Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 18921 til 18940 af 23609
-
Hjælp :)
ForumindlægJeg er igang med at skrive rapport og kunne godt bruge hjælp til dette spørgsmål: Udtryk w(t) ved v(t) og omskriv ligningen: 0 + 0 + mgh(0) = (1/2)m[v(t_2)]2 + (1/2)I[w(t_2)]2 + 0 til v(t_2 )=√((2gh)/((1+I)/(mr^2))) , hvor r angiver drivhjulets radius. Bestem herefter uden &rdqu... -
Blodtype
ForumindlægHej jeg har i en rapport fået nogle spørgsmål og nedenståede kan jeg desværre ikke finde ud af at svare på. Håber i kan hjælpe. 1. Det serum, som findes på de ubrugte eldonkort stammer fra bestemte blodtyper. Hvilke drejer det sig om? Husk både ABO- og Rhesus-systemet. 2. Hvad forstås ved e... -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægHej jeg har i en rapport fået nogle spørgsmål og nedenståede kan jeg desværre ikke finde ud af at svare på. Håber i kan hjælpe. 1. Det serum, som findes på de ubrugte eldonkort stammer fra bestemte blodtyper. Hvilke drejer det sig om? Husk både ABO- og Rhesus-systemet. 2. Hvad forstås ved et a... -
Hjælp til opgave om integralregning
ForumindlægHej derude Jeg er i gang med at lave en rapport der omhandler integralregning, det er gået rigtig godt indtil nu. Men den her opgave kan jeg ikke løse, håber meget der er nogle der kan hjælpe mig med at få den løst. Skal man bruge andengradsregression eller hvad skal man gøre? ... -
Skrevet det forkerte navn på en eksamenspræsentation?
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg har afleveret eksamensprojekt og præsentation i kommunikation og IT. Jeg har lavet præsentationen for både mig og min makker, og har glemt at skrive mit eget navn på præsentation. Hvad gør jeg? Det bliver ikke skrevet som plagiat eller noget, vel? Der står det rigtige nav... -
Stikprøve, population osv. - Kommentér på påstand
ForumindlægI en Hite-rapport, der omhandler amerikanske kvinders seksuelle adfærd, er en af konklusionerne: "Amerikanske kvinder er langt mere frigjorte, end hidtil antaget". Undersøgelsen kom til veje gennem udsendelse af spørgeskemaer til 100.000 kvinder, hvoraf 4.500 svarede. Evt. Nogen der ka... -
Konkurrenceevne i relation til outsourcing
ForumindlægJeg skal til at skrive min DIO (Det Internationale Område) rapport, og derfor kunne jeg umiddelbart godt tænke mig, at spørge nogle fagkyndige og rare personer om en ting eller to :) Problem: Analysere hvorfor så mange virksomheder outsourcer til KINA (herunder fx Kinas strukturelle- og priskon... -
Rhyolit Vulkaner?
ForumindlægHej. Jeg sidder lige nu og skriver en NaturGeografi-rapport omkring Mount St. Helens i USA, og skal finde ud af hvilken vulkan det er/var. Min lære har givet mig et hint, at det er en Rhyolit/eksplosions vulkan. Jeg ved godt hvad en eksplosionsvulkan er, og har nu brugt en del tid i bøger og på... -
Katalase og mangandioxid??
ForumindlægHej med jer. Jeg er igang med en biologi rapport om enzymet katalase men er forvirret omkring nogle spørgsmål (vi har ikke fået særlig meget viden om enzymer inden forsøget), så håber der er nogen der kan hjælpe med bare lidt af det.. I forsøget har vi undersøgt aktiviteten for katalase når dett... -
blodtype i den danske befolkning :)
Forumindlæghar skrevet en rapport om blodtypebestemmelse og har skulle sammenligning fordelingen af blodtyper i klassen med den danske befolknings. Disse tal stemmer ikke helt overens og jeg skal beskrive hvorfor afvigelser her er mulige? Jeg kan ikke umidelbart se nogen grund til at der skulle være en sær... -
Hvem er faderen?
