Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 18861 til 18880 af 158923
-
en stor hjælp!!!
Forumindlæghej. jeg har lavet et eksamenssæt. Det er om "the issue of Islamic dress codes and identity". Jeg har valgt opgave A. jeg forventer ikke at i retter godt og grundigt på min stil, men det ville være rart hvis i kunne kigge på den og give nogle gode råd om måden jeg kunne forbedre m... -
Bestem ubestemt integral
ForumindlægJeg har i et eksamenssæt fået spørgsmålet: a) Bestem ∫(ex+gx5-1)dx. Jeg har simpelthen ingen ide om hvordan jeg skal gribe det an, jeg har kigget i alle mine bøger og synes simpelthen at det står så dårligt. Jeg kan i hvert fald ikke forstå det. Jeg håber der er nogen der k... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej Er der nogen der har lavet eksamenssættene til stx i MAT A fra august 2008 og december 2008? Jeg er igang med at repitere til eksamen, så det kunne være dejligt at vide om det jeg laver overhovedet er rigtigt :D Ved godt at der ligger noget på studienet, men det kræver at man har point, hvilk... -
Mat it B 2002 - facit
ForumindlægHej allesammen. Hvis nogen ligger inde med facit eller et løst eksamenssæt til Projekt A - Billund Lufthavn, som var en del af Mat it B eksamenen 2002. Jeg har den for som afleveringsopgave til på torsdag, den 14-10-2010. Hvis nogen har den liggende, er vi nemlig nogen der gerne lige vil tjekke v... -
Hjælp til 2 biologi opgaver
ForumindlægHej Er der nogen der kan forklare hvordan man løser "Opgave 2: siRNA" i denne eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100818_opgave_biologi_A_stx.ashx Det er kun opgave 4 og 5 i siRNA jeg er i ... -
Haster: Tamiflu
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig med opgave 3: Tamiflu i denne eksamenssæt?: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100818_opgave_biologi_A_stx.ashx Det drejer sig spørgsmål 1 og 2: Hvorfor behandlingen skal på... -
Plantehormoner
ForumindlægHej Er der nogen, der kan hjælpe mig med opgave 4 spørgsmål 3 og 5 i denne eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100818_opgave_biologi_A_stx.ashx Altså hvorfor der alligevel sker en vækst uden hormoner... -
Mekanisk energi i rummet
ForumindlægEr der nogen som kan give mig en gennemgang af spørgsmål 6. c), og et resultat ? For synes at jeg sidder og kører rundt i det.... Det er en opgave fra Fysik A eksamenssættet 20. maj 2010.: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090520_opgave_fysikA_stx.ashx e... -
Mekanisk energi i rummet ?!
ForumindlægEr der nogen som kan give mig en gennemgang af spørgsmål 6. c), og et resultat ? For synes at jeg sidder og kører rundt i det.... Det er en opgave fra Fysik A eksamenssættet 20. maj 2009.: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090520_opgave_fysikA_stx.ashx evt... -
Isolering af carbondioxid
ForumindlægHej, jeg har svært ved at svare på spg. 5e i eksamenssættet Kemi - A niveau fra 2012 http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120607%202stx121_KEM_A.ashx Det er en ret forvirrende process. Det der er mest uforståeligt er at det er en ligvægt. Hvorfor går den f... -
ER PÅ RØVEN! :(
ForumindlægHej Jeg sidder med en aflevering, jeg skal aflevere lige om lidt og kan ikke finde ud af to opgaver:( Har virkelig brug for hjælp! Opgaverne er fra et eksamenssæt i biologi A 2010: Forklar, hvilken betydning det har for Rhizobium, at leghæmoglobin er i stand til at afgive O2? Forklar, hvorfor... -
reducer
Forumindlæghej skal reducere følgende to stykker og kan ikke rigtig komme igang.. bliver meget rodet hvis jeg skal skrive det her så henviser til siden http://www.cfv.dk/komud/matematik_A/Modul_1/index_lektion3.htm opg 4a og 4b help me:) -
funktioner
Forumindlæghvordan kan man vise ud fra tegningen at parablen kan beskrives ved ligningen f(x) = -0,038x^2 + 0,176x + 5 -
1,08 reglen i 2012
ForumindlægHej Studieportalen, som kommende student i 2012, ser jeg glæde i at gange mit karektergennemsnit med 1,08. Men efter et mindre kig på ug.dk, ser jeg det kun er for afsluttende studenter anno '07 til '10. • Jeg er nysgerrig, efter at vide om dette kommer til at gælde fremtidige stu... -
Enhedscirklen
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med det her matematik til en skriftlig opgave? På forhånd tak. -
Valgfag?
ForumindlægHey.. jeg går i 1.g og skal til at vælge valgfag. Ville høre hvad I synes hvis jeg valgte engelsk, tysk på a-niveau og matematik på b-niveau til 3.g? Tror I det bliver for svært at følge med?(jeg har ikke de store problemer med at følge med i timerne i 1g..) -
Eksamen
Forumindlæghej derude. da jeg snart skal til prøve i matematik ville jeg gerne kigge på den forrige matematik eksamen som var i sommers. Er der nogen ide om hvad den hed. Altså: ..... 2014. Det er matematik A. -
3 års noter sælges
ForumindlægJeg har en mappe med kompakte noter til matematik A-niveau, med henvisninger til Grundbogen, Højniveau matematik 1 og Højniveau matematik 2. Sælges for 300,- -
Hvordan er den perfekte opgave
ForumindlægJeg skal skrive 3.g opgave i matematik. Men inden jeg vælger hvilket område jeg gerne vil skrive om så er der nogle ting jeg gerne vil have afklaret. Hvordan er den perfekte SSO i matematik?Det er klart at det gælder om at prioritere og formidle stoffet. Og vise at man behersker området ved at lø... -
Fysik/Kemi forberedelse hjælp
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal til min Fysik/Kemi eksamen den 23. Juni. Mig og min gruppe har valgt at lave dispossioner over alle de emner vi kan komme op i, så vi er klar med det samme til eksamen. Lidt om mig selv: Jeg er blevet optaget til HTX og har valgt Fysik på A. Jeg er bedst til Fysik og h...
