Søgning på: historie eksamen. Resultater: 18881 til 18900 af 46276
-
Hurtigt: ang sygdom
ForumindlægJeg har ringet til min skole, for at sige at jeg er syg, og ikke kan komme til min eksamen i dag.Kontordamen vidste ikke hele proceduren og hvad jeg skulle gøre, men hun troede i hvert fald at jeg skulle kontakte min egen læge og få en lægeerklæring på det.Nu har jeg så det problem, at min egen l... -
Manglende pensum
ForumindlægHey, er meget stresset over min eksamen i morgen fordi jeg mangler en bog fra pensum...Dette er kun på 3 sider udaf de 80 men alligevel...Læreren sagde for 2 måneder siden at hun ville skaffe bogen til mig men dette skete ikke og da jeg var på hovedbiblioteket havde de den heller ikke hjemme :(Hv... -
Lommeregner HF B-Niveau
ForumindlægHejsaJeg er lige kommet hjem fra skolen hvor vi af vores kære lære fik af vide at vore lommeregnere ikke duede mere, nu da vi have mat på b-niveau skulle vi have en Texas TI-89 og havde vi ikke sådan en skulle vi have vores bærbare med til eksamen med et texas program på.Dette grundet at kun Texa... -
perspektivering af en caroline wozniaki reklame.
Forumindlæghejsa ! jeg har fået en eksamens opgave der lyder på. perspektiver og sammenlign reklamen med en anden reklame. min reklame er et stort billede af tennisspillerinden caroline wozniaki iført en sort kjole, og tennis udstyr. hun står på et tennis stadion med tilskuerpladserne i b... -
MEDIERNES PÅVIRKNING
ForumindlægHej alle. Jeg skal til dansk eksamen op i 'mediernes påvirkning'. Jeg vil gerne arbejde med en litterær tekst fx. 'Skabt for hinanden' af Svend Åge Madsen. Men jeg vil gerne se nogle flere muligheder, inden jeg begynder med den, da den er ret svær. Min lærer fraråder mig... -
"Hvordan fungerer fuld pensum?"
ForumindlægEr der nogen der reelt ved hvordan fuld pensum fungerer? skal man op i alle fag (på nær idræt og billedkunst selvfølgelig) og hvor mange sider mere skal man læse end hvis man skulle op til en alm. eksamen? Derudover: hvor meget kan man tillade sig at være fraværende efter man er kommet op i fuld ... -
Bølgeegenskaber
ForumindlægHey. Jeg skal op til fysik c mundtlig eksamen imorgen og har lige trukket mit spørgsmål som lyder: 15. Bølgeegenskaber Du skal fortælle om bølger og de fysiske størrelser vi bruger til at beskrive dem. Du skal i din forklaring inddrage et forsøg der illustrerer nogle bølgeegenskaber. Vejle... -
co2
Forumindlæghej vil lige spørge jeg har læst en artikel om hvorfor der er varm og der står at "de stigende temperatur siden 1981 forårsagede en effektivt tilbagegang i produktionen af hvede,majs og humle der svarer til 40000 ton per år eller 283 millarder kr. " mener de at grunden... -
karakter gennemsnit
ForumindlægHey jeg var op i billedkunst, og det var en eksame... Jeg har fået indtil videre: Almen sprogfårståelse: 02 Billedkunst: 02 Samfundsfag:4 Naturviden skabelige fag: 7 Og jeg er bange for at det vil trække meget ned i gennemsnittet.... når de skal vælge om man kan blive optaget på universitet.. ki... -
Første gang- engelsk mundtlig
ForumindlægJa så skal jeg op til en lille engelsk termin- en mundtlig en af slagsen. Jeg ved ikke rigtigt hvordan det foregår, men det jeg ved er at: jeg får en tekst ( ved ikke hvilken :S), jeg får 10-15 min til at øve den og så ved jeg praktisk talt ikke mere... Eer der ikke nogen der kan komme lidt, næ... -
Afleveringer på gym.
ForumindlægHej. Vi er to der går på 2. år på Frederiksborg gymnasium og HF i Hillerød. Vi har samf. på B-niveau og undrer os over om det kan passe, at vi på dette to-årige forløb stadig ikke har afleveret én skriftelig opgave. Vi er derfor lidt på bar bund, hvis vi bliver udtrukket til en skriftlig eksame... -
Klage
ForumindlægEr der nogle regler for hvad man er berettiget til at klage over? Jeg vil gerne klage over mine årskarakter i fysik. Ved sidste karaktergivning fik jeg 10 i skr. og 10 i mundtlig. Men så lige inden årskarakterne skulle gives, fik vi en prøve, som jeg fik 4 i. Jeg fik dermed årskarakterne 4 og ... -
Hjælp til TI-89 Titanium!
ForumindlægHej alle. Er der ikke en der kan hjælpe mig med min lommeregner TI-89? Jeg har haft den i ca. 1 år nu, men skulle til at tegne en graf og så siger den noget mærkeligt.. aner ikke hvad jeg skal gøre, og skal til eksamen på onsdag. Jeg ændrede på tallene inde på "window" og inden det ha... -
Naturvidenskabelig metode - uden forsøg?
ForumindlægHeJ Skriver i samfundsfag og biologi, og selvom jeg har ok styr på deres metode er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg bruger den naturvidenskabelige fakultets metode. Jeg mener, jeg har jo ikke inkluderet noget forsøg i min opgave. Så min biologi del består altså "kun" af data jeg har læs... -
Privatundervisning i statistik tilbydes
ForumindlægJeg tilbyder hjælp med statistik, både teorien og de fleste programmer (R, Stata, SAS, SPSS, ..) Jeg kan hjælpe op til eksamen, i forbindelse med skriftlige opgaver/specialer, eller hvad du har brug for. Har mange års erfaring med undervisning og anvendelse af statistik på forskellige områder. ... -
Syntese af penicillin
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp! Til kemi B eksamen skal jeg kunne "Gør rede for syntesen af penicillin. Beskriv den grundlæggende opbygning og kemiske virkemekaniske af penicillin" Og jeg forstår det ikke, pga af jeg kun kan finde tekster der står på alt for højt niveau.... Hvi... -
Kemi C - Mængde: Krystalvand og Gasser
ForumindlægHejsa, jeg skal til eksamen i Kemi d. 21. Før det skal jeg lave nogle dispositioner til de emner jeg kan trække: Et af dem lyder: Mængder; Krystalvand og gasser. Inddrag demoforsøget ”Natriumhydrogencarbonats omdannelse”. Jeg er helt lost i hvad jeg skal fortælle om og hvordan jeg sk... -
Analyse af kortfilm
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder og gør klar til den mundtlige eksamen i dansk og har trukket kortfilm som fordybelsesområde. De kortfilm vi har arbejdet med i undervisningen skal jeg også relatere til i min fremlæggelse og har ingen idé om hvilken kortfil... -
er jeg bestået eller dumpet?
Forumindlæghey, jeg har et lille problem, vil gerne starte min videregående uddannelse som kræver at jeg har bestået matematik på B niveau.. jeg har haft matematik på A niveau som studieretningsfag, men i årskarakter fik jeg 00 - 00... jeg kom dog op til eksamen i mundtligt og bestod med 02... dvs jeg har ... -
Hjælp til valg af fag
ForumindlægHej :) Jeg drømmer om at komme ind på medicin, når jeg engang bliver færdig med gymnasiet (HF). Jeg har lige afsluttet matematik på C niveau med et 10 tal mundtligt og skriftligt. Jeg vil gerne hæve det op på B niveau, men er usikker på om det vil blive for meget pres da, jeg har 4 andre fag jeg...
