Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 18781 til 18800 af 23609
-
Isolering af dna
ForumindlægJeg har nu siddet med denne rapport det meste af dagen, og jeg er helt tom i hovedet .... Vi har i timen lavet et forsøg, hvor vi skulle isolere DNA fra et løg .. Spørgsmålet lyder så: 3. Redegør for princippet i den anvendte metode, herunder betydningen af de vigtige delprocesser, som indgå... -
polære og upolære stoffer
Forumindlæghåber der er nogle søde mennesker der kan hjælpe mig. Det er sådan jeg skal lave en kemi rapport men kan simpelthen ikke komme igang med det sidste spørgsmål derfor ville jeg høre om nogle kan hjælpe mig på forhånd tak for hjælpen:) 10. Gør rede for bindingsforholdene i heptan, vand, kaliumperman... -
N2 og O2
ForumindlægHhv. Dinitrogen or dioxigen, har jeg ret? Eller dioxid? Der står i min bog at: "Alm. indångsluft indeholder ca. 80% kvælstof N2 og ca. 20% ilt O2. Er der altid to a hver? Troede bare man indåndede oxygen-atomer... :p er det alle grundstoffer der optræder som molekyler? Lige en... -
Lektiehjælp i Århus.
ForumindlægHey alle sammen. Jeg er en pige på 19 år der har brug for lektiehjælp PRONTO! - da min gamle lektiehjælp selv har travlt med eksamner. Jeg skal op d. 6 juni, så jeg søger allerede hjælp fra imorgen af. Jeg skal op til NF eksamen på HF - så det handler om gennemgang af rapporter, omskrivning... -
fremstillig af jern .....
Forumindlæghey rapporten hedder Fremstilling af Jern(II)Sulfat HeptaHydrat der står i min opg at beregn massen af den FeSO4.7H2O der maksimalt kan dannes. dette tal benævnes det teoretiske udbytte, mteo. skal man ikke starte med at finde massen af de tre grundstoffr FeSO4.7H2O ved hjælp af peridisk... -
Verdensbilleder - historie og engelsk
ForumindlægSom overskriften siger, har jeg om jeg verdensbilleder - historie og engelsk. Jeg skal skrive en rapport om emnet... Er der nogen, der eventuelt har nogle noter liggende som de kan bidrage med eller noget andet.. Det vil være en stor hjælp :) Problemformulering: Hvordan kan udviklingen af de... -
figur over det danske politiske system
Forumindlæghej :) er ved at lave en samfundsfags rapport, hvor jeg har en figur som kan ses på den vedhæftede fil, det er en figur over det iranske politiske system, men vil meget gerne have en sammenligning med det danske, og efter jeg har ledt længe, og ikke kan finde nogen, så håbede jeg på at nogle heri... -
Epidemi og pandemi
ForumindlægJeg er igang med at skrive en rapport, og er stødt på spørgsmålet: Hvad er forskellen på epidemi og pandemi? Wikipedia skriver at en epidemi forkommer, når en smitsom sygdom breder sig meget hurtigt i en befolkningsgruppe i et bestemt område. Hvis sygdomsudbredelsen bliver verdensomspændende,... -
eksponentiel vækst
ForumindlægHejsa, Jeg har 2 spørgsmål som jeg vil stille jer: Af en rapport fra sundhedsstyrelsen fremgår det, at sammenhængen mellem husradonkoncentrationen og stueradonkoncentrationen i enfamiliehus er givet ved udtryk log(H)=0,227+0,977*log(S) Hvor H er husradonkoncentrationen (målt i Bq/m3) og S ... -
Opgave
ForumindlægHejsa, Jeg har 2 spørgsmål som jeg vil stille jer: Af en rapport fra sundhedsstyrelsen fremgår det, at sammenhængen mellem husradonkoncentrationen og stueradonkoncentrationen i enfamiliehus er givet ved udtryk log(H)=0,227+0,977*log(S) Hvor H er husradonkoncentrationen (målt i Bq/m3) og S e... -
Søger stof om "Demokrati og medier"