ForumindlægHej Alle Sammen! Jeg har fået en Biologi rapport for, hvor der er et spørgsmål der lyder: Karina (moderen) har blodtype A Bo har blodtype AB Søren har blodtype B Lille Lise har blodtype 0 a) Hvem er faderen til lille Lise, Bo eller Søren? Opstil genotyperne for alle personerne og begrund dit ... -
idealgaslov, sammenhæng mellem 1/p og V
ForumindlægHey... Lige i gang med en rapport hvor jeg skal undersøge sammenhænge i idealgasligningen. Har set på sammenhængen mellem 1/p og V som giver en lineært aftagende graf. Sidder nu med et spørgsmål der lyder: 1) Hvorfor er denne type graf smart? 2) Hvorfor skærer grafen ikke i (0,0) og hvad angiver... -
hjæp til tysk oversættelse
ForumindlægHej.. Jeg er igang med at skrive en rapport om chokolade. Jeg skal bla. udarbejde et spørgeskema. Mit problem er at det henvender sig til den tyske forbruger - og da tysk ikke er det jeg er bedst til håber jeg på jeres hjælp. Jeg vil derfor være meget taknemmelig, hvis der er nogle der vil hj... -
Hjælp til Tysk
ForumindlægHej.. Jeg er igang med at skrive en rapport om chokolade. Jeg skal bla. udarbejde et spørgeskema. Mit problem er at det henvender sig til den tyske forbruger - og da tysk ikke er det jeg er bedst til håber jeg på jeres hjælp. Jeg vil derfor være meget taknemmelig, hvis der er nogle der vil hj... -
Rstriktionsanalyse
ForumindlægHej, jeg sidder her med en biologi rapport, der hedder "Permethrin-resitens hos hovedlus". Der kommer nu en opgave, om at jeg skal tegne resultater af en ristriktionsanalyse for a. hovedlus der ikke har udviklet permethrin-resistens. b. hovedlus der er heterozygote for permethrin-resist... -
Amylase og NaCl
ForumindlægHej, jeg er igang med en rapport og har lavet et forsøg hvor jeg sammenligner reaktionshastigheden mellem en opløsning bestående af 2 ml vand + 5 ml 1% stivelsesopløsning + 1ml spytamylase og en opløsning bestående af 2 ml 0,9% NaCl-opløsning + 5 ml 1% stivelsesopløsning + 1 ml spytamylase. Jeg e... -
Specifik varmekapacitet for 3 metaller
ForumindlægHej derude! Jeg sidder og laver rapport om Specifik varmekapacitet for 3 metaller og kan ikke få mine beregninger til at passe. (Se vedlagt dokument) udfra mine målninger har jeg indsat det i min formel men i følge det blå skema giver det nogle total forkerte tal. Hvordan skal det omskriv... -
SRP: Forholdet mellem absorbans og koncentration
ForumindlægHej. Jeg sidder med mit forsøg fra SRP og har netop modtaget grafer for hhv. nulte, første og andenordens rekationer af min lærer. Jeg kan se, at han blot har indsat absorbansen, i stedet for at indstætte koncentrationen af min reaktant (som er stivelse). Jeg kan huske, han nævnte noget ... -
Noter
ForumindlægHej alle, Er der kommet en opdatering eller er det bare mig, der ikke kan finde noter, rapporter eller lignende om f.eks. kemi længere? Synes ikke rigtig jeg kan finde noget om dette nogen steder længere. Desuden mener jeg også, at der var en side, kaldt "Noter" før, hvor man kunne væl... -
Dokumentation
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen, og har på forhånd lavet en rapport om emnet. En del af formålet med eksamen i morgen, er at fortælle hvordan man kunne have arbejdet videre med opgaven. Jeg skrev om indvandrere i DK og årsagen til at der kom færre hertil - så var det, at jeg for et par dage siden...
