Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 18681 til 18700 af 23609
-
Hvordan får havvand sin bestemte sammensætning af opløste salte?
ForumindlægHej alle!\n\nJf. den nye reform er alle nuværende 1.g'ere ved afslutningen af det, vi kalder grundforløbet. Hertil er bl.a. knyttet et ekstraordinært fag, NVG (Naturvidenskabeligt grundforløb). Dette er undertegnede på nuværende tidspunkt i færd med at afslutte. Dette sker med en omfattende s... -
maksimalt phosphorsyreindhold i pepsi-col
ForumindlægJeg kunne utroligt godt tænke mig at vide, hvor meget phosphorsyre der egentlig maksimalt må være i pepsi-cola. Min lærer har opgivet at det max. må være 109,6 mg pr. liter, men det stemmer overhovedet ikke overens med de resultater jeg har fået! mit ligger nemlig på 587,96 mg pr. liter. Det resu... -
vedr. Matematisk vurdering
ForumindlægNår Mat rapporten er lavet og man kun står og mangler en Matematisk vurdering på udvalgte opgaver, men ikke rigtig ved hvordan man skal forholde sig til opgaven. hvordan vurdere jeg f.eks. denne opgave integral_0^(4 pi) sqrt((-2.5 sin(0.5 t)-4 sin(2 t))^2+(2.5 cos(0.5 t)+4 cos(2 t))^2) dt = 5... -
Chi^2-test.
ForumindlægHej folkens.\n\nJeg er i den stressede situation, at jeg skal aflevere endelig AST-rapport fredag. Vi har fået en meget kort frist, og problemer med udfærdigelsen af en Chi^2-test har forårsaget, at jeg tilnærmer mig et panisk stadie. Derfor:\n\nHvis der er nogen, der har erfaringer med en sådan ... -
PCR
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive rapport om et real time PCR eksperiment (hvor PCR produktet er visualiseret på en gel). Jeg har eksempler på fordele af real time PCR sammenlignet med traditionel PCR. Men hvad kan være eksempler på ulemper ved real time PCR? Jeg har også problemer med, at give en lab... -
Knaldluft og Idealgasligning!??
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med en kemi rapport der driller, problemet er som følger:Jeg har foretaget en elektrolyse af vand med et knaldluftcoulometer hvorved jeg har fået knaldluft. Mit bud på reaktionsskema er:2H2O + 2e- ---> 2H2 + O2. Ser dette rigtigt ud?Jeg skal nu bestemme stofm... -
Starkoncentration+stofmængde
ForumindlægHej Alle Jeg har følgende rapport. http://niels.dinven.dk/undervisning/2gkemi/materiale/Landolt.pdf Jeg har to spørgsmål. Hvordan finder jeg startkoncetration af iodat i de fire første delforsøg? Og hvordan finder jeg stofmængden af den tilsatte hydrogensulfit? (Spørgsmål 2 og 3 under efterbehand... -
Substitution og addition - pH med bromthymolblåt
ForumindlægHej, i min kemi rapport skal jeg forklare, hvad der sker i min blanding, når jeg har tilsat bromthymolblåt, i henholdsvis: - dibrom+heptan+sølvnitrat - dibrom+hex1-en+sølvnitrat. Jeg ved, at bromthymolblåt er en indikator, der skulle farve min blanding enten blålig (basisk), gullig (syrlig) ell... -
ELISA test
ForumindlægHej Vi har lavet en ELISA test i biologi og skal nu skrive en rapport. Men jeg er gået i stå ved spørgsmålet: Forklar, hvorfor man har et kontrolforsøg, hvor der kun tilsættes PBS. PBS er vel det som skyller ikke-bundne antistoffer væk? Er det så fordi man skal være sikker på at brønd nr. 1 e... -
Forslag til fremlæggelse?
ForumindlægHej Studi'er.Jeg er ved at skrive en 10.klasses-projekteopgave om regnskoven. Er der nogen, der sidder inde med et godt forslag til, hvad man kunne lave til fremlæggelsen? Jeg har selv overvejet evt. at vise nogle fysikforsøg omkring fotosyntese og drivhuseffekten og måske lave en mindre film... -
Hvad er en beregning?
