Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 18761 til 18780 af 111527
-
Biotek
ForumindlægHej Alle sammen. Er der nogen der har haft biotek ? jeg står og skal til at vælge studiretning, men ved ikke lige helt om biotek retningen vil være den rette valg. -
Planters optagelse af nitrat
ForumindlægHvordan optager planter nitrat? Ja, gennem rødderne - det ved jeg, men sådan lidt mere detaljeret! Håber nogen kan hjælpe hurtigt.. -
Navngivning???
Forumindlæghåber der er nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig???hvad giver propansyre + ethanol ---> er det (propylproponoat/ propansyrepropylester) ???C-C-C(=0)-C-C-ved ikke hvad det skal hedde på højre side af reaktionspilen. -
Fysik opgaveregning..
ForumindlægHej Er der nogen har nogen eksempler på de forskellige opgaver som kan komme og svare på dem selvfølgelig. I har evt. noget der ligger på jeres computer eller kende en side med rigtigt meget stof. Det vil være en stor hjælp, hvis i sendte det til mig.. På forhånd tak -
Hvorfor kan gas ikke opløses i vand?
ForumindlægHvorfor kan gas ikke opløses i vand? -
dansk
ForumindlægMin lærer sagde engang, at det ville være en god ide om at snakke lidt om fagenes muligheder og begræsninger. Men kan ikke rigtig se nogle begrænsninger.. hmm.. jeg skriver i dansk og historie.. Dvs. humanistisk og samfundsfagligt.. Hvilke begrænsninger kan der være ved disse fag? -
solcelle
ForumindlægHey! Har lavet en rapport om solceller. Forsøget foregik på HCØ, hvor vi skulle fremstille solcellen efter følgende vejledning:http://www.matnatverdensklasse.dk/uv-mat/nano/solcelle1.pdfEr der nogen der ved hvorfor man skal bruge eddikesyrer? -
Katalysator
ForumindlægHer en lille hurtig én:Kan en katalysator også være en gas?pft. -
Diplomingeniør i integreret design
ForumindlægHej folkens :) Hvorfor er det ikke mere populært at være diplomingeniør?? Alle bliver optaget på integreret design, men sys det lyder som et fedt studie! Har man bedre muligheder med en civil ingeniør i design fra DTU eller hvad? - Anders -
lidt hjælp!
ForumindlægLige et lille spørgsmål. Sådan lyder det vi har lavet i rapporten. Carboxylsyre: Ækvivalentvægten af en carboxylsyre er altså den vægtmængde der indeholder 1 mol – COOH. Hvis syren er monovalent (kun en carboxylsyregruppe) er ækvivalentvægten altså den samme som molvægten. Crboxylsyren titreres m... -
Rettelse af fejl i reaktionsskema for fældningsreaktion
ForumindlægHej . Håber der er nogen der kan jælpe mig med følgende: Dette reaktionsskema indeholder 5 fejl, hvilke? (Fældningsreaktion) 2 FeBr2 (aq) + Pb(NO3)2 (s) = PbBr2 (aq) + 2 FeNO3 (aq) På forhånd tak for hjælpen ! -
Karakter
ForumindlægEr der nogen der ved hvad karakterkrav er til en optagelsesprøve på HTX. Jeg skal nemlig på optagelses prøve, og jeg vil gerne vide hvad den laveste karakter er for at komme ind på HTX :) -
Oxygenholdige grupper
ForumindlægBilledet af vedhæftet, nogen der kan vise mig de oxygenholdige funktionelle grupper i syren? Der hvor jeg har sat en cirkel, har vi carboxylsyre, men hvad med de andre? -
Reaktion?
ForumindlægHey nogen der kan fortælle mig hvilken type reaktion dette her er: C4H10O + HCl ? C9H9Cl + H2O Er det ikke en syre-base reaktion??? -
Navngivning
ForumindlægEr der en eller flere der vil hjælpe mig med, at fortælle hvad chloropropionphenone hedder på dansk, og hvordan strukturformlen ser ud? På forhånd tak :) -
Sandt eller (fuldstændig) falsk
ForumindlægFosforsyre er jo en tripot syre. Når den reagerer med vand, sker der så følgende reaktioner? H3PO4 + H2O ? H3O+ + H2PO4- H2PO4 + H2O ? H3O+ + HPO42- HPO4 + H2O ? H3O+ + PO43- -
Elektronspring
ForumindlægHvornår sker et elektronspring? Når der kommer energi til atomet? Et eksempel ønskes!... Også gerne en forklaring om hvornår der udsendes energi i form af fotoner fra atomet... På forhånd tak -
er der nogen der ved hvad Chromatografi er?
Forumindlæger der nogen der ved hvad chromatografi er for noget? haster virkelig.... (: -
Bilmotors cylinder
ForumindlægHej jeg har en opgave jeg ikke forstår noget af har svært ved den. Opgaven lyder således: I en bilmotors cylindre sker forbrændingen ved en meget høj temperatur. Derfor har udstødningsgassen et relativt stort indhold af NO. Man kan nedsætte NO-indholdet ved at sende udstødningsgassen gennem en &... -
Ti-92 funktioner
ForumindlægJeg har fået en Ti-92 men mangler lidt hjælp til nogle ting. Hvordan "solver" man, med hensyn til, fx x? Hvordan laver man en kurve udfra en masse punkter (x,y)? Skriv endelig!!!
