Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 18701 til 18720 af 109300
-
Vektorregning
ForumindlægHej allesammen, min veninde og jeg har igennem nogle timer siddet og rodet med følgende opgave: Opgave 29 En trekant er bestemt ved A(0,3) , B(4,5) og C(t,t). For hvilke værdier af t er trekant ABC a) Retvinklet? b) Spidsvinklet? c) Stumpvinklet? Vores matematiklærer har oplyst os, at vi skal... -
Bevis for toppunkt.
ForumindlægHvordan kommer jeg fra det første udsagn til det andet udsagn? Og til det tredje? Jeg kan ikke helt gemmenskue det.c - b^2/4a = (4ac - b^2)/4a = (-(b^2-4ac))/4a -
HJÆLP! matematisk bevis
ForumindlægLad a,b,c∈N. Hvis a|b og b|c så vil a|c. skal bevise det her, er der nogle gode metoder man kan bruge for at bevise noget i matematik? -
hjælp!! hurtigt reducering!?
Forumindlæghej har det skidt med det og reducere, har aldrig helt fattet hvad det er man skal :( så nogen der gider hjælpe med den her? reducer udtrykket: (a-b)(a+b) - 4(a+b)2 + 4b(2a-1) -
optagelses prøver
Forumindlæghej .. skal man altid lave en optagelses prøve eller er der en grænse eller hvad? tak på forhånd;) -
Kan jeg klare gym?
Forumindlæghej med jer allesammen.. Jeg er en 9. klasses elev som skal træffe mig et valg efter 9. Så jegkunne smadder godt tænke mig at gå på gym, men da mine lærere siger at jeg ikk er egnet, ved jeg iukk helt om jeg kan eller ej, for nogle fra gym siger at jeg kan da de så min karakterseddel.. Mit snit ... -
Historie opgave 2g
ForumindlægHej jeg er ved at lave 2g historie opgave, mit emne er atombomben/hiroshima/kolde krig, mit hovedsrpøgrsmål lyder sådan her hvad blev den teknologiske såvel som politiske konsekvens af Hiroshima og Nagasaki bomben?Altså om alt det gode, det har givet os så som internet, computer og økonomisk væks... -
Naturfagsopgave-svar?
ForumindlægNogen der har naturfagseksamens-opgave-svar eller allerede har været til naturfags-eksamen i år og evt. har lyst til at sende mig deres svar?Det ville virkelig være en stor stor hjælp. TakM.v.h Mikala -
Hjernen
ForumindlægHey!Jeg skal op i bio mundtlig på A-niveauog jeg fatter overhovedet ikke hvad Kalium, Natrium pumpen går ud på....??????Håber nogen kan hjælpe mig...ellers er jeg ret meget på skiderenKnus Louise -
Redegørelse - Eksponentielt aftagende funktion
ForumindlægHej,Jeg er blevet stillet følgende opgave:Tabellen viser aktiviteten af et radioaktivt stof målt på forskellige tidspunkter.Tabel:*****************tid (timer) | aktivitet (bequerel) 0 | 442010 | 351020 | 271030 | 220040 | 173050 | 138060 | 109070 | 880*****************"Gør re... -
i tvivl
Forumindlægjeg er altså meget i tvivl om hvad jeg gerne vil læse efter 3.g..jeg vil gerne læse noget med medicin..feks udvikling af medicin til forskellige sygdomme..om feks hvordan sygdomme opstår..noget i den retning, og det må meget gerne være en uddannelse i jylland..men jeg ved bare ikke rigtig hvilken... -
Den ny karakterskala
ForumindlægHej! Jeg afslutter nu 2.g og skal begynde i 3.g næste år. Bliver mine karaktere for de sidste to år oversat til den nye karakterskala??? -
Mundtlig?
ForumindlægHej ! Håber nogen kan svare på mit spørgsmål som lyder: Jeg skal op i skriftlig matematik, fysik og dansk. (A fag). Jeg har været oppe i 2 fag i 2.g, og har en mundtlig eksamen (AT). Så mangler jeg 2 mundtlige. Hvor stor er chancen for at jeg kommer op i mundtlig matemati... -
Student
ForumindlægHej Alle sammen! Det her er år var mit sidste år på gymnasiet. Jeg har tænkt mig ikke at komme til eksamnerne, fordi jeg ved, at jeg enten dumper eller kommer ud med et elendigt gennemsnit, altså jeg siger nej til at blive student nu. Ved I om man kan blive student på blot 1 år andre steder end ... -
Standbyplads
ForumindlægJeg vakler lidt imellem to uddannelser, den ene ved jeg at jeg kan komme ind på fra kvote 1, og den anden kan jeg komme ind på, som standbyplads. Jeg er dog lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge, så jeg tænkte på om det er muligt at tage den uddannelse jeg kan komme ind på via kvote 1, og se om d... -
Få SU i et fag der er taget før
ForumindlægHej Jeg har været så uheldig at dumpe matematik A, og nu vil jeg gerne tage det igen og bruge et år på det. Men kan jeg få SU igen, det kan jeg vel ikke da jeg har taget faget før. -
to cifret karakter!
ForumindlægHey, er der nogle som har nogle gode råd og fif (osv.) til hvad jeg skal/kunne osv. til min prøve i mdt. matematik, da mit mål er en to cifret karakter. Det ville ellers være dejligt (: Håber jeg kan få hjælP! På forhånd tak! -
Forskel på stx og hf
ForumindlægEr det nogle forskelle på om man går på et alment gymnasium eller om man tager på HF? Jeg skal selv i 10. klasse på efterskole, og jeg vil gerne ud og rejse og opleve verden hurtigst muligt, så er der egentlig nogle store forskelle på stx eller HF? Jeg flytter også til udlandet senere og har ikk... -
Napola
ForumindlægJeg er ved at skrive et resumé på tysk om en film der hedder Napola. Nogle som har set den? Og som evt. har nogle guldkorn jeg kan bruge? :) -
Apartheid
ForumindlægHej allesammen, jeg har et problem, jeg ikke forstår: hvad er Apartheid? Ville I ikke nok fortælle mig hvad det er, for jeg skal skrive et essay om det, så på forhånd tak :)
