Søgning på: srp historie musik. Resultater: 18721 til 18740 af 24890
-
AT6 - 9/11: besvarelse af problemstilling
ForumindlægHej allesammen. Jeg har i mit AT6-forløb valgt terrorangrebet 9/11, i fagene Historie A og Religion C. Jeg har brug for lidt forslag til besvarelse af de problemstillinger som omhandler religion: - Hvad er terroristernes religiøse begrundelse for at begå terrorangrebet på World Trade Center... -
Lille rettelse af oversættelse
ForumindlægHej1 Jeg har oversat denne sætning fra dansk til tysk. Dansk: Historien handler om en ridder, som også er hovedpersonen, der ikke tog sin rustning af. Tysk: Das Märchen handelt von einem Ritter, als auch den Hauptperson ist, der nicht seiner Rüstung herauswollte. -Er det rigtigt... -
Eksamensprojekt.
ForumindlægHej! Jeg skal skrive eksamensprojekt i religion og historie med fokus på overgangen fra asatro til kristendom. Hvilke områder/synspunkter vil I foreslå at jeg tager med og hvad skal jeg især lægge vægt på. Jeg har tænkt mig at indddrage noget med Ibn Fadlan, men det er stort set også det eneste j... -
Forklaring på kærlighedsrevolutionen?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her og skriver til historie eksamen, og jeg har om yuppies og hippies. Men er gået lidt i stå i en ting. Nemlig kærlighedsrevolutionen og så hippierne? Altså hvad var kærlighedsrevolutionen og hvad gik hippierne ''indfor'' under kærlighedsrevolutionen? Håber i... -
nogle gode ideer?
ForumindlægGod morgen Alle sammen Jeg skal til at have besluttet mig for hvad jeg vil skrive i min studieretningsprojekt på gymnasiet, men jeg ved ikke hvad jeg kan skrive om, Min studieretning er: Kemi A, biologi A, Mat B og selvf. Historie A, Dansk A Er der nogen der har nogle gode ideer? -
hjææælp!!
ForumindlægJeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, jeg skal snart op i eksamen og jeg kan ikke fnde ud af at skrive stil!! Jeg er simelthen så dårlig til at finde på en historie, eller til at beskrive hvad der er sket....jeg plager normalt at få 4 i karakter, jeg vil så gerne højer op, men ved ik ´hvad ... -
Emne til SR-Opagave
ForumindlægHej. Jeg skal skrive min 3'års studieretningsopgave her om en halvanden måned. Mine fagkombinationer er Samfundsfag - Historie. Jeg ved dog ikke, helt hvilket emne jeg vil have om, så tænkte på om i evt. havde nogle forslag? (Samfundsfag er hovedfaget, hvis nogen skulle være i tvivl). -
Skal du bestå spansk?
ForumindlægHej, skal du bestå spansk til sommer? Jeg underviser både på gymnasium (1., 2. og 3.g) og universitet. Jeg underviser i forskellige fag, for eksempel i grammatik, historie, samfundsforhold, osv.. Vi kan for eksempel aftale privat undervisning mm. Vil du høre mere? Skriv til spanishr... -
Søger opgaver med 10 el. 12
ForumindlægHej. Jeg søger opgaver/synopser med karakter på 10 eller 12 (gerne fra eksamener) til inspiration og læring her op til min HF eksamen: - Synopsis til KSH (religion,samfundsfag,historie) B - Englesk skritlig B - Dansk skriftlig A - Matematik B (+ mundlig synopsis) - Samf.B Så har i... -
Skriv en saga
ForumindlægHej alle Jeg skal i dansk skrive en saga, og jeg er helt lost. Skal man bare selv digte, altså vælge et sted og nogle random personer, og så digte en historie om dem? Det eneste vi har fået, er et eksempel på en saga, og så er vi blevet bedt om at skrive en saga selv. Hjælp! Hils... -
Frederik III''s håndfæstning
ForumindlægJeg er ved at skrive og finde materiale til min dansk-historie opgave i 2.g. Jeg skriver om enevælden, og skal gerne have frederik III's håndfæstning som kildemateriale. Kan ikke finde den på nettet. Har dog en bog hvor den sidste side er i, men ville gerne have lidt mere af den. Nogen der ve... -
Den kolde krig - Berlinmurens fald
ForumindlægHEJ SØDE MENNESKER! Jeg har trukket historie mundtligt, og jeg lidt blank. Jeg har om den kolde krig - murens fald. Jeg har et spørgsmål der lyder: Hvordan blev Danmark påvirket af murens fald og delingen af tyskland? I må meget gerne skrive hvis i ved noget om det, ELLER hvis i har links;)) -
kilde kritik af artikel
Forumindlægjeg skal op til mundtligt historie imorgen som min sidste eksamen... mit emne er "The great depression" jeg sidder med en kilde der er trykket dagen efter børskrakket 1929, det er en artikel af New york times.... var desperat brug for hjælp til noget jeg kan sige om den, nogen der kan h... -
HJÆLP til mundligt dansk
ForumindlægHjælp Jeg har mundligt prøve imorgen i dansk og jeg har trukket noveller jeg har hørt man ikke skal fortælle resume ellers kan man ikke få højere end 4 og jeg har valgt at fortælle historien i berettermodellen F.eks Anslag de snakker sammen og man ved han kan lide hende Er det en DUM ide? -
At skrive en personkarakteristik
ForumindlægJeg skal skrive en såkaldt "characterization", men jeg bliver ved med at slå over i referat. Er der en venlig sjæl, der skulle have lyst til at forklare mig, hvad man skal opfylde i en personkarakteristik? Jeg tænker tid o.lign. Og hvad man absolut ikke må? Såsom at inddrage historien -... -
merkantilisme og slavehandel
Forumindlæg· Jeg er gået død i min historie opgave, og tænkte på om der evt. var en der kunne sende mig nogen gode sider, har en gammel stil liggende eller bare kan fortælle mig lidt. :) Hvad er merkantilisme og hvilken sammenhæng har det med s... -
Identitetsdannelse i traditionelle, moderne og senmoderne samfund
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive eksamensprojekt i historie og psykologi. Emnet er Identitetsdannelse i traditionelle, moderne og senmoderne samfund Jeg har ikke rigtig kunne finde nogle bøger som fletter emnerne sammen, kun den historiske del for sig og det sociologiske aspekt for sig.. Håber nogle kan... -
AT om Breivik
ForumindlægJeg vi gerne havee om Breivik i AT i kombinationen historie og religion. Den problemformulering jeg er kommet frem til indtil videre er: Hvad er baggrunden for Breiviks handlinger og hvordan afspejler Norges samfund i hans handlinger Er i tvivl om det er nok. Jeg har ikke rigtigt nogle proble... -
H.C. Andersen " rosenalfen"
ForumindlægHej alle bruger på studieportalen.dk, jeg har nogle spørgsmål. 1) Hvad er H.C.Andersens personlige budskab med denne historie? 2) Er der nogle der kan forklare mig hvad antropomorphisering er ? 3) og hvad mener H.C.Andersen med "ak dog"? Vil i være søde at svare så hurtigt i k... -
projekt om indianerne i usa
ForumindlægHej. jeg er ved at lave et projekt i engelsk om indianerne i USA, men jeg mangler nogle tekster jeg kan perspektivere til, eller opgive som kilde. så jeg tænkte om der ikke er nogen der kender til enten nogle sange eller historier, der på en eller anden måde fortæller noget om indianerne forhold...
