Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 18741 til 18760 af 42938
-
Nervøs
ForumindlægHej studi, Jeg skal op til en AT-prøve her på fredag og er allerede meget nervøs for, hvordan det kommer til at gå. Har lavet en udmærket synopsis, men min lærer siger, at han ikke kan svare på, hvad jeg skal fremlægge ud fra synopsen. Er blevet enig med mig selv om, at jeg bare tager det væs... -
Andengradspolynomium: Betydning af koefficienten a ved brug af diff. regning
ForumindlægHej Jeg står og skal til mundtlig mat a eksamen her om et par dage. Jeg skal kunne redegøre i et af spørgsmålene for koefficenterne a og b i et andengradspolynomiums betydning. Det skal dog gøres ved brug af differentialregning. Jeg kan allerede finde ud af b ved: f(x)=ax^2+bx+c f'(x)=2ax+... -
Vikingetiden, trelleborge, rigssamling
ForumindlægHejsa :) Jeg har trukket Vikingetiden til min mundtlige eksamen i historie, og har lige lidt besvær med at forstå nogle forhold. Er det ikke rigtigt forstået, at Gorm den Gamle var den første konge, som man efter nutidens begreber vil anse som konge? Men at der før ham har eksisteret konger, ba... -
Notater til fysik
ForumindlægHej. Det eksaminstid, og vi har alle eksaminer. Håber I klarer den godt derude til prøverne. :) Jeg har snart en fysik eksamen (mundtlig c niveau) og ville høre om nogle havde notater til følgende, som de kunne hjælpe mig med. - Lys beskrevet som bølger (gitterligningen, Brydning og reflekt... -
Hjælp! Består jeg??
ForumindlægHey jeg går i 2g og er lige dumpet i oldtidskundskabs c eksamen med 00 og jeg fik også 00 sidste år i fysik c. I morgen skal jeg op til tysk hvilket er mit værste fag og ved ikke om jeg dumper eller består.. ud over det ser mine karaktere fine ud og mit årsgennemsnit lå på 5,8 - men det ikke gået... -
Gå et år om??
ForumindlægHej. Jeg går på 2 år på handelsskolen, hvor jeg er ved at tage hh. Som alle nok ved er eksamen igang lige for tiden.. Men du er det sådan at jeg er blevet og har været syg i næsten en uge, så i torsdags kom jeg ikke op i IØ mundtligt, og idag igen blev jeg ndt til at ringe og sige jeg stadig va... -
regler for optagelse
Forumindlæghej. Jeg er lige blevet optaget på RUC nye Humtek-linie. Det kræver dog at jeg lige tager en lynkursus i Mat på B-niveau. Jeg har dog allerede haft det i gym. Den gang fik jeg 5 i årskarakter i både mundligt og skriftligt. Til eksamen fik jeg 6 i begge dele. Det ringede jeg og snakkede med RUC... -
Produkt til Historieeksamen
ForumindlægHej, Studieportal. Jeg skal op i mundtlig historie til eksamen, hvor det er obligatorisk at have et produkt med. Jeg har trukket den kolde krig og min problemformulering er: " Hvilke midler og metoder benyttede USA under den kolde krig for at hindre kommunismens udbredelse" Jeg mangler ... -
Færdig eksamenssynopsis om Bob Marley. Ønsker respons.
