Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18821 til 18840 af 28854
-
Tysk eksamen B niveau taksonomiske niveauer
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i tysk snart. Men når man skal analysere en tysk tekst, skal man først redegøre og derefter analysere. Men hvordan kan man analysere en teskt om f.eks. murens fald? I et eventyr kan man komme ind på eventyrtræk osv, men hvad med andre tekster? Håber i kan hjælpe :) -
Eksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal til eksamen i morgen i dansk. Jeg har død og sorg, og jeg tager udgangspunkt i novellen Sidste dag. Når jeg skal snakke om temaerne i novellen, skal jeg så give konkrete eksempler fra tekseten? -
Videnskab
ForumindlægHej det er fordi jeg har fået en opgave på videnskab, og jeg vil høre jer om i vil være søde og prøve at svare på min spørgsmål 1. Passer der hvad videnskaben siger 2. Og om tro og videnskab er sammen Tak for de -
Realisme modernisme - minimalisme?
ForumindlægHej Er der nogen, der ved - og kan begrunde deres svar - hvorvidt minimalisme og kortprosa hører under realisme eller modernisme? -
Den Blomstrende have - analyse
ForumindlægHej :) Jeg skal til dansk eksamen på torsdag. Har valgt novellen "Den blomstrende have" af Naja Marie Aidt. Jeg er kommet til analysering af den, altså komposition. Men det kan jeg virkelig ikke finde ud af, kan ikke finde ud af at bruge berettermodellen, og kan ikke finde en anden ... -
Sætning?
ForumindlægHvad betyder den her sætning? The Hart family eventually boarded the Titanic at Southampton on Wednesday 10th April bound for New york, but Mrs Hart was still very unhappy. -
SRO - hvad er det?
ForumindlægHejsa. Skal snart til at skrive en studieretningsopgave i 2g ... eller SRO, som jeg har hørt det hedder. Men hvad er det egentlig? Har søgt lidt rundt på google, men har brug for et reelt eksempel og forklaring. Og hvad i alverden er et abstract!!!? De største smil Marie. -
Ang. Ressourcerummet
Forumindlæghttp://195.231.159.5/ATapr07/ressourcerum/opgave_fr.html Den kan bruges som inspiration til synopsis-skrivningen. Men er det bare mig, eller er mange af forslagene slet ikkke tværfaglige? Jeg tænker især på dem i "Videnskab og teknik" og "Konsekvenser for natur, mennesker og samf... -
hvilken linje
ForumindlægHejsa allesammen ! (: Jeg ville bare spørge om der ikke findes en sådan side, hvor man kan lave en slags spørgeskema måske og derved finde ud af, hvilken studieretning, der ville passe bedst til en ? -
Terrorisme
ForumindlægHej. Vidste ikke helt hvilken kategori som passede bedst til mit indlæg, men jeg vil bare spørge om der er nogen herinde der kan hjælpe mig lidt? Jeg er ved at skrive en opgave om terrorisme og jeg skal finde ud af hvordan terrorismen har udviklet sig siden 70'erne frem til i dag. Men synes... -
Noter til eksamen
ForumindlægEr der nogen da har noter det nogle af disse værker: La casa de Bernarda Alba Como agua para chocolate Como Greenwich Fresa y Chocolate -
Årsprøve
ForumindlægJeg går i 2. g Skal op til tre skriftlige årsprøve vil lige spørg om der er nogen for regel hvor mange årsprøve skal man i løbe af de to år (1.og 2. g) Kunne være rart få en svar med kilde på. Og ER det en krav at bestå årsprøven. -
Differentialregning
ForumindlægHej alle ! ;) Jeg har en mat rapport, hvor jeg bl.a. skal besvarer følgende sp. 1. Hvilken sammenhæng er der mellem kontinuitet i x0 og differentiabilitet i x0 ? 2. Giv eksempler på løsning af praktiske problemer, som kan løses vha. differentialregning. 3. Hvordan defineres differentialkv... -
Hjælp til eksamen
ForumindlægHejsa, Jeg skal snart til eksamen i spansk på højniveau, og jeg har problemer med hvordan jeg skal læse de forskellige værker op, uden at læse dem alle sammen forefra igen. Men man trækker jo et stykke fra et af værkerne hvor man skal fortælle hvad der foregår. Jeg har hørt at det er godt at skr... -
Congo
ForumindlægHej. Hvilke problemstillinger falder jer ind, hvis i tænker på emnet "Kolonisering, Imperalisme og afkolonisering med fokus på Congo"? Selv tænker jeg på: 1.Hvilke tanker og forestillinger om afrikanere kommer til udtryk i bilagsmaterialet? 2. Hvordan adskiller Congos konge L... -
To ting...
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i old. Jeg har to ting jeg gerne vil have vide: 1. Hvad betyder/hvad er nemesis helt præcist? Er det ligesom når skæbnens ironi gør sig gældene overfor en med en negativ effekt? 2. I kong kroisos omtales barbarene, er barbarene persere? Eller er det grækere, eller no... -
TYSK HJÆLP HASTER!
ForumindlægHej, Dette stykke skal oversættes overfladisk i det jeg ikke kan forstå om det er faderen eller sønne der siger den aller sidste sætning. Schwestern überlieferten ihm einen Satz, den er mit Blutverkrustetem Mund gelallt haben soll, als SICH SEIN VATER EINMAL ÜBER IHN BEUGTE: Von dir nehme ich k... -
Meditation i kristendommen
ForumindlægOkay læser lige om Buddhismen og fandt det meget interresant at der i en af bøgerne står følgende om meditation: Stort set har alle religioner en tradition for meditation. I zen-buddhisme er øvelser i meditation et fremtrædende træk. Indenfor kristendommen er det især i østkirken, at meditation ... -
at blive student 2 gange
ForumindlægForestil jer disse scenarier: Scenarie 1: man går i 3. G, og har efter den sidste eksamen et snit på 8,5. Det studie man brænder for, kræver et snit på 8,7. Er det muligt at gå 3.G om? Scenarie 2: Man har et personligt mål om at nå et snit på 8,5. Men når kun et snit på 8,3 efter den sidste eks... -
spm. vedr. Odyssén
ForumindlægI odyseen er der vendingen/sætninger som anvendes ofte. Eks.: "Og han fik svar af Athene, gudindnen med lynende øjne" Dette er eks. er fundet i 1 sang, vers 44 Kommer lige med et eks. mere: "Dette var det svar hun fik af skyernes samler Kronion" Dette er fundet i 1 sang, v...
