Nogen der kan hjælpe mig
Forumindlæghej.. Jeg har problemer med andengrads ligninger, da jeg netop kun er blevet undervist i det en gang. Og skal nu til at afleverer en matematik aflevering. eksp. x2 - 3x+ 2=0 ???????????? -
Metoder
ForumindlægHej alle jeg er igang med en SRO-opgave og skal skrive om samfundsfag og matematik. Jeg skal også skrive et afsnit om metoder. Er der nogen der grundlæggende kan skrive hvad der menes med metoder? Mange hilsner Kaltrina -
Aflevering
ForumindlægHej, Jeg har matematik aflvering for til i morgen, og vil høre om der er nogen, der gider kigge min besvarelse igennem? Hvis der er det, så vedhæfter jeg den lige. Det drejer sig om 4 opgaver. På forhånd tak. Hilsen Jeanette -
ha(jur)
Forumindlægnogen der vil forklare mig hvad ha(jur) går ud på...helt konkret? også lidt om: - undervisningsformen? foregår det på engelsk eller dansk på CBS? - bøger på dansk eller engelsk? - hvor meget fylder matematikken? - er det meget samfundsfagligt? - hvad kan man arbejde med som færdiguddannet? -
Hjælpe til mattematik
ForumindlægHej alle sammen Jeg har bruge for jeres hjælp til matematik problemregning jeg vil gerne skrive det på pc`en men jeg ved det ikke hvordan man gør det har aldri skrevet det på pc håber i kan hjælpe mig -
LIMIT
ForumindlægHej folkens! Skal lave en opgave med lim(it) i matematik, og da jeg ikke var i skole ved jeg ikke hvilket emne det hører ind under.. Så kan ikke rigtig se hvor jeg skal slå op i min bog....