ForumindlægHej, Jeg har for nyligt fået en samfundsfagsrapport for, der skal omhandle demokrati og medier. Rapporten er en slags øvelse til en synopsis. Vi skal lave en problemformulering, opstille nogen problemstillinger og redegøre, analysere og vudere det. Vi skal selv finde på vores emne, men det ska... -
Pensum
ForumindlægHejsa Kan man komme op i samme pensum som man havde fra gamle ordning? Jeg er flyttet til den nye ordning, men mangler nogle uafsluttede fag fra den gamle ordning. På nogle punkter vil jeg helst op i ny pensum, idet pensum ikke vil være fuldpensum, som det ville være på den gamle.. På den ande... -
atwoods faldmaskine - bar kig :-)
ForumindlægHej Jeg er i gang med at lave en rapport over atwoods faldmaskine. Der har jeg lavet en graf hvor jeg har fået: y = 0,006x^2 + 0,2482x + 0,0505 R2 = 0,9755 men er det noget med at accelerationen er dobbelt så stor eller hvordan er det at det fungerer? jeg skal: En sammenligning af regressio... -
Bevis formlerne til bestemmelse af konstanterne a og b ud fra to støttepunkter
ForumindlægFørst skal jeg lige gøre det klart at det er en rapport jeg er ved at skrive, I skal derfor ikke svare med tal, men kun udregninger med bogstaver !!! Jeg er nået så langt: y2 - y1 = a * x + b - (a * x + b) 1. spørgsmål: Kan jeg minus y2 og y1 ? eller er det 2 forskellige ? 2. spørgsmål: Når jeg... -
Forsøg - Ohms lov
ForumindlægHej alle. Jeg har lidt problemer med forståelsen af et forsøg, som jeg skal lave rapport over. Forsøget går ud på, at sende en elektrisk strøm gennem en metaltråd og målesammenhørende værdier af strømstyrken I og spændingsforskellen U og vha. Ohms lov funde resistansen R. Desuden er trådens di... -
Økologi - Kulturpåvirket
ForumindlægHej, jeg er i gang med en rapport om de tre økosystemer; skoven, åen og søen, men har lidt problemer: 1. Kan man udfra jordprøver bestemme, om skoven er kulturpåvirket? (jordprøven viser et højt indhold af humus, lavt indhold af kalk og en pH på 4,5) 2. Kan man på samme måde bestemme, om åen er k... -
temperatursans
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive rapport. Vi lavede en øvelse med en person, der havde en hånd i varmt vand (42-45 grader) og den anden hånd i koldt vand (10-12 grader). Derefter puttede personen begge hænder ned i lunkent vand. For hånden, der havde været i varmt vand, føltes det lunkne vand koldt, for... -
Udregn hvor mange gram eddikesyre der er i en liter husholdningseddike?
ForumindlægHej Jeg har lavet en rapport om "Titrereing af husholdningseddike" Jeg skulle bestemme molarmassen af eddikesyre og den har jeg regnet ud via Det Periodiske system. Således M( CH3COOH) = 12,01 + 3 * 1,008 + 12,01+ 2 * 16,00 + 1,008= 60,05 u = 60,05 g/mol. Men nu skal jeg udregne... -
dekstrin (kulhydrater)
ForumindlægJeg er ved at skrive en rapport om kulhydrater,(C niveau, biologi) og er gået i stå ved dekstrin. Jeg ved kun hvordan det fremstilles, og synes ikke jeg kan finde nogle sider på nettet omkring dekstrin, tager gerne mod links :) men håber der er en der ved noget om dekstrin, hvad det er for et ku... -
Karlsbroen. HJÆLP!
ForumindlægHej alle. Jeg skal lave en rapport om Karlsbroen. Mit problem er at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive om, som underemner. Indtil videre har jeg "udseende", "beliggenhed", "historie", og "turisme". Jeg mangler virkelig hjælp, og jeg håber at i vil hjæl...
