Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 18821 til 18840 af 60468
-
Eksamener uden for studieretning
ForumindlægJeg skriver om, hvordan det kan være at især humanistisk linje kan risikere at ramme kun naturvidenskabelige fag til mundtlig eksamen op gennem alle tre år i gymnasiet. Jeg vil meget gerne høre om der er nogen, som føler sig presset pga. dette, eller bare jeres generelle holdning til, at man ikke... -
Hjælp til omfumulering
Forumindlæg"What is identity" Svar venligts på engelsk, kan i ikke komme med en forklaring på "what is identity" PÅ ENGELSK TAK PÅ FORHÅND -
Karakter i faget
ForumindlægHej, jeg skal desværre om en uges tid til eksamen i oldtidskundskab C. I den anledning vil jeg gerne spørge jer derude om hvad jeg som minimum skal have i karakter til eksamen for at bestå faget. Jeg endte med 00 i årskarakter. -
Hvilken karakter tæller?
ForumindlægJeg er igang med at tage STX, men har fortrudt jeg ikke valgte HHX. Jeg er så langt nu at jeg ikke gider at starte forfra så har valgt jeg tager det på 6 måneder når jeg er færdig med STX, men mit spørgsmål er så hvilken årskarakter tæller når jeg skal søge ind på mit nye studie? Tak på forhånd -
Dansk A Skriftlig hjælpemidler..
ForumindlægHej. Jeg skal til Dansk A Skriftlig eksamen på tirsdag og ville lige høre om der er nogen der har en oversigt af forskellige stilarter, perioder el. lign. som kan være behjælpelige til eksamen. Det må meget gerne være pdf eller dokument, da der ikke er net til eksamen. Jeg har lidt svært ved at l... -
HJÆLP analyse "Gennem byen sidste gang" Dan Turéll
ForumindlægHar nogen analyseret dette digt før og fået en god karakter?? -For så kunne jeg virkelig godt bruge jeres hjælp til min eksamen, da dansk ikke er mit bedste fag.... Måske jeg kunne låne jeres opgave eller andet.. Håber i vil hjælpe, tak... :) "igennem byen en sidste gang" af Dan Turél... -
Reality-tv og identitetsdannelse
ForumindlægHej :) Jeg er pt igang med min Srp. Jeg skriver om Reality tv og identitets-dannelse. I Psykologi B og Engelsk A Jeg har redegjort for genren reality og for teorier i det senmoderne samfund, der omhandler identiteten og dannelsen af den. Jeg skal nu analysere et afsnit af "Big Brother ... -
Bestået / ikke bestået
ForumindlægNår der nu står på en uddannelse at man skal have følgende krav: Dansk A, Engelsk B, historie B - skal man så have bestået alle fagene både skriftligt og mundtligt? fx hvis jeg nu kun havde bestået engelsk mundtlig, men ikke skriftlig, havde jeg så stadig bestået faget eller ? -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHejsa! Jeg har læst at for at blive universitetslærer skal man have uddannelserne: Stx/hf/hhx/htx (3 år) Kandidatgrad fra højere læreanstalt (5 år) ph.d.- uddannelse eller tilsvarende niveau (normalt 3 år) Men hvad er "Kandidatgrad fra højere læreanstalt" og "ph.d.- uddannelse e... -
Hvad er AT
ForumindlægEfter ferien skal vi have vores første AT-forløb. Er der nogen der vil give en forklaring på, hvad dette AT-forløb går ud på? Vi har fået af vide, at vi skal lave en opgave, der inkluderer to fag. Vælger man selv sin fagsammensætning, eller bestemmer lærerne det? (Jeg er 1.g'er hvis nogen sku... -
INDHOLDSFORTEGNELSE
ForumindlægHeeyy Jeg skal lave en indholdsfortegnelse, og der var en god måde hvor man kunne lave den på word. Det er hvor den bliver helt liige med prikker og sidetal og emne. Man markerer alle overskrifterne og derefter wuptiii så kommer det hele til at være i indholdsfortegnelsen heeelt lige.. Noget i de... -
Opgradering af faget
ForumindlægHej, Jeg vil bare spørge om det er muligt at opgradere samfundsfag på stx fra c til a niveau? Jeg ved at man kan gå fra c til b eller b til a. -
Sproglige linje
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål ved hensyn til sprolige linje på STX. 1. Er der fordele og ulemper ved at tage sproglig linje? Hvis ja, hvad kan de eventuelt være? 2. Hvilke sproglige uddannelser er der, hvis jeg skal læse til den sproglige linje? :-) 3. Hvilke fag er der i 1.G/2.G/3.G? -
eksponentiel
ForumindlægJeg har et lille problem med min aflevering jeg kan simpelthen ikke finde ud af disse to opgaver. Figuren viser størrelsen af Danmarks udgifter til undervisning i 1986 og i 1998. figuren viser at i 1986 bruger med 43.8 mia og i 1998 bruger med 88.5 mia a) Bestem, hvor store Danmarks udgifter ... -
Håbløst? :(
ForumindlægVi har lige fået 2gangs standpkts karakterer.. Og jeg fik uventet 6,0 i gennsmnit tror I det er muligt at afslutte med 8,0 i gennemsnit. Har I eller nogle I kender oplevet lignende? Hvad skal man gøre, hvis det skal ske? Hjælp mig, jeg er bare helt nede :( -
Niveau A, B & C - Obligatoriske fag
ForumindlægHvor mange år skal man have de obligatoriske fag på STX?? Er der noget med: A = 3 år B = 2 år C = 1 år ? ;) -
Reklamekroner
ForumindlægHvordan siger man "reklamekroner" på engelsk?? -
Radioaktiviteten i år 1980
ForumindlægJeg har denne opgave: For et bestemt radioaktivt stof gælder: At radioaktiviteten i 2000 vår 6676,08. I år 2010 var radioaktiviteten på 5454,84 Hvad er radioaktiviteten i 1980? I må meget gerne forklare uddybende hvordan man gør, tak på forhånd :) -
hvordan siger man " jeg er i gang med"
Forumindlægsom overskriften lyder er jeg i tvivl om hvordan man siger fx:"jeg er i gang med en HF-bevis" på engelsk..? -
Danmarks designskole - optagelse
ForumindlægHey .. Så har jeg sendt min ansøgning til Danmarks designskole og venter spændt på at om jeg går vider til det forløb hvor jeg skal løse en hjemmeopgave på minimum 15 sider .. Jeg har læst at det er enormt svært at komme ind , faktisk er det kun ca. 8 % der kommer igennem nåleøjet .. Jeg er lidt...
