Søgning på: finanskrise opgaver. Resultater: 18661 til 18680 af 141881
-
Konkulsion, sso
ForumindlægHEj... Jeg har nu skrevet min opgave, men hvordan afslutter jeg den??? Hcvad skal jeg skrive i konklusionen??? Nogen ideer sådan generelt?Jeg ved godt det er et svært spørgsmål eftersom i ikke kender opgaven... -
C-14
ForumindlægHej !Jeg sidder og er kørt med en opgave. OPgavens formål er at udregne antallet af C-14 kerner og derefter skrive hvor mange mol dette svarer til. Jeg har fået at vide at aktiviteten af kulstoffet er målt til 560 Bq. Nogen som kan hjælpe mig lidt? -
En funktion med 9 i potens..?
ForumindlægOpgaven lyder sådan her:En funktion f er givet ved f(x)=x^2(1-x)^9, x eBestem størsteværdien for f.Ved bare ikke helt hvordan jeg skal gribe opgaven an... håber jeg kan få et tip om hvordan jeg starter... -
matematik til i morgen
ForumindlægHejsa, jeg har håber, at I kan hjælpe mig med denne Det er om P/Q metoden hvor vi skal skrive forskrifter og det er til i morgen.. opgave, da jeg sidder totalt fast: Mange tak :) skal jeg bare komme med opgaven?? -
Skrifttype
ForumindlægOkay, nu er jeg træt af at sidde og gætte på, hvilken skrifttype det er som så mange brugere herinde, har brugt til deres opgaver. Jeg leder efter skrifttypen fra denne opgave: (Link fjernet pga. dødt link. Mvh. Studieportalen.dk) Nogen der ved, hvad den hedder? -
Nogen der er gode til differentialligninger?
ForumindlægHej. Sidder og skal skrive en rapport om differentialligninger, og er stødt ind i nogle opgaver jeg ikke har set før. http://www.matnatverdensklasse.dk/uv-mat/cas/difflign.pdf På side 68, de nederste opgaver... Håber der er en der kan hjælpe mig.. :) -
Vandige opløsninger
ForumindlægHej alle, til denne opgave har jeg måske lidt svært ved at se, hvordan jeg skal opskrive nogle af disse reaktionsskemaer. Det kunne være rart, hvis jeg kunne få et eksempel på, hvordan nogle af disse opgaver skal løses, og hvordan en vandig opløsning ville se, bare for at få et overblik over det... -
Hjælp til Matematik
ForumindlægJeg kan simpelhen ikke forstå denne her opgave... Opgaven lyder ; Opløs tæller og nævner i faktorer og forkort brøken: z= 4x2-9/4x2+9-12x w = 9x2-16y2/3x-4y u= 3x2-12x+12/5x2-10x -
Induktion
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe med disse 2 opgaver under induktion i vedhæftet fil. Har jeg lavet opg b rigtig? Kan i evt. komme med en formel til opgave d? Tak -
Facit
Forumindlæger der nogen der ved om der findes en facit liste til opgaven som jeg har vedhæftet, og hvis der ikke findes nogen, er der så en eller flere der vil være så venlige at skrive noget ned til opgaver der omhandler rumfang, ikke lange forklaringer men, bare svar og udregninger :) -
FSA MATEMATIK HJÆLP!
ForumindlægHej med jer. Skal aflevere en opgave i over morgen. Men er helt lost i de sidste opgaver. Er der nogen af jer der har den liggende? Og evt. vil sende den? Den hedder: Fsa, matematik, december 2006, sygeprøve, problemløsning. Den handler om tivoli. På forhånd tak (:! -
AT
ForumindlægHei på jer. Ville det ikke være en idé, at lave en gruppe inde i Opgave-forummet, under navnet AT. Tror mange gerne ville se andres AT-opgaver, for f.eks. at få noget videnskabsteoretisk hjælp. :o) Kristoffer Fage -
Repetition af vektorregning ?
ForumindlægHej kan nogen hjælpe mig med nogle af disse opgaver ! Jeg har oploadet filen så i kan se alle opgaverne som jeg har svært ved. Jeg spørg blot om i kan finde ud af at lave nogle af dem, da jeg er i tvivl Mvh Ludvig -
Hurtigt fysik hjælp
ForumindlægI opgave 2.b er jeg en smule i tvivl. Har jeg ret når jeg siger at der ikke længere er reaktionskræfter, da vi har dynamik, og at den eneste kraft der måtte virke er vægten. Men hvor er vægten placeret? er det ikke ned af aksen? Opgaven er vedhæftet. Tak -
KEMIIII !!!!
ForumindlægBogen der kan hjælpe migm ed en kemi opgave ?? Det er opgave 1 (a, b, c, d, ) i den vedlagte link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080814_opgave_stx_082_kemiA.ashx -
I modellen kan stoffet beskrives ved?
ForumindlægHej jeg har problemer med denne opgave. Jeg ved at jeg skal bruge et cas-værktøj. Jeg bruger maple. Hvordan løser jeg denne opgave i maple? opg: https://imgur.com/a/C7cFPJu (Jeg kan ikke indsætte billeder, så derfor er den på imgur) -
HJÆLP - Teknisk matematik HTX
ForumindlægHej alle venlige sjæle Jeg håber i kan hjælpe med min opgave, dte drejer sig om opgave 5.23 s. 180 i bogen. Jeg ved ikke hvordan jeg skal bergene den og hvilken formler jeg skal bruge Se tegningen der er vedhæftet Tak på forhånd -
Optimering - HJÆLP :(
ForumindlægHejsa! Kan nogen hjælpe med at beregne denne opgave omhandlende optimering, jeg er virkelig i tvivl om hvordan jeg skal gribe opgaven an :( Med venlig hilsen Amanda <3 -
hej allesammen!!
Forumindlæger der en der kan kigge på min engelsk opgave som jeg har skrivet færdi...den skal bare godkendes af jer i må gerne sende jers email til mig, så jeg kan sende den opgave til jer ..tak på forhånd -
Hjemmeside til øvning
ForumindlægHej, jeg skal op til skriftelig årsprøve matematik på fredag, og ville gerne høre om nogen af jer kender den hjemmeside, hvor gamle eksamens opgaver ligges ind, sådan at jeg vil kunne se, hvordan en typisk opgave vil blive formuleret ol.