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med at skrive min første FK rapport, men jeg er kørt lidt fast på det her beregning. Er der nogle der vil forklare det så en dummernik kan forstå det? (jeg TROR jeg ved hvad det er - når jeg har opmålt 1ml. syre og blandet med 9 ml. vand, kan man så ikke skrive en ... -
Simulering af radioaktivt henfald i naturfag
ForumindlægHvilket naturligvis vil sige at niveauet ikke er så højt. Men kan det virkelig passe at jeg sidder her og skal skrive en rapport hvor det eneste jeg skal gøre er at bestemme forskriften og beregne halveringstid ud fra 700+ terningsslag? Kan man ikke gøre et eller andet for at peppe det hele bare ... -
statistik, HJÆP!!!
Forumindlæghej. jeg er igang med at skrive en samf. rapport om statistik, og har lavet en spørgeskema undersøgelse af unges identitet i både danmark og frankrig. lige nu har jeg problemer med at bearbejde den statistik. jeg har sat det op mod hinanden og lavet tabeller, og redegjort for nogle af forskellene... -
Blodtyper - faderskabssager
ForumindlægJeg skal være færdig med en biologi-rapport til på torsdag og nu er jeg stødt ind i en lille mur. Jeg har en opgave, der lyder som følger:Angiv de mulige blodtyper hos faderen i følgende faderskabssager:1: Mor: A Rh+ Barn: AB Rh+2: Mor: B Rh- Barn: 0 Rh-3: Mor: AB Rh+ Barn:... -
Eftervisning af joules lov
ForumindlægHej jeg håber at i kan hjælpe mig.. Jeg skal skrive en rapport hvor jeg skal eftervise joules lov.. Jeg er blevet bedt om at lave en graf med energien på y aksen og I^2 på x aksen.. og en med energien på y aksen og tiden på x aksen.. de skulle begge gerne være rette linjer.. men jeg kan ikke fors... -
den videnskabelige metode
Forumindlæghej :) jeg har fået at vide, at jeg skal lave en rapport ud fra den den videnskabelige metode som består af 4 punkter.. 1. Empiri/ Eksperiment 2. Matematk/ formel 3. Abstraktion 4. Idealisering jeg aner ik helt hvad tingene indebærer så er der nogle der kan fortælle mig hvilke af ... -
Formel
ForumindlægHej! Har lavet forsøget: Mekanisk energi for et pendul og sidder nu og laver en rapport over denne(går ud fra at i kender forsøget). Til at måle loddets fart brugte vi en fotocelle der målte, hvor lang tid loddet var om at passerer denne. Loddets fart er da givet ved formlen:v= (delta)s / (delta)... -
EKG
ForumindlægHejJeg sidder og skal lave en rapport, der bl.a. indeholder EKG. Jeg har fået målt mit eget EKG og har fået nogle grafer, hvor man ud af x-aksen har tiden [sek] og ud af y-aksen har man spændingen [uV]. Altså jeg ved hvor de 4 forskellige takker er...men hvordan aflæser jeg pulsen ud fra dette? K... -
den fri vilje
ForumindlægJeg har fået til opgave i faget filosofi c, at skrive en rapport ud fra det overordnede emne "Den fri vilje".derfor har jeg nogle spørgsmål, der ville være rare at få afklaret:4. Hvad er Nietzsches syn på mennesket og dets fri vilje?- Diskuter Nietzsches udsagn om, at enhver fortolkning... -
den fri vilje
ForumindlægJeg har fået til opgave i faget filosofi c, at skrive en rapport ud fra det overordnede emne "Den fri vilje".derfor har jeg nogle spørgsmål, der ville være rare at få afklaret:4. Hvad er Nietzsches syn på mennesket og dets fri vilje?- Diskuter Nietzsches udsagn om, at enhver fortolkning...
