Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18761 til 18780 af 27879
-
Kano - idræt b drejebog
ForumindlægHej derude. Jeg skal hører om der er nogle der sidder inde med ideer til en drejebog i kanosejlads. Vi er 2 der skal til eksammen hvor et af emnerne er kano, så ville hører om folk kan komme med nogle interessante forslag til hvordan de 20 min skal forløbe? (vi overvejer lidt at gå sammen med... -
KS Synopsis hjælp.
ForumindlægHF 2. år Jeg skal have afleveret en synopsis på sidste skole dag (11 Maj), mit emne er; Den kolde krig og den nye verdensorden efter 1989 Jeg har hertil fået bilag på i alt 13 stk. Mit spørgsmål er så om der er en eller f... -
Rapport
Forumindlægjeg skal skrive en flerfaglig rapport på HHX og vil gerne ha emnet økonomien i dansk fodbold.! ting som hvorfor der krise, hvordan det kan blive bedre, hvordan det startede osv. men er lidt i tvivl om hvilke fag jeg skal bruge.. tænkte nogle har et bud :) tænker lidt VØ og IØ? -
Musikvideor
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg er i gang med eksamen og har trukket musikvideoer, men har ikke rigtig nogen idé om hvordan jeg skal komme ordentlig igang med emnet. Jeg ved ikke hvilken sang jeg skal arbejde med, da sangen SKAL være dansk, jeg overvejer lidt Tina Dickow, men vil gerne have mange s... -
Hvorfor er dokumentarfilm så populære?
ForumindlægJeg er i gang med en større dansk opgave, og har om dokumentarfilm. Jeg mangler noget sekundærlitteratur dertil, og gerne noget om hvorfor dokumentarfilm er blevet så populære, eller hvordan man kan bruge en domkumentarfilm til, at skabe debat/fokus på et specifikt emne. Så hvis der er noge... -
Babylonsk matematik
ForumindlægHey gutter!! Jeg skal snart begynde med SSO, hvor jeg skal skrive i matematik, nærmere Babylonsk matematik... Jeg har været på mange bibl. for at finde materialer, som omhandler det emne. men uden held.. Er der nogen af jer som evt. ka hjælpe mig med at finde materialer ved at skrive en litterat... -
Cubakrisen?
ForumindlægHeysa, jeg skal skrive 3.g opgaven i historie om Cubakrisen, men jeg været på 3 biblioteker og har kun fundet to små bøger som jeg ikke kan bruge til noget. jeg forstår det ikke for der er så mange der har skrevet om dette emne, men jeg kan dog ikke finde nogle bøger, nogle som har nogle ideer? -
Stokastisk variabel
ForumindlægHej, jeg har en opgave som jeg slet ikke forstår. Opgaven lyder: En stokastisk variabel X kan antage værdierne -2,1,4,5. En del af sandsynlighedsfordelingen for X fremgår af tabellen: t -2 1 4 5 P(X05) ½ 1/4 1/5 Bestem P(X=5... -
HJÆÆÆÆÆLP FAST REKLAME
ForumindlægHej. Jeg har trukket emnet "fast reklame" til dansk mundtlig fsa. Jeg kan slet ikke huske hvad en "fast reklame" er, så ville spørge om nogle kunne hjælpe. Jeg tænker her på om der var nogle som kunne bestrive hvad en fast reklame er, og måske give et par links osv. Jeg ... -
biologi og oldtidskundskab
ForumindlægHej Jeg skal skrive en synopsis i AT indeholdende fagene biologi og oldtidskundskab. Jeg har fået emnet 'DNA klassifikation'. Jeg har store kvaler med at finde en indgangsvinkel. Hvordan jeg skal få integreret de to fag og dernæst hvilket materiale jeg kan bruge og hvor jeg finder det. Er... -
Dna klassifikation
ForumindlægHej Jeg skal skrive en synopsis i AT indeholdende fagene biologi og oldtidskundskab. Jeg har fået emnet 'DNA klassifikation'. Jeg har store kvaler med at finde en indgangsvinkel. Hvordan jeg skal få integreret de to fag og dernæst hvilket materiale jeg kan bruge og hvor jeg finder det. Er... -
Eksamensopgaver
ForumindlægHej alle, jeg skal op i matematik terminsprøve her imorgen, og tænkte på om i ikke vile gøre mig en stor tjeneste at hjælpe med at finde alle de forgående års Matematik eksamen b opgaver, hvor der står hvordan opgaven er løst? - På den måde kan jeg få indblik i de forskellige emner, og hvordan je... -
AT - Katolikker og protestanter i Nordirland
ForumindlægHvordan kan man argumentere for, om konflikten mellem katolikker og protestanter i Nordirland er religiøs eller politisk? Man kan jo redegøre for hvilke religiøse forskelle der er mellem katolikker og protestanter, men det er jo næsten et helt emne for sig, så jeg er i tvivl om hvordan man kan k... -
Plastic - eventyrreferencer
Forumindlæghey er i klassen igang med at gennemarbejde bogen plastic. har fået opgaven at kigge lidt på de eventyrreferencer som er i bogen og hvilke betydninger de har og kunne godt bruge noget hæl. er klar over at det nok ville være nemmere at hjælpe med hvis man havde bogen ved sin side,men hvis der er n... -
AT Forvirring.
ForumindlægJeg skal lave min AT Synopsis. Jeg har valgt Religion og Psykologi, samt emnet Abort. Jeg overvejede så at kigge på Fosterdiagnostik. Psykologi med eksistentiel Psykologi Og Religion med etik. Jeg er dog blevet lidt forvirret over, hvordan jeg egentlig helt præcis skal bruge fagene. AT er jo ... -
SSO Komplekse tal
ForumindlægHej jeg skal skrive om komplekse tal til 3års opgaven, og jeg synes det er lidt svært at overskue emnet som en helhed. umiddelbart er tredjegradspolynomiet, og dets relation til komplekse tal, det jeg bedst kunne tænke mig at sætte fokus på, men er lidt i tvivl om hvordan man kunne stykke sådan... -
Hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg har haft mange sygedage, så jeg virkelig bag ud i forhold til fysik. Derfor vil jeg gerne indhente det mine klassekammerater har lært. Jeg skal til at læse om Elektricitet, elektromagnetisme, ohms lov, induktion, ampere, volt osv. Er der nogen som kan skrive en liste som er ... -
Sfærisk geometri og navigation Hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal skrive SSO i matematik. underemnet er sfærisk geometri og navigation.. jeg kunne defor godt tænke mig, at få nogle links til sidder hvor der er lavet nogle tegninger og figur af sfæriske cirkel o. lig. Jeg vil samtidig høre om der er nogle der har noget erfaring om det... -
Vækstmodeller. Lidt småproblemer
Forumindlægf(x)=2,5x+3,1 a) Hvor stor en vækst giver en forøgelse af x- værdien med 3? Nogle der gerne vil hjælpe mig med denne her? Rigtig gerne et facit og fremgangs måde.. vil selvfølgelig helst gerne lære det, var der ikke i de 2 timer vi har haft om emnet, men har læst i bogen og lavet nogle mindr... -
SSO I ENGELSK
ForumindlægJeg har besluttet mig for at skrive min sso i engelsk, men jge ved ikke hvad jeg skal skrive om, for alle emner jge havde tænkt har min vejleder sagt nej til. så nu tænkte jeg på at skrive om IRA eller konflikten i Nordirland, nogen der kan anbefale dette, og som måske kunne fortælle hvad deres o...
