Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 18921 til 18940 af 60468
-
Terrorisme - "In both sorrow and anger
ForumindlægHej jeg har 24 timers forberedelse i engelsk og har trukket "In both sorrow and anger" Jeg har lidt svært ved at forstå den. Er du ikke sød at hjælpe mig :) http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,1083867,00.html -
Tæller årsprøver og termin med i endelige gennemsnit?
ForumindlægJa, som spørgsmålet egentlig lyder: gør det det? For at være helt ærlig har jeg nemlig ikke selv regnet med det, så jeg har måske ikke været så "opmærksom", som jeg burde under prøverne - men tæller de med på det endelige snit/eksamensbevis? Hvor meget tæller egentlig overhovedet med? ... -
HVilke opgave?!
ForumindlægHej, Jeg sidder lige nu og forbereder mig til min skriftlige eksamen i matematik - delen uden hjælpemidler. Jeg er igang med mig opgavesæt nummer 2 og synes der er nogen af opgaverne der er for svære - tja opgaver jeg ikke havde regnet med at se uden hjælpemidler. Jeg vil derfor høre om der er n... -
medicin på SDU
ForumindlægHej SP, Jeg er interesseret i at vide, hvor meget engelsk der indgår på medicinstudiet i Odense? Kan nogen fortælle mig noget om det? Jeg tænker nærmere på, om alle bøger er på engelsk, eller måske de fleste, eller ingen? Hvad med de foredrag der vil finde sted? Vil de være på engelsk? Alle?... -
The Aboriginal peoples- hjælp
ForumindlægHej, om ikke så længe skal jeg op i mundtlig eksamen i Engelsk. Jeg har valgt emnet "The Aboriginal peoples". Jeg vil helst fortælle de relevante eller vigtigste ting om den kultur gruppe, men er dog lidt i tvivl om hvilke ting der er relevante eller vigtig at fortælle om til den mundtl... -
Studieretning for pilot og detektiv
ForumindlægHej Jeg vil gerne vide hvilken studieretning der er bedst at tage på STX, når man gerne vil have et job som pilot eller detektiv. Hvilken studieretning er så bedst at tage, og/eller er det godt at tage nogle specifikke fag på gymnasiet? Tak på forhånd! :) -
Omeksamen
ForumindlægHejsa, ville lige høre om nogen af Jer ved hvornår man senest skal meddele hvornår man ønsker en omeksamen?Kan man også be om en eksamen næste år, for et for et fag man afsluttede i år UDEN eksamen? -
Mundtlig afsætning A
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen på mandag, d. 6. Juni. Jeg har været en del fraværende på 3. og sidste år (Depression) og har derfor ingen anelse om hvordan eksamen kommer til at foregå. Jeg har søgt en masse på nettet, hvor folk snakker om et projekt eller en rapport de skal snakke kort om. Så vi... -
Hvilken studieretning (Egaa Gym) skal jeg vælge?
ForumindlægHej. Jeg går i 10. klasse på en idrætsefterskole, og tiden er kommet til at vælge gymnasier og studieretninger. Jeg vil rigtig gerne gå på Egaa Gymnasium. Men jeg ved simpelthen bare ikke, hvilken retning jeg skal vælge. Jeg har overvejet den naturvidenskabelige retning med biotek A og matematik... -
Hvad syns du ?
ForumindlægJeg går på 2 g og har fået nogen karaktere forløbende for afsluttende fag og eksamer, så var nysgerrig efter om der nogen som ved jeg kommer videre på 3 år? jeg er dårlige til disse fag jeg har haft indtil videre, det er slet ikke nogen fag j interessere mig for, men j har hellr ik håb om at få... -
Gennemsnit 7-trin skala(HTX)
ForumindlægNogen der har lavet et regneark til udregning af gennemsnitskarakter for 7-trins skalaen, for HTX elever. Har set dem for stx og hf elever, men intet for HTX elever. Håber der er nogen der kan hjælpe, eller har en anden nem metode til at udregne skidtet på :) på forhånd tak. -
DROPPE UD
ForumindlægHEJSAA Jeg er startet på 1.G HTX... Men det ser ud til jeg ikke har interesse for fagene her og gerne vil ud. MIT SPØRGMÅL ER? hvis jeg dropper ud eller bliver sidt ud af HTX nu, kan jeg så helt normalt starte på HF/HHX/STX til næste år? uden problemmer? -
Fravælge tysk i 10.klasse
ForumindlægJeg har valgt at fravælge tysk i 10.klasse, men nu er jeg usikker på om jeg kan komme ind på STX efter 10.klassen. Jeg har haft tysk i 3 år, men jeg vil hellere have nybegynder fransk næste år.. Er det muligt? -
Fys A
ForumindlægHeey SP. Jeg skal her nu snart til vælge A fag. De fag jeg har muligheden for at vælge imellem er: Engelsk A, Tysk A, Kemi A og Fysik A.. Men problemet ligger i at jeg ikke rigtig ved hvad det vil indebærer at have disse forskellige fag i dette niveau? Så vil høre jeres erfaring om disse fag,... -
Indholdet i SRP
ForumindlægHej, Min SRP-opgaven skal fylde mellem 15-20 sider. Jeg ved, at bilag ikke indgår i de 15-20 sider. Hvad med forside, titelblad, indholdsfortegnelse samt abstract indgår de så også i de 15-20 sider? -
Hvilke linjer skal man tage for at blive tandlæge???
ForumindlægHvilke krav er der til linjerne, hvis man gerne vil være tandlæge? Jeg har søgt næsten overalt, men jeg synes ikke jeg kan finde noget. Er der nogen der kan hjælpe? -
Spørgsmål om Overførsel af Karakterer til HF
ForumindlægHej Jeg har to spørgsmål. For det første går jeg i øjeblikket i 3.g på STX, og jeg har planer om at studere odontologi efter gymnasiet. Desværre er mine karakterer ikke tilstrækkelige (mit gennemsnit er nu 8,9, mens adgangskvotienten til odontologi er omkring 10,2). Jeg undrer mig over, om det er... -
Spørgsmål om overførsel af karekter
ForumindlægHej Jeg har to spørgsmål. For det første går jeg i øjeblikket i 3.g på STX, og jeg har planer om at studere odontologi efter gymnasiet. Desværre er mine karakterer ikke tilstrækkelige (mit gennemsnit er nu 8,9, mens adgangskvotienten til odontologi er omkring 10,2). Jeg undrer mig over, om det er... -
Matematik A hjælp tak :)
ForumindlægI det fjerne land Fantasia var befolkningstallet på 144 millioner i år 2010. I årene efter steg befolkningstallet med 1,8 % om året. A) Opskriv en model, der beskriver befolkningstallet i Fantasia efter 2010. -
Spørgsmål til "Alle fag bestået"
ForumindlægHej alle sammen Jeg underskylder hvis der findes i indlæg om dette i forvejen, dette har jeg ikke kunne finde. Jeg vil gerne spørge jer om, hvis der eksempelvis står på en uddannelse, at engelsk B skal være bestået. Hvad er så afgørende for, om faget er blevet bestået? - Det samlede genne...
