Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 18721 til 18740 af 156873
-
SRO SPØRGSMÅL TIL MIN PROBLEMFORMULERING!
ForumindlægHey! I min SRO har jeg valgt emnet identitet og senmodernitet. Hertil skal jeg analysere ''The sin bin or Lucy's heart''. Egentlig synes jeg, at min problemformulering er lige til, men.. I diskussionen bliver jeg stillet overfor opgaven; ''På baggrund af analysen ønsk... -
Finanspolitik
ForumindlægJeg har fået til opgave at skrive om finanspoltik, der i skal jeg komme ind på de førte finanspolitik 2001-2003, men kan slet ikke finde noget om det.. er der nogle der kan give et hint til hvad det går ud på? -
HJÆÆLP Økonomisk Globalisering.
ForumindlægHej jeg sidder og er ved at skrive en opgave og jeg er gået helt i sort er der nogle der ken hjælp mig med Hvordan den Økonomiske globalisering er for danmark? og hvordan den påvirker de danske virksomheder.. -
Forklar hvordan glutaminsyre og GABA udøver deres virkning i en synapse. Inddrag figur 1.
ForumindlægHej! Har virkelig brug for hjælp! Har en opgave som lyder: Forklar hvordan glutaminsyre og GABA udøver deres virkning i en synapse. Inddrag figur 1. Har svaret på de to andre spørgsmål, men kan ikke lige knække den her Pft -
hvad betyder komposant?
ForumindlægGodaften alle, jeg er i gang med en fysik aflevering, hvor der i en af opgaverne står: hvor stor er kraftens vandrette komposant? men jeg forstår ikke spørgsmålet. Hvad betyder komposant? håber i kan hjælpe :) på forhånd tak -
MATH! (hjælp)
Forumindlæghej er der nogen som har løst til at hjælpe mig med 2 opgaver.\n\nopgave 1)\nEn populations størrelse y målt i antal individer er en funktion af tiden x målt i døgn. det antages at y er løsningen til en differentialligning af typen\ndy/dx = ay*(M-y)\n\nøvre grænse for populationen størrelse er 10... -
x-koordinat ud fra tilsvarrende y-koordinat, et punkt og en vinkel
ForumindlægHej. Som det ses er en opgave stillet op i det vedhæftede dokument. Det er mig selv der har formuleret det, da jeg sidder lidt fast med en større beregning. -
Om proportionalitet...
Forumindlæghar lige et spørgsmål...(et dumt et måske)hvad betyder det egentligt at to størrelser er proportionale? der bruges ogsså tl amtematik...findes der en kort og nem forklaring???tak -
Tilvalgsfag matematik
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med nogle udregninger og resultater til nogle opgaver?? Skal aflevere det på onsdag og jeg fatter ingenting af det...:S -
Fordoblingskonstant
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med følgende opgave?:Funktionen f er givet ved f(x)=10*exp(0,5*x)a) Bestem fordoblingskonstanten for f:T2= ln(2)/0,5 = 1,4b) Hvor mange gange større bliver f(x), når x vokser med 2?Hvad er det man gør her, for man kan vel ikke bare tage differensen mellem fx. 10*exp(0,5*... -
eksamen...
ForumindlægHey.. r der nogle, der kan fortælle mig datoerene for hvornår gymnasieelever skal op til de skriftlige prøver. Tænker på 2 g.... -
Eksamen
ForumindlægHej Jeg vil gerne vide om man skal op i en eksamen, hvis man har valgt kemi A som valgfag. Og hvis der er, bliver det lodtraækning angående om det skal bliver mundtligt eller skriftligt? -
Tysk eksamenskarakter
ForumindlægHejsa, Min tysklærer sagde tideligere på året, at såfremt vi skulle op til mundtlig tysk eksamen, vil den mundtlige karakter blive 'dublikeret' således at man også får en ekstra skriftlige karakter. Eks. elev uden eksamen: Skriftlige årskarakter: 10 Mundtlig årskarakter: 10 Eks. e... -
HF Sprog?
ForumindlægHeJ Er det obligatorisk at have tysk, fransk eller spansk på hf? Hvis det er .. får man så skriftlig karakter på B niveau, som man gør på gymnasiet? -
Reportage layout??
ForumindlægJeg står og skal skrive en reportage, men nu er jeg kommet i tvivl om hvilken str. skrift underrubrikken, mellemrubrikken og brødteksten skal være? På forhånd tak :-) -
Hurtig forklarelse
ForumindlægNogen der kan forklare mig den her sætning? (attributter) På rådhuspladsen smed disse kvindeligehedens kunstige attributter i en skraldepose med skriftter, hold danmark ren. -
Antal eksamener i 2020
ForumindlægHalløj alle :) Er der nogle, der ved hvor mange eksamener, vi skal op i, hvis vi afslutter gymnasiet i år 2020? Og er der en specifik fordeling af mundtlige og skriftlige eksamener? -
HF eksamen august 2011 valgfag
Forumindlægløs ligningen: e^x = -3x^2+6x Løsningen skal være eksakt ( uden lommeregner). Ellers er det selvfølgelig hurtig gjort. Måske er det en læreropgave. Line -
kvadratsætning !
ForumindlægHej. Jeg er ved at repetere noget matematik for skal op til skriftlig matematik i morgen. Har læst at der bl.a. forventes at eksaminanderne skal kunne anvende kvadratsætningerne og reducere udtryk. Er der nogen herinde som kan komme med et eksempel på en kvadratsætning? Jeg kan slet ikke huske... -
alfa-partikel
Forumindlæghåber i kan hjælpe migdet radioaktive nuklid polonium-210 hendfalder ved udsendelse af en alfapartikel.a) opskriv reaktinsskemaet for henfaldet og beregn Q-værdien..DETTE HAR JEG GJORTfor at måle alfapartikelernes kinetiske energi afbøjes de i et homogent magnetfelt med fluxtætheden 0,44 T. Parti...
