Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 18701 til 18720 af 48880
-
perspektivering
Forumindlæghejsa jeg har brug for hjælp. Jeg skal lave en perspektivering af Naadsensbrød af Henrik Pontoppidan og Maleriet Summum jus, summa injuria af Erik Henningsen men er total på bar bund her nogen der har nogen foreslag til dette? -
Udenlandsk uddannede læger
ForumindlægHej er blevet accepteret i Polen for at læse, men jeg hørt fra nogle at udenlandsk uddannede læger vil altid have det sværere i løn, arbejde, uddannelse. Er det rigtig? Har også hørt at udenlandsk uddannede læger fra Polen vil blive betragtet som B-læger fremfor A-læger (jeg ved ikke helt hvad de... -
Indirekte eller direkte objekt
ForumindlægLigesom man på tysk siger "es gefällt mir", sætter man så firkant (for indirekte objekt) under 'mig' i "det behager mig"? -
Perspektivering - Rejsekammeraten af H.C. Andersen
ForumindlægMANGLER AKUT HJÆLP - Hvilket eventyr/fortællng kan man perspektivere med Rejsekammeraten af H.C. Andersen? -
indvidualisering
Forumindlæghvordan kan øget invidualisering påvirke vores velfærdstat og øget krav og forventning påvirke vores velfærd -
Skal verbet personbøjes?
ForumindlægWo möchtest du gern reisen? Jeg blev pludselig i tvivl om, reisen også skal personbøjes, men synes sætningen vil lyde underlig, hvis der stod reist istedet. MIt spørgsmål er: Skal det andet verbum også personbøjes i tyske sætninger? Synes det er så forvirrende med alle de regler i tysk. Vil b... -
Hjælp til oversættelse.
ForumindlægHejsa. Har mine tysk 5 minutter som jeg gerne vil have oversat/rettet igennem. Jeg vil blive MEGETglad hvis i gad det!!! :-) På forhånd tak.. Willy Brandt er navnet på en af efter krigstidens største europæiske politikker. Under nazismen og krigen var han modstandsmand og politisk flygtning i N... -
Tysk..Vær sød at hjælpe, Witzak..
ForumindlægRote Armme Fraktion war auch genannt Baader-Meinhof Gruppe, weil zwei von der Gruppe Andreas Baader und Ulrike Meinhof hiessen.Rote Armee Fraktion war eine Verästelung von einer Studenterbewegung in Westdeutschland. Es war gründte in Jahre 1968 als " Stadtguerilla nach dem südamerikanischen... -
Medicinstudiet - alternativer
ForumindlægHej :-) Jeg er netop startet i 3.g og lige nu er jeg ret lun på medicinstudiet. Jeg ved, at det er svært at komme ind, man skal opfylde kravene (jeg går på samfundsfaglig linje, og skal derfor opgrade MEGET for at kunne opfylde kravene), og være målrettet. Derfor er jeg begyndt at tænke på alter... -
Den grønne bog - Gadaffi
ForumindlægHej, jeg har en artikel, om "Den grønne bog" som er skrevet af Gadaffi, jeg har lige problemer med, hvad det er der er vigtigt at tage med. Håber nogen kan hjælpe, Tak på forhånd. :) -
Muslimske kvinder
ForumindlægHvad mener i egentlig om at muslimske kvinder skal tilsløres med en såkald niqba? og hvorfor? Hvad mig angår kan jeg ikke rigtig forstå det! Der står jo ikke i koranen at man SKAL gå med det! (Er selv dansk muslim = 2.generations indvandre! HAder det ord! :) ) -
Oversættelse - korrekt?
ForumindlægJeg har en sætning, som skal oversættes, jeg har prøvet. Dansk: Ham idioten, vi mødte i fredags, rendte jeg ind i igen i dag. oversat Today I ran into the fool, that we met last friday. -
For sjov Gymnasie prøve
ForumindlægHej. Så min lærer har sagt vi skal have en prøve som dem på gym hvor de skal læse og skrive i 5 timer. Dansk skriftlig eksamen hedder den tror jeg. Nogen der kan fortælle hvad den går ud på? Og hvilke tips og tricks har i til dette? -
Romantikken og den victorianske periode!
ForumindlægHej allesammen!Jeg skal op i mundt. dansk i morgen. Jeg har ikke rigtig styr på, hvad der kendetegner perioderne romantikken og den victorianske... Nogen, der kan hjælpe. Det skal bare være ganske kort.Dr.Jekyll og Mr. Hyde - hvilken periode er det nu den er fra? Jeg kan bare ikke huske det og ka... -
3. års opgave
ForumindlægPUHA hvor det fylder meget i ens hovede hva?? Vi skal aflevere emne på torsdag og jeg er TOTALT på bar bund - aner ikke en disse om hvad jeg vil skrive om.. Det eneste ved er at jeg nok vælger at skrive i dansk... Så! Ville høre om nogen havde nogen enormt gode forslag til hvad man kan skrive om?? -
Danskopgave om Edgar Allan Poe... Hjælp?
ForumindlægJeg har om forfatteren Edgar Allan Poe og om hans novelle Huset Ushers Fald... Jeg synes selv jeg er kommet godt afsted med hvad jeg har fået lavet, men nu viser det sig bare at min dansk lærer er ekspert på netop Poe. Så jeg er blevet lidt bange om det er godt nok.Ville hører om der er nogen der... -
Forandringen - Ditte Birkemose
ForumindlægHej - Jeg skal op i dansk mundtlig om 2 uger, jeg har trukket ondskab, jeg har valgt novellen Forandringen af Ditte Birkemose. Jeg vil høre om der er nogle som kan hjælpe mig med analysen? Hvad betyder billederne ja og naj? Hvad er fortolkningen? (kan man godt slå fortolkning og tematik sammen... -
Hjæælp terminsprøve
ForumindlægHej, jeg skal her på mandag op i skriftlig dansk for 9 kl Fsa. Er der nogen der har været op i det samme, da har nogen stikord til mig evt. hvad de forskellige opgaver går ud på?? Nogen der har gode råd til hvordan man kan scoore gode karakter vis man f.k.s. vælger (novelle,artikel??) Taak :).. -
Perspektivering af "Gi mig Danmark tilbage" til "Der er et yndigt land" - SERIØST BRUG FOR HJÆLP
ForumindlægHej allesammen. Jeg står her og skal snart til eksamen i dansk, hvor eg har trukket Lyrik :) Jeg har derfor valgt teksten "Gi mig Danmark tilbage" og er nu nåede til den del hvor jeg skal perspektivere teskten. Dog har jeg ingen ide om hvordan jeg skal perspektivere min tekst til &q... -
Ordstilling på tysk?
ForumindlægHej alle :) Det er sådan at jeg skal lave en tysk opgave, hvor jeg skal oversætte fra dansk til tysk. Jeg har bare problemer med ordstillingen. Jegf har fattet det med selve led analysen, altså bisætning og hovedsætning, men hvordan kan man opstille en formel til, hvordan ordstillingen el...
