Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 18841 til 18860 af 153957
-
Hvordan fremlægges AT??? hurtig hjælp!
ForumindlægJeg skal til AT årsprøve i morgen (går i 2. g). Prøven foregår ligesom eksamen i 3.g. Men hvor meget af synopsen skal fremlægges?? skal man læse sin problemformulering, delkonklusioner og konklusion op? eller skal man bare gennemgå metode, sin teori og undersøgelse osv.? på forhånd tak for hjælpen. -
Bq og mSv
ForumindlægHej folkens Er der mulighed for at nogen gider at forklare mig måleenhederne for stråling Becquerel og miliesivert? -
årsagerne til at mennesket er forskelligt
ForumindlægHvad er årsagerne til at mennesket er forskelligt både fysisk og mentalt? :) -
Hvor mange afleveringer laver man folkeskolen?
ForumindlægHey derude, jeg kom til at tænke på hvor mange afleveringer man egentlig skal lave i folkeskolen? Hvor mange er det i forhold til gymnasiet f.eks? -
fedtstoffer hjælp
ForumindlægDu bedes beskrive forskellige typer fedtstoffer, herunder n3-fedtsyrer (bilag 3) Jeg ved ikke hvordan jeg skal svare på dette spørgsmåle er der nogle, som kan hjælpe. Jeg tænkte til at starte med at skive om mættede og umættede fedtsyre samt triglycerid, men det er ikke fedtstoffer. Det v... -
Diastolen, vener og blodtryk?
ForumindlægHej, der er noget jeg ikke rigtig kan forstå, håber i kan hjælpe. Jeg har læst at blodet som løber i venerne, ikke er udsat for samme tryk som, det der løber i arterierne. Hvorfor det? hvad er det der gør at trykket er lavere i venerne? -
hjjjææælp:(
Forumindlæghej allesammen. 'jeg kan ik rigtige finde ud af Hvorfor kræver hjertet blodtilførsel(fra kranspulsåren) på trods af alt det blod der fylder igennem det? -
hvilket gym skal jeg vægle?
Forumindlægheej jeg er en dreng på 15 og bor i kbh. jeg skal til af vægle hvilke gymnasie jeg vil på, jeg skal have 5 prioriteter. og jeg skal have det klar til på tirsdag. men jeg er helt blank og kan ikke vælge? mit spørgsmål til jer er hvilke gymnasier er gode og hvorfor :) -
molekyleformel og reaktion
ForumindlægHej Hvordan kan jeg ud fra navnet "ethylpropanoat" vide hvordan molekyleformlen ser ud? Jeg ved at propan er den længste carbonkæde altså 3 C'er, ethyl betyder noget med 2 men hvad betyder oat? Hvordan kan man desuden lave en reaktionsskema for fremstilling af ethylpropanoat? Jeg ... -
selvstuderende under 18 år ?
Forumindlæghej. jeg er 16 år og går i 1g på det almene gymnasium (STX). mit spørgsmål lyder: kan jeg være selvstuderende selv om jeg er under 18? jeg vil gøre det fordi jeg dyrker idræt på højt niveau - er allerede under team danmark - og pga sygdom i familien. altså har jeg brug for selv at styre mit skem... -
Gratis online hjælp tilbydes, folkeskole/gym
ForumindlægHej Hvis du er ligesom mig, kan du sikkert godt lide at snakke med en om dine opgaver og rapporter. På den måde får du en bedre forståelse for emnet og finder fejl og mangler. I sidste ende får du vel, med den forbedrede forståelse, en højere karakter, så mor og far bliver glade. :) Jeg vil g... -
FSA GEOGRAFI!
ForumindlægEr der nogen af jer, der har været oppe i geografi i går eller i dag, ? hehe :D -
Respirationsformel?
ForumindlægHejsa nogen af jer der kender respirationsformlen til planter og dyr? Tusind tak på forhånd -
faseændring
ForumindlægDe fleste stoffer kan være på forskellige faser. F.eks. vil vand ved 100 grader celsius fordampe og blive til gasform. Ser man derfor på varmefylden for vand er den en eller anden kurve, som på en eller anden måde må blive diskontinuert, idet vi når 100grader - for her har man jo, at der først sk... -
Hvordan transporteres stoffer rundt i kroppen?
Forumindlæghej! mit spørgsmål lyder således: hvordan transporteres stoffer rundt i kroppen?? jeg har skrevet dette: Kroppens kredsløb består af hjertet, blodet og blodårerne. Det fungerer som et transportsystem og er livsvigtigt for kroppen. Lungerne Din vejrtrækning foregår i de to lunger. Når du trækker... -
Protein syntesen step by step
ForumindlægHej, Jeg har alvorligt brug for en hånd mht. til at forklarer proteinsyntesen. Håber nogen kan hjælpe! Vh Anna :) -
Stereokemi - laktose og laktase
ForumindlægHej! Jeg sidder midt i min SRP og skal nu til at redegøre kemisk for laktose og laktase. Jeg skal bl.a. komme ind på struktur, stereokemi og funktionelle grupper. Problemet er så bare lige at jeg ingen idé har om hvad stereokemi er og hverken google eller min vejleder har formået at hjælpe mig ... -
Autoklavering
ForumindlægHvorfor autoklaverer vi substrater? - og hvordan kan det sikres at det autoklaverede substrat er sterilt? -
Hvilket HTX gymnasium?
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig om de forskellige HTX gymnasier I København? Jeg har ingen idé om hvilket jeg skal vælge, og skal man have tysk? Det stod der I Optagelse.dk og det undrede mig meget. -
FSA
ForumindlægHjemmesider hvor man kan øve sig på gamle FSA-prøver. Må helst ikke koste penge. Tak på forhånd.