ForumindlægHej Jeg skal aflevere min eksamenssynopsis imorgen i engelsk A og tænkte om nogen kunne give mig lidt feedback på min 99% færdige opgave om Bob Marley. Litteraturlisten skal ikke vurderes. Alt i opgaven har jeg læst om og har jeg kildeangivelse, samt forsvar til, vil bare have vurderet: Om der er... -
Sammenligning af lyrik
ForumindlægHej :) Jeg har gang iden mundtlige eksamen forberedelse og har trukket "ægteskab og kærlighed gennem tiderne". Jeg har planer om at sammenligne en nymoderne kærligheds sang med en af digtene fra pensum. Jeg har valgt at analysere "Fuck dig" af Anna David med "Nu brister i... -
skæring med x- og y -aksen
ForumindlægHej! Jeg står, og skal op til mundtlig matematik eksamen her i maj. Jeg er derfor igang med, at lave dispositioner til alle de seks emner vi har haft i løbet af skoleåret. Jeg er ved lineære funktioner lige nu. Jeg har derfor et spørglsmål ang. skæring ved x og y-aksen: Eksempelt lyder: I forbin... -
Polymerisation (polyester, polyether og polyamider)
ForumindlægHej, Inden længe skal jeg til Kemi B mundtlig eksamen og et af spørgsmålene omhandler polymerisation hvor produkterne er polyester, polyether og polyamider. I min Basis Kemi B bog står der meget lidt om netop dette og på nettet er udvalget også minimalt - derfor prøver jeg lige med et par spørgs... -
fremskrivningsfaktor
ForumindlægHejsa :) Vi skal til mundtlig eksamen om en uge og har et par spørgsmål. Vi vil gøre rede for at f i ekspotentiel funktion er aftagende for 0<a<1 og voksende for 1<a. I papirer fra vores lærer får vi forklaret at det er fordi: f(x+deltax)=b*a^x*a^deltax=f(x)*a^deltax ... hvordan kan det ... -
Eksamensforberedelse
ForumindlægSå blev det igen eksamenstid og endnu engang fik jeg udtrukket et fag som er meget usikker i, og selvfølgelig som den afsluttende inden huen skal på, typisk :) Men det jeg vil hører om er, om der er nogle der skulle ligge inde med nogle eksempler på opgaver man kan komme op i til den mundtlige ... -
Forskel på ligninger og en lineær sammenhæng
ForumindlægJeg er i gang med at forberede mig i de spørgesmål jeg kan komme op i til matematik eksamen mundtligt, og er gået lidt i stå med spørgesmålet om hvad forskellen på ligninger og en lineær sammenhæng er. I spørgesmål 1, står der følgene: Gør rede for væsentlige ting indenfor emnet. Redegørelse sk... -
Fremstilling af acetylsalicylsyre
ForumindlægHej hej Jeg har et lille spørgsmål i forbindelse med kemidelen af min AT-synopsis og mundtlige AT-eksamen, der omhandler acetylsalicylsyre. Jeg ved at man kan fremstille acetylsalicylsyre ud fra salicylsyre og eddikesyreanhydrid, men mit spørgsmål er om man også kan fremstille det ud fra salicy... -
Industriel fremstilling af aspirin - HJÆLP!
ForumindlægHej hej Jeg har et lille spørgsmål i forbindelse med kemidelen af min AT-synopsis og mundtlige AT-eksamen, der omhandler acetylsalicylsyre. Jeg ved at man kan fremstille acetylsalicylsyre ud fra salicylsyre og eddikesyreanhydrid, men mit spørgsmål er om man også kan fremstille det ud fra salicyl... -
Aspekter af Nietzsche?
ForumindlægHej Folkens. Jeg sidder og er i gang med min afsluttende AT mundtlige eksamen (Samf og religion). Jeg skriver om Nietzsche, og jeg er i gang med at svare på om vi ser aspekter af hans filosofi i dag (Guds død, overmennesket, at dette skulle "vinde" over kristendommen etc) Jeg vil se... -
3 spørgsmål før mateksamen
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser til mundtlig mat-eksamen, og tre af spørgsmålene driller: 15. Integralregning Gør rede for begrebet stamfunktion og for de regneregler, der sætter os i stand til at bestemme stamfunktioner til polynomier. Jeg kan godt gøre rede for hvad en stamfunktion er, men hvad skal j... -
Kemi A noter søges :)
ForumindlægSå er den mundlige eksamen ved at nærme sig. Jeg har været så uheldig at trække kemi A hvilket langt fra er min stærkeste side :) Jeg har fået et ark hvorpå der er angivet emnerne vi kan komme op i samt hvilke ting jeg burde kigge på indenfor disse emner :) Sagen er bare den, at vi har arbejdet...
